Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Yhdyssanapeli
Valvoja: Valvoja
-
- etupotkija
- Lauteille: Marraskuu 2009
- Etulaji: Jumppa
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
Yhdyssanapeli
On hieno sana, vaikkei Kotus ainakaan vielä tunne sitä:
https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/ ... chMode=all
https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/ ... chMode=all
-
- etupotkija
Yhdyssanapeli
Ja silti niitä on
https://www.tori.fi/uusimaa/_Wiltshire_ ... m?ca=3&w=3
Mutta jos ei kirjasta löydy, niin nöyrryn.
https://www.tori.fi/uusimaa/_Wiltshire_ ... m?ca=3&w=3
Mutta jos ei kirjasta löydy, niin nöyrryn.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
RadioRock
-
- etupotkija
Yhdyssanapeli
Kieli elää koko ajan, ja uusia sanoja ilmaantuu tämän tästä. Kyllä tuokin sana varmaan tiensä virallisiin kansiin löytää varsinkin näinä aikoina, kun kokkaaminen on suositumpaa kuin koskaan
Mutta mielenkiinnolla seuraan, miten tuosta huijarisyndroomasta jatketaan...
Mutta mielenkiinnolla seuraan, miten tuosta huijarisyndroomasta jatketaan...
-
- etupotkija
-
- etupotkija
-
- etupotkija
-
- etupotkija
- Lauteille: Tammikuu 2005
- Etulaji: Liikuntafilologia
Yhdyssanapeli
Yhdyssanamuodostushan on produktiivista, eli mikään ei estä keksimästä niitä itse. Mutta jokin järkevä merkitys tai ehkä olemassaoleva tarkoite niillä täytyy olla? Eli ei esim. kausikotelo tai kausihylje, mutta:
kausikokoelma
kausikokoelma
Antti Ijäs
Studia dimicatoria (blogi), Zotero-profiili (julkaisuja)
"Öyh, öyh, öyh, karjasi sika ja ryntäsi pimeässä Eenokin ylitse ovelle." (Tuulispää 28.9.1928.)
"Öyh, öyh, öyh, karjasi sika ja ryntäsi pimeässä Eenokin ylitse ovelle." (Tuulispää 28.9.1928.)
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Joulukuu 2005
- Etulaji: Holismi
- Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW
Yhdyssanapeli
kokoelmalevy
Juuri aamulla mietin, että pelin dynaaminen hahmottuminen herättää lähes filosofisia kysymyksiä. Käsiteolioina luomme maailmaa sanoin ja kielemme suhteen jokin sana voi sanana olla tosi, vaikkei se vastaisi mitään (vielä) olemassa olevaa ilmiötä. Jonkun rajan jälkeen tämä tietenkin laimentaa pelin makua, jos vaikkapa joka sanan perään vain liittäisi sanan "kauppias".
Juuri aamulla mietin, että pelin dynaaminen hahmottuminen herättää lähes filosofisia kysymyksiä. Käsiteolioina luomme maailmaa sanoin ja kielemme suhteen jokin sana voi sanana olla tosi, vaikkei se vastaisi mitään (vielä) olemassa olevaa ilmiötä. Jonkun rajan jälkeen tämä tietenkin laimentaa pelin makua, jos vaikkapa joka sanan perään vain liittäisi sanan "kauppias".
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja
Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Treenipäiväkirja
Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
-
- etupotkija
Yhdyssanapeli
levy-yhtiö
Mä taasen oon miettinyt tätä ketjua niin, että nykyään kun kahtiajako Suomessa on räjähtämässä käsiin, tämä sanaleikki omalta pikkuriikkiseltä osaltaan tekisi jotakin muuta. Sen sijaan että yritettäisiin "voittaa" muut keksimällä mahdollisimman vaikea yhdyssana, mietitään niitä muita ja miten he voisivat jatkaa peliä siitä omasta sanasta. Yhteisöllisyys ja muiden ottaminen huomioon on se oikea tavoite, joka mulla tämän ketjun avaamisessa oli. Ja tietenkin lapsenmielinen ja helppo leikki kaiken aivoja kuormittavan aikuiselämän oheen.
Mä taasen oon miettinyt tätä ketjua niin, että nykyään kun kahtiajako Suomessa on räjähtämässä käsiin, tämä sanaleikki omalta pikkuriikkiseltä osaltaan tekisi jotakin muuta. Sen sijaan että yritettäisiin "voittaa" muut keksimällä mahdollisimman vaikea yhdyssana, mietitään niitä muita ja miten he voisivat jatkaa peliä siitä omasta sanasta. Yhteisöllisyys ja muiden ottaminen huomioon on se oikea tavoite, joka mulla tämän ketjun avaamisessa oli. Ja tietenkin lapsenmielinen ja helppo leikki kaiken aivoja kuormittavan aikuiselämän oheen.
-
- etupotkija
- Lauteille: Tammikuu 2005
- Etulaji: Liikuntafilologia
Yhdyssanapeli
Yhtiömuoto
"Colorless green ideas sleep furiously."
"Colorless green ideas sleep furiously."
Antti Ijäs
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Joulukuu 2005
- Etulaji: Holismi
- Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW
Yhdyssanapeli
muotovalio
Olen Mikan kommentista erittäin samaa mieltä. Oma pohdintoni oli lähinnä yhdyssanoja ja hyväksyttäviä sanoja ylioäätään pohtiva.
Kaljat edelleen tarjolla Hattulan Wanhassa Apteekissa, jos joku vaan ilmoittaa tulostaan.
Olen Mikan kommentista erittäin samaa mieltä. Oma pohdintoni oli lähinnä yhdyssanoja ja hyväksyttäviä sanoja ylioäätään pohtiva.
Kaljat edelleen tarjolla Hattulan Wanhassa Apteekissa, jos joku vaan ilmoittaa tulostaan.
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja
Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Treenipäiväkirja
Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
-
- etupotkija