Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Eri lihasryhmien treenaaminen

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
tapsaattori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2507
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

Eri lihasryhmien treenaaminen

#1

Viesti tapsaattori »

moi

Mua kiinnostaisi vähän, että miten harjoittelet erikseen reidenloitonnusta? Mulla on kireyksiä ja lihasepätasapainoa lantion alueella, koska lonkat on leikattu ja oon köpöttäny muutaman vuoden linkussa niin vois olla hyvä jumpata sitäkin erikseen. Siis oon huomannut että kun oon jumpannut paljon erilaisia kyykkyjä niin pystyn suht sujuvasti kyykkäilemään niillä tavoin, mutta tuntuu että silti toi alakroppa ei oo sellanen tukeva ja vakaa jos tuleekin vähän erilaisia liikehdintää. Esim. jos teen jotain vähän monipuolisempaa ketteryyttä vaativaa jumppaa niin tuntuu että lantion tuki jotenkin sulaa.

lähentäjiä teen aina kun pääsen lähentäjä laitteelle ja myös tämmöstä välillä.

Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 19110
Lauteille: Helmikuu 2005

Jooga

#2

Viesti Jussi Häkkinen »

tapsaattori kirjoitti: marras 4, 2022, 10.34 moi

Mua kiinnostaisi vähän, että miten harjoittelet erikseen reidenloitonnusta?
Käytän ihan modernia kuntosalivarustusta - hommaan on olemassa hyvä laite, joka on erityisesti yleensä niiden naispuolisten suosiossa. Käytännössähän kyseessä on se varsinainen pakaratreeni ja huomasin itselläni sen tuovan ehkä suurimman muutoksen selkäkipujen ja muun osalta. Näissä ei kannata pitää mitään "vapaat painot 4eva" -kantaa - laitetreeni on erinomaista harjoittelua jolle on paikkansa.

Tietenkin olen jossain määrin uusherännäinen hommassa, mutta kehitys on ollut, no, vähintään kohtalaista. Yleisesti ottaen voisi ehkä sanoa, että kun teki itsestään kokonaisvaltaisesti aika vahvan, ne asiat, joihin ennen venyttelyllä yritti vaikuttaa, vaimenivat huomattavasti.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
tapsaattori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2507
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

Eri lihasryhmien treenaaminen

#3

Viesti tapsaattori »

Minä alan kokeilemaan jatkossa tämmöisiä lonkankoukistajien voimaharjoituksia. Konttausasennosta, seisten ja istuen. On ne jo vähän kehittyneetkin, mutta ongelmia on edelleen, koska esim porraskävelyssä haasteita tuo nostaa polvea ylöspäin ja vihlaisee jos nopeasti

Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 69 kurkkijaa