Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Amerikan Yhdysvallat

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit: 97927
Lauteille: Joulukuu 2004
Aiheet: 2841
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Höntsäily
Sivulajit: Miksologia
Takalajit: Tanglang

Amerikan Yhdysvallat

Viesti Mika »

Lähde on sama kuin aiemmassa viestissäni, enkä pysty mitenkään verifioimaan näitä väitteitä, mutta herättää tämä kysymyksiä, jos rintamaraporttien mukaan Venäjän iskujen kohdentaminen on äkkiä muuttunut tarkemmaksi.




The deal between the U.S. and russia could be a modern-day Molotov-Ribbentrop Pact.
It seems I was right about Trump helping russia recapture Kursk.
Yesterday, I made a post stating that Trump is deliberately crippling Ukraine to enable russia to retake Kursk. Once that happens, he will have set the stage for Ukraine’s capitulation under his so-called “peace deal.”
Now, reports are emerging from Ukrainian soldiers, claiming that “russian forces in Kursk suddenly have extremely precise coordinates” for Ukrainian troop locations, logistics, and ammunition depots.
They insist that this “cannot be a coincidence” and that “Trump’s administration is trying to hand Kursk to russia before negotiations begin as part of a secret deal with russia.”
I wouldn’t be surprised if the newly appointed CIA director, Tulsi Gabbard — a known russian sympathizer — is sharing sensitive intelligence about Ukrainian troop positions in Kursk with russia.
Several weeks ago, Politico reported that foreign intelligence agencies have stopped sharing secrets with the U.S., citing Trump’s administration as highly untrustworthy.
Now, things may be even worse. As Ukrainian soldiers put it: “russians in Kursk suddenly knowing everything about our forces there cannot be a coincidence.”
P.S. My previous post is here: https://www.facebook.com/share/p/15cBJBs9Hj/
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit: 97927
Lauteille: Joulukuu 2004
Aiheet: 2841
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Höntsäily
Sivulajit: Miksologia
Takalajit: Tanglang

Amerikan Yhdysvallat

Viesti Mika »

Näitä maailman suurimman ja mahtavimman valtion päämiehen ulostuloja on melkoista lukea... :lol:



Kuva
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit: 97927
Lauteille: Joulukuu 2004
Aiheet: 2841
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Höntsäily
Sivulajit: Miksologia
Takalajit: Tanglang

Amerikan Yhdysvallat

Viesti Mika »

Sekoilu jatkuu. Oikeuslaitoksen halventaminen ja pilkkaaminen tuli tutuksi jo tämän ensimmäisellä presidenttikaudella, joten kaikki tällainen on ihan odotettavaa. Huomionarvoista on sekin, ettei kaikkien lennätettyjen jengiyhteyksiä ole todistettu. Myös tuo 1700-luvun lopun lakiin vetoaminen on tyypillistä diktaattoreiden suhmurointia.


https://www.aamulehti.fi/ulkomaat/art-2 ... 03006.html
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit: 97927
Lauteille: Joulukuu 2004
Aiheet: 2841
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Höntsäily
Sivulajit: Miksologia
Takalajit: Tanglang

Amerikan Yhdysvallat

Viesti Mika »

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit: 97927
Lauteille: Joulukuu 2004
Aiheet: 2841
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Höntsäily
Sivulajit: Miksologia
Takalajit: Tanglang

Amerikan Yhdysvallat

Viesti Mika »

Näitä tällaisia uutisia tulee koko ajan niin kovaa vauhtia, ettei näissä pysy millään mukana. Tässä on taas kerran mokattu ja kunnolla, ja kuten tuohon persutyyliin kuuluu, syytellään muita 😆


https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/c25 ... 2970bcae79
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit: 97927
Lauteille: Joulukuu 2004
Aiheet: 2841
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Höntsäily
Sivulajit: Miksologia
Takalajit: Tanglang

Amerikan Yhdysvallat

Viesti Mika »

Koska Yhdysvaltain nykyinen hallitus on kokoelma täysin amatöörimäisiä sählääjiä, tuo Signal-ryhmän sekoilu on nytkin parhaillaan aamu-uutisissa isona aiheena. Tämä kuva liittyy tähän :lol:

Kuva

Kiitos tästä, @TimoS :D
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit: 97927
Lauteille: Joulukuu 2004
Aiheet: 2841
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Höntsäily
Sivulajit: Miksologia
Takalajit: Tanglang

Amerikan Yhdysvallat

Viesti Mika »

No, koska tämän ketjun ja oikeastaan koko alueen keskustelut ovat nyt aika hiljaisia, jatketaan huumorilinjalla. JOS tätä ketjua alkaisi päivittää kaikilla sekoiluilla, mitä tuolta rapakon takaa kuulee, se olisi enemmän kuin kokopäivätyötä. Niin järjetön vauhti niillä järjettömillä ihmisillä on.


Kuva
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Lasse Candé
etupotkija
Viestit: 21606
Lauteille: Joulukuu 2007
Aiheet: 215

Amerikan Yhdysvallat

Viesti Lasse Candé »

Joo, nuo touhut ovat menneet niin pitkälle, että vaikea löytää mitään pohtivaa otetta niihin.

Itse seuraan tätä ketjua, mutta en tuosta syystä näe oikein mitään keskusteltavaa.
May the wings of liberty never lose a feather.
- Jack Burton

Lassen treenituumailuja fiiliksen mukaan
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit: 97927
Lauteille: Joulukuu 2004
Aiheet: 2841
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Höntsäily
Sivulajit: Miksologia
Takalajit: Tanglang

Amerikan Yhdysvallat

Viesti Mika »

Näin on. Elämme todella erikoisia aikoja. Hyvin harva olisi vielä muutama kuukausi sitten uskonut, mitä Jenkkilässä tapahtuu nyt. Siksi mitään todellista keskusteltavaa ei tosiaan ole. Paitsi jos joku henkisesti punalippispäinen keskiyöllä humalassa haluaisi avautua ketjussa... :lol:

Kovaa vauhtia JuuEsEi on menossa tähän suuntaan:

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit: 6824
Lauteille: Lokakuu 2009
Aiheet: 0

Amerikan Yhdysvallat

Viesti Ile »

Munkin mielestä ihan hyvä, että noita uutisia postaillaan tänne , mutta tosiaan hieman hiljaiseksi vetää…
Jiu-Jitsu
munillepotkija
Viestit: 928
Lauteille: Huhtikuu 2005
Aiheet: 2

Amerikan Yhdysvallat

Viesti Jiu-Jitsu »

Tuo Signal-paljastus tukisi sitä näkemystä, että pääsyy sekoiluun on yleinen epäpätevyys eikä esim. salainen etupiirisopimus Venäjän kanssa. Ainakin minä sain viesteistä sellaisen käsityksen, että Trumpin hallinto pitää edelleen Eurooppaa liittolaisena, joskin munattomana sellaisena.

Facepalmailun lomassa voisi kyllä myös pohtia, että miksi Trumpilla kaikesta huolimatta on edelleen liki 50% kansasta tuki takanaan, ja erityisesti republikaaniäänestäjät ovat hallinnon toimintaan tyytyväisiä. Vaikkei Trump-dosentti Markku Ruotsilan höpinöitä jaksa määräänsä enempää kuunnella, niin Ruotsilan väite, ettei Euroopassa ymmärretä amerikkalaista mielenmaisemaa pitää varmasti paikkansa.

Nojatuolisosiologisena tulkintana voisi arvella, että amerikkalaiset arvostavat toimintaa siinä määrin, että tietty määrä sekoilua menee hyväksyttävyyden rajoihin "aina roiskuu kun rapataan" -hengessä. Lisäksi Amerikassa ollaan totuttu siihen, ettei työsuhdeturvaa käytännössä ole, joten jotkut Muskin ketamiinipäissään jakelemat massairtisanomiset eivät juuri normiarjesta eroa. Kristinusko on aina ollut kovemmassa huudossa kuin ihmisoikeudet, joten jos nyt jotain uusia keskitysleirejä perustetaan, varsinkin erivärisille ja varsinkin maan rajojen ulkopuolelle, niin se on ihan business as usual - ei demokraateillakaan ollut Guantanamon sulkeminen erityisen korkealla prioriteettilistalla kun vallassa olivat.

Toki Trump ja hallintonsa koettelevat amerikkalaistenkin sietokyvyn rajoja, mutta vielä ei ole ainakaan isompaa vastaliikettä tullut, siis niiden joukosta joilla olisi merkitystä (eli republikaaniäänestäjien ja -poliitikkojen). Demokraateilla on pakka niin sekaisin, että omatkaan eivät enää kannata.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit: 21606
Lauteille: Joulukuu 2007
Aiheet: 215

Amerikan Yhdysvallat

Viesti Lasse Candé »

Itse arvelen Trumpin suosion selittyvän hyvin isoksi osaksi polarisoitumisella. Osana sitä sitten pidetään kiinni siitä, mihin leiriin on hypätty. USA:n kaltaisessa maassa on lähinnä sivistyksen merkki, että presidentin kannatusluvut elävät ja yleensä laskevat jossain kohtaa. En yhtään tiedä, miten Trumpin luvut ovat eläneet suhteessa aiempiin presidentteihin tai suhteessa hänen omaan ensimmäiseen kauteensa.

Täytyy myös muistaa, että yksi validi selitys on, että äänestäjiensä joukossa on ollut paljon tyhmiä ihmisiä ja nämä samat tyhmät ihmiset tykkäävät typerästä politiikasta tai ei ylipäätään ymmärrä sitä.
May the wings of liberty never lose a feather.
- Jack Burton

Lassen treenituumailuja fiiliksen mukaan
Jiu-Jitsu
munillepotkija
Viestit: 928
Lauteille: Huhtikuu 2005
Aiheet: 2

Amerikan Yhdysvallat

Viesti Jiu-Jitsu »

Puolueiden kannattajien älykkyyseroista on jonkin verran tutkimusta, ja tähän kaninkoloon tutustumisen voi aloittaa vaikka täältä: https://www.nature.com/articles/s44271-023-00040-x

On totta (jopa tutkittua), että esim. sosiaalisesti konservatiiviset ja vahvasti uskonnolliset äänestäjät ovat keskimääräistä tyhmempiä ja äänestävät todennäköisesti Trumpia, mutta Trumpilla on myös paljon millä tahansa mittarilla älykkäitä kannattajia, ja keskimäärin republikaanien ja demokraattien älykkyys ei merkittävästi eroa. Joissain tutkimuksissa on havaittu tilastollisesti merkitseviä eroja suuntaan tai toiseen, mutta kokonaiskuvassa älykkys ei sinällään näyttäisi erityisen vahvalta selittävältä tekijältä. Lisäksi tyhmätkin äänestäjät tekevät päätöksensä jollain heille tärkeällä perusteella, eivätkä vain pyri aina äänestämään objektiivisesti huonointa kandidaattia, joten "tyhmyys" selityksenä ehkä tyydyttää omaa ylemmyydentuntoa muttei sinällään selitä mitään.

Polarisoituminen on sitten oma lukunsa ja varmasti selittää, miksi moni amerikkalainen hyväksyy Trumpin sekoilun, jos vaihtoehtona olisi hypätä demokraattikulttiin. Tässä mielessä demokraatit ovat ampuneet omiin jalkoihinsa ihan urakalla kun ovat pikemminkin pyrkineet kiihdyttämään polarisaatiota, jota sitten Trump on onnistunut huomattavasti paremmin hyödyntämään. Tietty FPTP ja kaksipuoluejärjestelmä tekevät depolarisaatiosta vaikeaa vaikka tahtoa olisikin.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit: 97927
Lauteille: Joulukuu 2004
Aiheet: 2841
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Höntsäily
Sivulajit: Miksologia
Takalajit: Tanglang

Amerikan Yhdysvallat

Viesti Mika »

Ja noista kahdesta viestistä onkin luontevaa jatkaa siihen, jota olen ajatellut niin kauan kuin muistan: Amöriikan käytännössä kaksipuoluejärjestelmä on omituinen ja toimii yhtä hyvin kuin se kuuluisa venäläinen anaalisuristin. Kyllähän siellä muitakin puolueita on, mutta ei niillä todellisuudessa ole minkäänlaista vaikutusvaltaa.

Jos presidenttiehdokkaana on kaksi ihmistä, joista kummastakaan ei välitä, voi joko jättää äänestämättä tai sitten vähän kuin arvalla äänestää sitä, joka ärsyttää vähemmän. Myös persujen "kännis ja läpäl" -mentaliteetti on aivan varmasti ollut motiivina näissä edellisissä vaaleissa. Näin merkkejä tällaisesta asenteesta, jolla on äänestetty Suomessa esimerkiksi Teuvo Hakkaraista, jo silloin kun nuorempi Bush valittiin presidentiksi. Tässä ollaan. Ja vaikka muut vaalit eivät olisi samalla tavalla henkilösidonnaisia kuin presidentinvaalit, kaksi puoluetta on ihan liian vähän. Tuo niiden järjestelmä on rikki. Tässä ollaan.

Tätä videota olisin vielä muutama kuukausi sitten pitänyt vitsinä, mutta nyt en ole lainkaan varma. Se maa on sekaisin.





Toivottavasti nykyinen Amerikka toimii varoittavana esimerkkinä eurooppalaisille valtioille siitä, mitä voi tapahtua kun tuollaiset ihmiset saavat kätensä vallankahvaan. Unkari ja Slovakia ovat tuolla tiellä.


MUOKKAUS: Jiu-Jitsu ehti väliin viestillä, joka vaikuttaa hyvinkin lukemisen arvoiselta :jepa:

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit: 97927
Lauteille: Joulukuu 2004
Aiheet: 2841
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Höntsäily
Sivulajit: Miksologia
Takalajit: Tanglang

Amerikan Yhdysvallat

Viesti Mika »

Jep, kaksipuoluejärjestelmästä Jiu-Jitsukin kirjoitti samoilla ajatuksilla kuin minäkin. Tai varmasti kutakuinkin kaikki pitävät sitä epäonnistuneena järjestelmänä. Mutta sitä ei pureta kuin vallankumouksen kautta, sillä vallassa olevat eivät luovu vallastaan, ja sitähän se tarkoittaisi, jos useampi puolue kuin nuo kaksi laitettaisiin jollakin taikatempulla samalle viivalle.

Kysyin tekoälyltä äänestysaktiivisuudesta ja siitä, miksi nämä numerot ovat suhteellisen matalia. Näin AI vastasi:



Here are the voter turnout percentages for U.S. presidential elections over the last 40 years, based on the voting-eligible population (VEP):
1980: 58.4%
1984: 55.2%
1988: 52.8%
1992: 58.2%
1996: 51.7%
2000: 54.3%
2004: 60.1%
2008: 61.6%
2012: 58.0%
2016: 59.2%
2020: 65.3% (highest since 1900)
2024: Approximately 66.7% (estimated)

US Voter Turnout: Why Are the Numbers Relatively Low?

It's true, US voter turnout numbers, while recently improved, are still relatively low compared to many other developed democracies. Researchers have identified several factors contributing to this:

1. Institutional and Systemic Barriers:

* Voter Registration: The US has individual voter registration, placing the onus on the individual. Stricter voter ID laws, proof of residency, and limited registration periods can disproportionately affect some groups.
* Two-Party System: The dominance of two parties can lead to apathy, especially among those who feel unrepresented. Third parties face hurdles.
* Electoral College: The Electoral College can discourage voting in states where the outcome seems predetermined.
* Gerrymandering: Drawing district boundaries to favor one party reduces competition.
* Felony Disenfranchisement: Laws restricting voting rights for individuals with felony convictions impact a significant portion of the population.
* Limited Voting Access: Restrictions on early voting, absentee voting, and polling place availability create barriers.

2. Socioeconomic Factors:

* Income and Education: Lower-income and less educated individuals vote at lower rates due to lack of information, resources, and a sense of disempowerment.
* Age: Young people historically have the lowest turnout.
* Racial and Ethnic Disparities: Voter turnout varies among groups due to historical discrimination, language barriers, and socioeconomic disparities.

3. Political Culture and Attitudes:

* Political Apathy and Alienation: Some citizens feel apathetic or alienated, believing their vote doesn't matter.
* Lack of Civic Engagement: Declining participation in community organizations contributes to lower turnout.
* Negative Campaigning: Negative campaigns discourage voters.
* Media Coverage: Sensationalized or biased reporting can discourage some voters.

4. Timing and Type of Election:

* Presidential vs. Midterm: Turnout is higher in presidential years.
* Local Elections: Turnout is low in local elections.

In conclusion:

Low turnout in the US is complex. It's influenced by institutional barriers, socioeconomic factors, political culture, and the election itself. Researchers study these factors to improve participation. However, there's debate on whether improving turnout is necessarily good. Some argue non-voters are rationally abstaining because they are uninformed, others that it's a sign of a flawed system that needs improvement.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!

Seuraajat

Kuvake
Aleksi T
Kuvake
AlexMachine
Anapiros
Kuvake
antsu
Kuvake
Antti
Aulis90
Kuvake
Beorn
Kuvake
Daddy
Kuvake
Dojon Jäykin
Kuvake
Fubarbarian
Hemmukka
ka1
Kuvake
Kerkko
Korpinkivi
Lasse Candé
MikkeM
Kuvake
MtJ
Kuvake
NCP
Oar
obmijoy
PetriP
Kuvake
Point
Rahanpesijä
Kuvake
Safor
Kuvake
sanppa75
siipeilijä
sinappi
Taijin harjoittaja
TeiniNinjaTyttönen
Kuvake
terssi
Kuvake
Timpa
Kuvake
Totte
YJT
yloneha