Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Tuliliemet
Valvoja: Valvoja
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
Tuliliemet
Ihailtavaa itsekritiikkiä
Kivi, sopisiko seuraava Potku-tapaaminen 26.5.?
Kivi, sopisiko seuraava Potku-tapaaminen 26.5.?
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Huhtikuu 2011
Tuliliemet
Tässä kohtaa on asiaan melko mahdoton sanoa mitään varmaa. Mutta mikäli kaikki asiat menee niinkuin on suunitelmissa, niin muutto Tampereelle tapahtuu tuossa ensiheinäkuun aikana. Joten eiköhän sitä joskus pääse keskustelemaan syntyjä syviä
Kaikki kirjoitukseni ovat omia mielipiteitä, eikä niille löydy välttämättä mitään tieteellistä näyttöä ellei toisin mainita. Ne eivät siis edusta kenenkään tai minkään muun osapuolen kantaa, eivätkä tiettyinä kellonaikoina välttämättä edusta allekirjoittaneenkaan kantaa.
-Minä ihan ite
-Minä ihan ite
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2007
Tuliliemet
Mika kirjoitti: Ihailtavaa itsekritiikkiä
Huomaatko, että päädyit pohtimaan juomien makuja ja suunnittelemaan juomista, kun kysyit sitä, että juovatko ihmiset vain humaltuakseen. Kannattaa lukea se Seppäsen kirja. Alkoholikysymykset ovat suurin tabu suomessa. Itse uskon, että yllättävän iso osa ihmisitä on sellaisia jännittäjiä, että heille ilo ilman viinaa on todellakin teeskentelyä (mahdotonta) ja he todellakin tarvitsevat alkoholia kyetäkseen paljastamaan sisintään.kivi kirjoitti: Joten eiköhän sitä joskus pääse keskustelemaan syntyjä syviä
Jussi Pirnes
Rikkaus ja mahti ovat aina olleet silkkaa unta,
kirjoitukset tuoksuvat hyvältä vielä sadan vuoden kuluttua.
Ryōkan :::DIY:::
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2005
Tuliliemet
Jussi Häkkinen
"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
-
- kylkeenpotkija
Tuliliemet
Beorn kirjoitti:Mika kirjoitti: Ihailtavaa itsekritiikkiäHuomaatko, että päädyit pohtimaan juomien makuja ja suunnittelemaan juomista, kun kysyit sitä, että juovatko ihmiset vain humaltuakseen. Kannattaa lukea se Seppäsen kirja. Alkoholikysymykset ovat suurin tabu suomessa. Itse uskon, että yllättävän iso osa ihmisitä on sellaisia jännittäjiä, että heille ilo ilman viinaa on todellakin teeskentelyä (mahdotonta) ja he todellakin tarvitsevat alkoholia kyetäkseen paljastamaan sisintään.kivi kirjoitti: Joten eiköhän sitä joskus pääse keskustelemaan syntyjä syviä
Voisitko hieman avata? Tuosta saan ainakin minä sellaisen käsityksen, että viittaat että minulla olisi jonkin asteinen ongelma alkoholin kanssa. Onko näin? Itselläni ei hirveästi tällä hetkellä jää aikaa lukemiseen, mutta pistän kyllä korvan taakse. Sitten taas ihan yleisesti tuohon, että jotkut ajattelevat tyyliin ei hauskaa ilman viinaa. Tuommoinen ajattelutapa on mielestäni melko valitettava. Toisaalta kuten joskus tänne johonkin ketjuun kirjoitinkin, voisi sanoa että alkoholi toi esiin sosiaalisen puoleni. Eli ensin se teki minusta sosiaalisen, henkilön joka voi jutella ihan tuntemattomillekkin varsin pitkään. Sittemmin tuo ominaisuus siirtyi selvään minääni. Eli yritän kai sanoa jotain siihen suuntaan että henkilöillä, jotka vapautuvat vasta alkoholin vaikutuksen alaisena, voi olla sitä kautta saada se vapaus myös muuhun elämään. Toki tuo ei liene kovin todennäköistä, jos ikää on enemmän, mutta lähinnäkin nuorilla tarkoitin tuota.
Olipas sekavan tuntuinen viesti. Ehkä pitää miettiä lisää ennen kuin mitään taas kirjoittaa.
Edit: Tuossa lainakusessasi tunnuit vetävän suoran linjan "syntyjen syvien" keskustelusta juovuksissa olemiseen. Olen moneen otteeseen keskustellut niin ystävieni kuin eräissä pippaloissa täysin tuntemattomankin kanssa keskustellut sysällisistä asioista. Muunmuassa elämäntilanteet ja niiden suunittelun vaikeus. Toisessa tilanteessa oli keskustelun aiheena elämän jatkuvuus, ihmissuhteet, sekä itsemurhan oikeus. Molemmat tilanteet oli koettu selvinpäin, vaikka juottajia oli ihan riittävästi. Eli monilla se avautuminen vaatii varmasti alkohlia, ei kuitenkaan kaikilla.
Kaikki kirjoitukseni ovat omia mielipiteitä, eikä niille löydy välttämättä mitään tieteellistä näyttöä ellei toisin mainita. Ne eivät siis edusta kenenkään tai minkään muun osapuolen kantaa, eivätkä tiettyinä kellonaikoina välttämättä edusta allekirjoittaneenkaan kantaa.
-Minä ihan ite
-Minä ihan ite
-
- päähänpotkija
Tuliliemet
"You don't know how to drink. Your whole generation, you drink for the wrong reasons. My generation, we drink because it's good, because it feels better than unbuttoning your collar, because we deserve it. We drink because it's what men do." - Roger Sterling, sarjassa Mad Men.
Ja tuo on totta.
Ja tuo on totta.
Jussi Häkkinen
Re: Tuliliemet
Ootko ehtiny Jussi vielä testiä sitä Aberdeen Angusta?
Sent from my HTC Vision using Tapatalk
-
- kylkeenpotkija
Tuliliemet
Ylleisin käsitys on veärinkäsitys, näe seo tässäki tappauksessa.kivi kirjoitti: Voisitko hieman avata? Tuosta saan ainakin minä sellaisen käsityksen, että viittaat että minulla olisi jonkin asteinen ongelma alkoholin kanssa.
Jussi Häkkinen kirjoitti: We drink because it's what men do.
Tuota kannattaisi kuitenkin pohtia. Alkoholin käyttöön liittyy suomessa melkoisen kuvottavaa kaksinaismoralismia, esmes nuorten alkoholinkäyttöön pyritään jollakin tavalla puuttumaan ja rajoittamaan sitä ja samaan aikaan annetaan viestiä, että alkoholinkäyttö ja hirmuiset perskännit jollakin ihmeellisellä ja itsestään selvällä tavalla kuuluu nuoruuteen. Ja aikuisuuteen. Ja vanhuuteen, oikeastaan kaikkialle. We drink because it's what men do. Samaan aikaan puhutaan myös sivistyneistä juomatavoista ja kuitenkin juodaan useimmiten humaltumistarkoituksessa. Lapsille ja nuorille myös viestitään, että elämä on jostakin oudosta syystä niin rankkaa, ettei sitä juomati kestä. Kannattaa joskus pohtia näitä juttuja. Alkoholi on kuitenkin ylivoimaisesti eniten ihmisille ongelmia aiheuttava aine tässä yhteiskunnassa.
Samaa mieltä. Kuten sanoin, yllättävän monelle. En sanonut, kaikille.kivi kirjoitti: Eli monilla se avautuminen vaatii varmasti alkohlia, ei kuitenkaan kaikilla.
Jussi Pirnes
-
- päähänpotkija
Tuliliemet
Men do - but men also keep their drink.
If you don't, you ain't a man.
Jussi Häkkinen
-
- kylkeenpotkija
Tuliliemet
Jep. Vaan kaksoisviestintä on silti kuvottavaa.Jussi Häkkinen kirjoitti: Men do - but men also keep their drink.
Jussi Pirnes
-
- päähänpotkija
Tuliliemet
Suomessa tähän on rasite. Voin sanoa, että perheessäni tätä ei ollut.Beorn kirjoitti:Jep. Vaan kaksoisviestintä on silti kuvottavaa.Jussi Häkkinen kirjoitti: Men do - but men also keep their drink.
Kun tuon aiemman lukee latauksetta, saa sen, mitä halusin sanoa.
Myös se, että katsoo sarjan - jossa hallitsemattomaan juomiseen otetaan sangen raskas kanta - auttaa paljon.
Miehet: Katsokaa Mad Men. Se opettaa juoksussaan juomisesta paljon. Ja siinä mukana aika monesta muustakn asiasta.
Miehen katekismus.
Minulle, muuten, ei ole ongelma siinä, että kun luen juomista, minun tekee mieli juoda niitä. Tuntea hyvää oloa niiden kautta. Syy on helppo: Minulla ei ole addiktiotaipumusta. Puoli vuotta taukoa? Be fine. Viikon hyvä setti kavereiden kanssa? Be fine. Olotiloilla on paikkansa. Ja opin vihaamaan joskus turhaa humalaa. Yhtä paljon kuin rakastamaan hyvää.
Hold your drink. Real men do. Ja ennen kuin sorrut liian pitkälle, opettele, miten.
Viimeksi muokannut Jussi Häkkinen, maalis 31, 2012, 03.43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jussi Häkkinen
-
- päähänpotkija
Re: Tuliliemet
Jaawa kirjoitti: Ootko ehtiny Jussi vielä testiä sitä Aberdeen Angusta?
Toistaiseksi vielä listalla. Korjataan heti kun mahdollista.
Jussi Häkkinen
-
- kylkeenpotkija
Tuliliemet
Tuo on muuten aivan totta tuo kaksinaismoralismi. Kyllähän melkeinpä kuka vain suomalainen liittää nuoruuteen, ihan jo 15 kesäisestä eteenpäin, niin jopa melko rankan juopottelun. Omakin isäni on samaan aikaan antanut sellaista viestiä, että jos olisinkin teininä jupotellut, ei se hänelle mikään halvauksen paikka olisi ollut, mutta silti kritisoi nuoriso juopottelua.
-Minä ihan ite
-Minä ihan ite
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2007
Helvetin tuoreen viestin kaivoin tuolta vuodelta 2006.Mika kirjoitti:Sitten sä kyllä tykkäisit Balsamista, Latvian kansallisjuomasta. On vähän kuin Jeekerin ja Salmarin sekoitus. Täällä olis juuri korkattu iso leka sitä... :psivarinlötkö kirjoitti: Jägermeister on kyllä oma lemppari kalliimmista alkoholijuomista.
Itse tykkään välillä juoda niskalaukauksen joka on juurikin jekun ja salmarin sekoitus. 50-50. Se mitä jengi ei aina tajua on että sekoituksissa molemmat laimenevat. Tuossa tapauksessa tulee hyvä sekoitus. Suosittelen!
Pitää yrittää pitää tuo Balsami mielessä! Ehkäpä joskus tiemme Latviaan jopa yhdessä käy, vai onko se nykyään aina Liettua?
-
- ilmaanpotkija
- Lauteille: Syyskuu 2011
- Etulaji: Taekwondo (WT/Kukkiwon)
Tuliliemet
Vaihdoin jo vuosia sitten jälkiruokakonjakin calvadokseen, jota pidän kyllä erittäin hyvänä juomana.
Pari vuotta sitten sain tilaisuuden ottaa hyvän illallisen päätteeksi kahvin kanssa "täysikäistä" eli 18 vuotiasta calvadosta. Oli hintavaa, mutta joka senttilitra oli jokaisen euron ja sentin arvoista.
Toinen hieno kokemus oli ottaa erittäin raskaan ruokailun (kermaista lammaspataa ja paljon...) päätteeksi muutama tuikku pakastimessa varastoitua akvaviittia. Ylensyönnin aiheuttama ähky oli heti tipotiessään. Jotakin hyvää ruotsinmaaltakin tulee...
Pari vuotta sitten sain tilaisuuden ottaa hyvän illallisen päätteeksi kahvin kanssa "täysikäistä" eli 18 vuotiasta calvadosta. Oli hintavaa, mutta joka senttilitra oli jokaisen euron ja sentin arvoista.
Toinen hieno kokemus oli ottaa erittäin raskaan ruokailun (kermaista lammaspataa ja paljon...) päätteeksi muutama tuikku pakastimessa varastoitua akvaviittia. Ylensyönnin aiheuttama ähky oli heti tipotiessään. Jotakin hyvää ruotsinmaaltakin tulee...
Seuraajat
Joni Samanen • Kari Aittomäki • katar • kivi • Lasse Candé • MikkeM • Point • Pyrkele • TimoS