Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
✋:. Meistä on hienoa, kun selailet Potkun, Pohjoismaiden suurimman kamppailulajiyhteisön keskusteluja. Toivottavasti löydät mielenkiintoisia keskusteluja ja otat reippaasti osaa niihin. Samassa voisit sallia Ad Block -ohjelmasi näyttää mainoksia Potkun sivuilla, jotta voimme jatkossakin ylläpitää näitä keskusteluja. Voit myös liittyä etupotkijaksi, jolloin yksi etusi on mainokseton Potku. Kiitos kun ymmärrät. 🙇♂️
Joo, eihän toi jalka - josta sivari siis on oikeassa - mikään Mantiksen yksinoikeus ole, mutta on kuitenkin samanlaisen käsitekniikan ohella tyylin kuuluisin yksittäinen tekniikka. Kuvassa on molemmat.
Tuollaista käsiasentoa muuten näkee yhdentyyppisessä tilanteessa mattopainissakin. Siinä yhteydessä sitä tosin kutsuttiin käpäläksi, tai jopa orava-asennoksi
ordie kirjoitti:
Sattuuko kukaan muistamaan semmoista painidokumenttia, tuli n. neljä vuotta sitten YLEltä, ja siinä oli pääosassa joku Ruotsin maajoukkuepainija, joka taisi olla jotain turkkilaista syntyperää? .
Anteeksi vanhan aiheen nosto, mutta sattuuko kukaan muistamaan millä nimellä tuo dokumentti aikoinaan esitettiin? Ei meinaa millään löytyä mitään tietoa netistä
On se paini vaan niin kaunis laji. Katsokaa kaikki tämä video, vaikkette painia muuten niin seuraisikaan.
Siinä on muuten ainakin kaksi tekniikkaa, joille judokat osaisivat antaa jaappanialaiset nimet. Toinen niistä taisi olla Simpanssin kilpa-aikojen lempitekniikka (ja sillekin on se japanialainen terminsä).
Siinä on muuten ainakin kaksi tekniikkaa, joille judokat osaisivat antaa jaappanialaiset nimet. Toinen niistä taisi olla Simpanssin kilpa-aikojen lempitekniikka (ja sillekin on se japanialainen terminsä).
Kohdassa 10:30 rupesi vähän hymyilyttämään...
Mä bongasin te-guruman, morote-garin, sasae-tsurikomi-ashin, ouchi-garin ja uchimatan. Ja sitten tietysti kähmyn, mutta se ei voi olla japania kun mä ymmärrän sen.
Te-guruma muuten tehtiin juuri niinkuin ei pitäisi, mun oppieni mukaan siis: jätkät ottivat sisäreiden puolelta kiinni vaikkei siitä kuulemma mitään saisi, olivat näköjän väärässä. Hirveä jenka siinä kylläkin oli, mitenhän painijat saavat tuotettua tuollaisen orjutusvoiman kun ei ole oikein mitään mistä repisi? Sitä mä en ole ikinä ymmärtänyt.
Komeaa tekniikkaa, en ole varmaan ikinä nähnyt noin hyvää ouchi-garia. Wou. Jotenkin matsauksen luonteen täytyy räteittä muuttua, sillä etäisyys on vielä olemattomampi kuin judossa.
Hieno laji.
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Highlight Venäjän mestaruuskisoista. Aika monipuolista tekniikkaa ja paljon judomiehillekin tuttua juttua. On toi Venäläisten vapari aika kaunista ajoittain.