Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Nyt lukuvuorossa...

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Lauteille: Helmikuu 2006

Nyt lukuvuorossa...

Viesti Kari Aittomäki »

Mulle oli mieleenpainuva juttu, kun kauan sitten näin ekaa kertaa Ilmestyskirja. Nyt -leffan ja vasta katsoessa tajusin, että tämähän on Pimeyden sydän.
Kyllä.

Mulla meni Ilmestyskirjan osalta niin, että olin aivan tossuna lukemassa Edgar Wallacen mainoita Sandikirjoja. Sijoittuvat siirtomaa-afrikkaan ja ovat aivan hysteerisen hauskoja, infornatiivisia myös.
Sain sitte kuulla samoille seuduille sijoittuvasta, hiukan jykevämmästä kirjasta ja luin Pimeyden sydämen.
Pää meinas sanoa poks.

Myöhemmin menin kattoon Ilmestyskirja. Nyt'n ja ilmeisesti pääni sanoi poks koska en ole toipunut vieläkään.
Se on todella leffa joka ylittää kirjan.

Fight Club on todentotta monta luokka vahvempi leffakertomana kuin luettuna, mutta se onkin yksi kaikien aikojen leffoista.
Uhrilampaan on mielestäni fifty-sixty, leffa on valtava mutta Harris on nerokas kirjoittaja ja etenkin Starlingin hahmo on tajuttoman hieno rakennelma.
Kuten ne kaikki ohimenevät mestarilauseetkin.
"..päivän coda: Tästä merkillisestä maailmasta, tältä puoliskolta jossa nyt on yö, minun täytyy metsästää otusta joka elää kyynelistä."

Ei jumalauta.
YJT
kylkeenpotkija
Lauteille: Helmikuu 2005

Nyt lukuvuorossa...

Viesti YJT »

Ile kirjoitti: touko 17, 2022, 08.40
Rambo kakkosen olen vain lukenut kirjana (!), leffaa en ole nähnyt kertaakaan. :D (siis siitä kakkosesta tosiaan on kirja, olisko konstruoitu kässärin päälle…?)
Sellainen korjaus, että elokuvaa Rambo 2 ei ole olemassa. On Taistelija / First Blood, sitten Rambo / First Blood 2, ja sen jälkeen tuli Rambo III.

Rambo kirjahan alkaa kirjailijan huomautuksella, että elokuva Taistelija perustuu kirjaan Ajojahti. Kirjan lopussa Rambo kuolee, mutta kirjasta tehdyssä elokuvassa hän jää henkiin. Rambo on jatkoa jälkimmäiselle.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Kuvake
Ile
etupotkija
Lauteille: Lokakuu 2009

Nyt lukuvuorossa...

Viesti Ile »

Kiitos! Mä en tosiaan ole sitä ”kakkosta” nähnyt, joten ei ihme, että nimikin meni väärin. ;) :)
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija

Nyt lukuvuorossa...

Viesti Kari Aittomäki »

Käsittämätöntä että joku ei ole katsonut rampo kakkosta!
Sehän on määrittävä action-paukuttelu ja jopa Ronald Reagan (US pressa) sano että voispas lähettää Rambon lähetyshommiin.
En kai paljon erehdy jos oletan että Trump ois lie kompannu ajatusta.

Minäkin jaksoin tuota Firstblood/Rambo-nimijuttua valistaa hyvän neljännesvuosisadan mutta sitte uuvahdin.

Lukasin tossa viikonlopun aikana taasen taas tuon alkuperäisen Firstbloodin.
Ei se menetä tehojaan ei.
Kuvake
Ile
etupotkija
Lauteille: Lokakuu 2009

Nyt lukuvuorossa...

Viesti Ile »

Joo, mä yritin oikein miettiä miten noin pääsi käymään, mutta turha kai sitä on selitellä. Myönnetään pystypäin, että tällainen musta aukko on sivistyksessä.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija

Nyt lukuvuorossa...

Viesti Kari Aittomäki »

No, se leffa on niin karkkia että campin puolelle menee.
Aikansa kuva ja tosiaan actionravailun kulmakiviä.

Mä olen lukenut sen kirjan ja aika.. tilaustyöltä se maistu.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija

Nyt lukuvuorossa...

Viesti Kari Aittomäki »

No nyt mä sen sain!
Huudosta ja vielä Kokkolasta!
Ykstoista egee, 302 sivua kovaksikeitettyä kerrontaa SS-miesten Indokiinan helvetistä.

Eli George Elford'n Paholaisarmeija, Devils guard.
Kertoo Venäjällä sotineitten SS-miesten matkasta Venäältä Ranskan legioonaan ja Indokiinaan.

Just niin tiukka kuin muistin..
Silkkaa paholaismaista viidakko-tesettiä, ei mitään alleviivattuja suvantokohtia.

Toden sanoakseni aika puisevaa puhketta, vaikka Indokiinan sota oli pitkä niin tuskin ne sällit sielä puskissa kokoajan joutu rähjään.

Mutta ehdotonta ja tiukkaa kerrontaa.
Aivan perkeleenmoisia miehiä olivat he.
Kuvake
Oskari
munillepotkija
Lauteille: Joulukuu 2006

Nyt lukuvuorossa...

Viesti Oskari »

Luettu jo, mutta mainostan vähän koska kirjoittaja on ystäväni ja aseveljeni.

French Foreign Legion Commando. Kertoo Harry Dobsonin vuosista Ranskan muukalaislegioonassa. Totuudenmukainen kuvaus yhdeltä mieheltä, yhtenä aikakautena ja yhdestä paikasta. Suosittelen, hintakin Amazonilla vain 5,90€

Myöskään aihepiiriin usein liittyvää kusetusta ja liioittelua ei esiinny.

Tykkäsin kirjoitustyylistä ja itseäkin jännitti miten tapahtumat etenee, vaikka tiesin ne jo valmiiksi.

Kuva

Sotilas ja sota-aiheisista kirjoista pitäville ehdoton.
------------
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

Nyt lukuvuorossa...

Viesti Eppu »

Kirjavuosi 2022 paketissa.

En koskaan oppinut käyttämään sitä Goodeadsia, joten manuaalikirjanpidolla vain kirjojen lukumäärä, joka oli tänä vuonna kolmekymmentäviisi. Parista pahasta lukosta huolimatta ennätysvuosi.

Lukeminen kannattaa aina.
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Lauteille: Elokuu 2006
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Nyt lukuvuorossa...

Viesti AlexMachine »

Goodreadsin mukaan 87 kirjaa ja 44873 sivua, kirjojen keskipituus siis 515 sivua. Koulukirjat sitten vielä lisäksi.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija

Nyt lukuvuorossa...

Viesti Eppu »

123 sivua päivässä, joka päivä, on tahti, johon minun lukunopeudellani pääsemiseksi pitäisi varmaan jättää perhe 😅
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija

Nyt lukuvuorossa...

Viesti Eppu »

Hyvin tulee nykyään luettua, mutta arvon jakaminen on ollut vähän hiljaisella, pelkkiä kansikuvia.

Ajattelin sitten, että jos lähtisin kokeilemaan vaikka näin!

Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija

Nyt lukuvuorossa...

Viesti Kerkko »

Kiitos!
Luin tuon paljon kehutun Hyvän historian kesällä. Jäi vähän samanlaiset tunnelmat kuin sinullakin. Perusteellisesti Bregman on tutkinut ja minulle tuli aika paljon uutta tietoakin. Silti aika vahvana fiiliksenä rinnalle tuli tunne siitä, että tämä oli hirmu tarkoituksenhakuinen teos. Joku voisi sanoa, että totta kai on, koska hänellä on selvä teesi. En itse voi sanoa tuntevani noita aiheita yhtä läpikotaisin kuin Bregman varmasti tuntee, vaikka olin toki monista niistä kuullut. Olin kuitenkin näkevinäni, että tässä ei kokonaisevidenssin periaatetta taideta ihan noudattaa.
Hienoa, jos hän on oikeassa ihmisluonteesta, mutta täysin vakuuttunut en tämän perusteella ole. Suattaapi olla, vuan suattaapi olla olemattannii.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija

Nyt lukuvuorossa...

Viesti Kari Aittomäki »

Nyt en tiedä mitä lie tapahtunut, mutta käydessäni taas kerran kevätlukemaan Sormustarua iski joku tauti.
Into. Nytten olen sitten lukenut kaikki ne kirjat + Hobitin 6-7 kertaa peräkkäin.
Suurella pieteetillä ja rakastaen. Kartan kanssa jee. Flappitauluun asti en sentään ole kurottanut eli moniaat sivuhahmot menee painollaan.. mutta silti.

Kun ne tarinnat on niin mahtavia!
Ku ne neljä pientä jamppaa lähtevät patikassa maailmaa kohti ja tekevät tajuttomia tekoja, järäyttävät maailman takas paikoilleen.
Huhhuh.
Etenkin tämä että voimissa vähäiset mutta päättäväisyydessään jykevät hobitit eivät vain toimi taustalla, vaan kohtaavat ja selvittävät kammottavia vihollisia ja tilanteita. Sankarien lailla.
Ja kun jo pelkästään Pippin, nuorin ja holtittomin sälleistä kaataa taistelussa vuorenpeikon. Joka ois niinku vähäisin urotyö ja ikäänkuin sivujuonne Pippinin muitten aikaansaamisten joukossa.
Frodo kantaa Sormuksen mutta Samwise on se sankari, ajaa pois hirmuhämähäkin ja kantaa Frodon hartioillaan Sarumanin takapihalle.
Ja Merrikin kaataa kauhean Angmarin noitakuninkaan, nazgulien pomon.

Tällä kertaa nautin erityisesti suvantokohdista, joita Tolkien sirottelee hienolla rytmillä.
Niinkuin vaikka juurikin Merrin herääminen turtumuksestaan urotekonsa jälkeen.
Jota pohjustetaan oopperamaisella mahtailulla kun kohtakuningas Aragorn (joka on myös meisterhealer) parantaa upeita ylimyshahmoja.. hiukan ylivedetyn mahtipontisesti ja tulee sitten Merrin luo.
Joka herää koomastansa pling-khäh.
- Nälkä. Mitä kello on.
Ja miten hienosti Tolkien tuo kohtaukseen herkkyyttä ja kauneutta, leikinlasku-liukumäellä.
Kun Merri kiittää kauniisti Aragornia, suree surmansa saanutta Rohanin kuningasta ja kuinka hobitit polttelee piippujaan ja hehkuvat jälleennäkemistään ja kokemiaan.

Juonne viittaa hyvin taitavasti lempikohtaukseeni eli siihen kun hobitit kohtaavan kyseisen kuninkaan, Theodenin.
Murskatun Rautapihan porteilla johon vanha kuningas saapuu Gandalfin ja Aragornin sekä Gimli-Legolasin kanssa.
Kun puolentoista sivun kohtaus tyynnyttää raivokkaan tarinakiidon taistelukuvauksinaan, ikäänkuin muistutukseksi siitä miksi nämä hahmot taistelevat.
Kun vanha kuningas käyttäytyy kuin todellinen kuningas, on kohtelias ja aidonhienostunut.
- Tuo oli siis Rohanin kuningas. Hieno vanha kaveri, kohtelias kuin mikä.

Juu.
Ja niinkuin kaikissa mahtitarinoissa, se lopun vääjäämätön kojahdus on miltei liikaa.
Joten taidan lukea koko läjän vielä kerran. Ainakin.
Onneks olen myös innokas leffapällistäjä.

ja vielä..
Mä olisin niin suonut että Tolkien ois vieny kerrontaa vielä vähä.
Vaikka siihen kun sällit on saapunu takas Kontuun ja keikanjälkeinen aika alkaa taas..
Frodo nyt ähkii mitä ähkii mutta oispas kiva jos tarinaan ois tullu enttivaimojuonne.

Kun sitä vähä pedataan siinä lähdössä kun Sam kertoo paarissa että takametsillä ois nähty kävelevä puu.
Ois aika hienoo jos Merri ja Pippin huomais liikkuessaan laulelevansa enttivaimojen nimiä sillain puolitiedostamatta.
Enttien omalla, hätäilemättömällä kielellä.
Ja alkaisivat saada vastauskaikuja. Jotka veis Maailmanmatkaajat erääseen lähtöpisteeseen, Farmer Maggottin tiluksille.
Joka veis sällit Vanhan Metsän laitaan jossa he tapaisivat taas tom Bombadilin, joka kertoisi heile mistä entvaimoja etsiä.

Siitä etsinnästä saisi paljon irti, kyllävain.
Niinku että vaikka jokupäivä Konnussa liikkuis huornhämy ja Sam Gamgi sais ohjastaa Äkkipään ja huornien mukanaantuomien kauniitten puitten istutusta konnunmaille.

Sellasia on mahtitarinat, jatkuu kokijansa päässä.

anteeks pituus.
Kuvake
flammee
etupotkija
Lauteille: Tammikuu 2005

Nyt lukuvuorossa...

Viesti flammee »

Mulla taas sormusherrassa on ne kolme pitkää taivallusta jotka on parhaiten jääneet mieleen, kun Gimli ja Legolas hölkkäs pari päivää (en muista mistä mihin), kun Frodo ja Sam ylittivät sen suon ja sitten se Mordorin läpi taivallus tuomiovuorelle. Siinä on sitä jotain kun ollaan pitkällä matkalla ja viimein päästään perille. Vähän olen valitellut kun elokuvassa ne typistettiin poies..
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.

Seuraajat

Kuvake
Aleksi T
Kuvake
AlexMachine
Anapiros
Kuvake
Beorn
Kuvake
Chaos
Kuvake
Clancy B.