Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Klippejä

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Klippejä

#1096

Viesti DeusVult »

Mika kirjoitti: Deusvult, joko kaverisi on synnynnäinen koomikko, mikä sinulta on tässä jäänyt huomaamatta, tai sitten hän ei käy ihan kaikilla pytyillä, mitä et ilmeisesti myöskään ole huomannut.
Kuka meistä nyt ihan täysillä koskaan käy?

Muistatkos vielä Mika kun täälläkin äänekkäimmät kirjoittelijat olivat näitä fanaattisimpia japanofiilejä ja porukalla naurettiin ihan kippurassa kaikenmaailman "eurojutsuille" joiden ilmeisesti kuviteltiin olevan jotain ihan tuulesta temmattua roskaa. Mutta niin ne asiat kummasti selviää kun määritellään termit, lyödään faktat tiskiin ja kerrotaan rehellisesti että mitä joku laji on tai ei ole. Ei siitä mun mielestä tarvi hirveesti vetää herneitä nenään.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 5053
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Klippejä

#1097

Viesti Alioppilas »

DeusVult kirjoitti:
Alioppilas kirjoitti: Siltä vaikuttaisi. Keksitkö muuta vaihtoehtoa?
Niin, sinänsä erikoista että lajin - jonka opetuslinjasta mitä ilmeisemmin ollaan erityisen ylpeitä - sukupuussa on virhe jonka huomaa ensimmäistä kertaa joku tällainen tavis.
What Mika said. Veikkaan, että se, jota nämä hommat eniten kiinnostavat - ja on viran puolesta vähän pakkokin - on shifumme, joka taas ei taatusti ole vääntänyt tuota kuvaa photoshopilla.
DeusVult kirjoitti:
Alioppilas kirjoitti: En minäkään poimi jotain random-jutsua ja ala ihmetellä sen opetuslinjoja vain siksi, että kaverini mielestä "se on ihan hanurista ja ne on salettiin keksineet sen ite". Tämä ei varsinaisesti kerro siitä aidosta kiinnostuksesta, varsinkaan jos ei viitsi sitten itse selvittää asiaa.
Häh? Jos sinua kiinnostaa jonkun random-jutsun historiat tai opetuslinjat niin miksi et kysyisi joltain jonka uskot asiasta jotain tietävän? Onko olemassa joku mittari tai asteikko jolla kiinnostuksen pitää yltää tiettyyn pisteeseen ennenkuin saa kysyä jotain asiaa? :D
Jos minua kiinnostaisi random-jutsun historia, niin katselisin ensin netistä miltä vaikuttaa, ja vasta jos epäselvyyksiä ilmenisi, alkaisin kysellä. Tässä taas ensin esitettiin sangen rankkoja epäilyjä ilman, että epäilyille oli mitään perustetta. Eikä edes sen vertaa viitsitty, että olisi vähän googlella katsottu ovatko epäilyt oikeita. Ikään kuin sellaisia peruskäytöstapoja korostaisin.
DeusVult kirjoitti:
Alioppilas kirjoitti: Toisin kuin kaspinin tapauksessa, tang langista löytyy googlella tekstiä, kuvia ja videoitakin.
Nopea vilkaus Tang Lang Quan-ketjun ensimmäiselle sivulle täällä Potkussa teki selväksi että on olemassa vaikka kuinka paljon tankuloita ympäri mualimaa jotka kaikki luulevat treenaavansa oikeaa tankulaa, mutta vain te olette oikeasti oikeassa. Tällä varjolla ajattelin siis että olisi varmaan nopeampi ja parempi tiedustella asiaa ehkä täältä (tässä tapauksessa Sinulta, kun siihen tyrkylle kerta tulit) eikä googletella netistä tuhansittain jotain arveluttavia sivuja. Ymmärtääkseni se kuitenkin ois vähän niinqu tän koko laudan ideakin...
Minun käsitykseni on, että maailmassa treenataan ihan perkeleesti oikeaa tang langia, meillä on vain tämä yksi perhetyyli. Kun mietitään että seitsemän tähden linjaa on useampaa perhettä ja sitten on noita muita mantis-tyylejä kuin 7 stars, niin voisi jo sen perusteella päätellä että siinä on paljon muutakin jengiä oikealla asialla.

Uskoisin, että sekoitat nyt historian kamppailutehoon - vähän niin kuin kaspin-ketjuissa on tapana, mutta yleensä sen toisen osapuolen toimesta. Käsittääkseni TLQ-ketjussa on korostettu nimenomaan sitä, että tässä meidän perhetyylissämme treenataan kamppailutehokkuutta silmälläpitäen. Näitä samaa asiaa harrastavia on toki muitakin, mutta kuten youtube-videoista voi kukin katsoa, kung fu ei välttämättä aina sisällä mitään erityistä kontaktiharjoittelua tai realistisen kamppailuosaamisen kasvattamista.
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Klippejä

#1098

Viesti DeusVult »

Alioppilas kirjoitti: Jos minua kiinnostaisi random-jutsun historia, niin katselisin ensin netistä miltä vaikuttaa, ja vasta jos epäselvyyksiä ilmenisi, alkaisin kysellä. Tässä taas ensin esitettiin sangen rankkoja epäilyjä ilman, että epäilyille oli mitään perustetta. Eikä edes sen vertaa viitsitty, että olisi vähän googlella katsottu ovatko epäilyt oikeita. Ikään kuin sellaisia peruskäytöstapoja korostaisin.
No meillä on sitten hieman eri käsitys käytöstavoista. Minusta on kohteliaampaa kysyä asianomaiselta ensin, ja sitten vasta yrittää kaivella jostain internetzeistä mahdollisesti puolueellista tai muuten epäilyttävää tietoa.

Minä en tietenkään voi olla vastuussa siitä mitä joku muu ihminen epäilee, oli perusteltua tai ei. Toki ymmärrän että kyseinen kaveri olisi voinut vaikka itse googlettaa, mutta eipä nyt googlettanut ja en minäkään asiaa sen paremmin tunne joten kysyin mielestäni melko viattomasti "opetuslinjaa ei voida varmentaa - voidaanko muuten esim tanglagissakaan?" Tähänhän olisi voinut vaikka vastata että "Kyllä toki voidaan." ja perään vaikka se linkki sinne teidän Puolan liiton sivulle.

Uskoisin, että sekoitat nyt historian kamppailutehoon
En sekoita.

Joskin siitä kaverini kommentoinnista voisi kuvitella, että hän ei itse ollut vakuuttunut kummastakaan. Mutta itse tosiaan en kaipaa enempää vakuutteluja sen enempää tanglangin historiasta kuin tehokkuudestakaan, enkä tiedä minkä harjoitteen kaverini oli mahdollisesti nähnyt.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

Klippejä

#1099

Viesti Kyynikko »

Toivottavasti Alioppilas on Suomen Tang Langin tiedotusvastaava.

Ei lopu kahvi ja pulla kesken lajinäytöksissä.. :smt003
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 5053
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Klippejä

#1100

Viesti Alioppilas »

Kyynikko kirjoitti: Toivottavasti Alioppilas on Suomen Tang Langin tiedotusvastaava.

Ei lopu kahvi ja pulla kesken lajinäytöksissä.. :smt003
Ei, kyllä minä ihan omasta puolestani kirjoittelen.
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Klippejä

#1101

Viesti Clancy B. »

"Klippejä" on ketjun aihe. Älkää pakottako minua kommentoimaan muuta koska silloin ketju voidaan lukita :)

Tang Lang kai oma ketjunsa.
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 5053
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Klippejä

#1102

Viesti Alioppilas »

DeusVult kirjoitti:
Alioppilas kirjoitti: Jos minua kiinnostaisi random-jutsun historia, niin katselisin ensin netistä miltä vaikuttaa, ja vasta jos epäselvyyksiä ilmenisi, alkaisin kysellä. Tässä taas ensin esitettiin sangen rankkoja epäilyjä ilman, että epäilyille oli mitään perustetta. Eikä edes sen vertaa viitsitty, että olisi vähän googlella katsottu ovatko epäilyt oikeita. Ikään kuin sellaisia peruskäytöstapoja korostaisin.
No meillä on sitten hieman eri käsitys käytöstavoista. Minusta on kohteliaampaa kysyä asianomaiselta ensin, ja sitten vasta yrittää kaivella jostain internetzeistä mahdollisesti puolueellista tai muuten epäilyttävää tietoa.

Minä en tietenkään voi olla vastuussa siitä mitä joku muu ihminen epäilee, oli perusteltua tai ei. Toki ymmärrän että kyseinen kaveri olisi voinut vaikka itse googlettaa, mutta eipä nyt googlettanut ja en minäkään asiaa sen paremmin tunne joten kysyin mielestäni melko viattomasti "opetuslinjaa ei voida varmentaa - voidaanko muuten esim tanglagissakaan?" Tähänhän olisi voinut vaikka vastata että "Kyllä toki voidaan." ja perään vaikka se linkki sinne teidän Puolan liiton sivulle.
Kuten sanoin, en ymmärtänyt että opettajalinjassa, joka lukee avoimesti internetissä, on jotain epäselvää, ja siksi tiedustelin että onko tässä jotain legendoja Mikaa ja lehtipeltiä koskien, joista pitäisi keskustella.
DeusVult kirjoitti:
Alioppilas kirjoitti: Uskoisin, että sekoitat nyt historian kamppailutehoon
En sekoita.
Ainakin sen perusteella, mitä minä kyseisen ketjun ensimmäisiä sivua luin, niin kyse oli nimenomaan kamppailutehokkuudesta, ei opettajalinjojen oikeudesta. Tätä vasten alkuperäinen kommenttisi
Nopea vilkaus Tang Lang Quan-ketjun ensimmäiselle sivulle täällä Potkussa teki selväksi että on olemassa vaikka kuinka paljon tankuloita ympäri mualimaa jotka kaikki luulevat treenaavansa oikeaa tankulaa, mutta vain te olette oikeasti oikeassa.
antaisi ymmärtää, että sekoitit, koska minun nähdäkseni siellä ei suinkaan puhuta opettajalinjojen puhtaudesta vaan siitä, minkälainen treeni kehittää kamppailuosaamista.
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

Klippejä

#1103

Viesti Kyynikko »

Alioppilas kirjoitti:
Kyynikko kirjoitti: Toivottavasti Alioppilas on Suomen Tang Langin tiedotusvastaava.

Ei lopu kahvi ja pulla kesken lajinäytöksissä.. :smt003
Ei, kyllä minä ihan omasta puolestani kirjoittelen.
No se on hyvä.

TL:n hempeä maine sosiaalisten (ja viinaanmenevien) ihmisten perhetyylinä on nimittäin sydäntäni hyvin lähellä. siinä vähän vasemmalla.

jatkakaa vaan.
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 53
Viestit: 23356
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Klippejä

#1104

Viesti TimoS »

Ylipotkija: Jospahan nyt kuitenkin keskityttäisiin itse aiheeseen ja vängättäisiin tuota tanglangin historiaa jossain muualla
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Klippejä

#1105

Viesti Clancy B. »

Reilu 8 minuuttia...mitä??

[youtube][/youtube]
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Klippejä

#1106

Viesti Clancy B. »

Teinipojat saa näytöskyytiä sporttisesti pukeutuneelta ent.UFC ottelijalta ja selostajalta.
[youtube][/youtube]

No, 4 minuuttia "hengissä" Rhoisea vastaan kuitenkin.
On December 16, 1994, Ron Van Clief returned to the ring to fight in the 4th Ultimate Fighting Championship, as the oldest competitor to date to fight in the UFC at the age of 51. Van Clief's sole fight in the tournament was against Brazilian jiu-jitsu exponent Royce Gracie. Gracie won the match by submission with a rear naked choke near the four-minute mark. Ron went on to serve as the commissioner of the UFC. Ron Van Clief retired from competition in 2002 after winning the All American Karate Championship at 60 years old. Ron competed in over 900 tournaments in over 40 years on the tournament circuit. Ron Van Clief retired as a 5 time world karate/kungfu champion and 15 time all American champion.
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 53
Viestit: 23356
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Klippejä

#1107

Viesti TimoS »

Clancy B. kirjoitti: Reilu 8 minuuttia...mitä??
Ilmeisesti Kosho Shorei ryu kempoa, tai siis ainakin jotain joka jotenkin liittyy James Mitosen oppeihin. En ole ihan varma kutsuuko Juchnik lajiaan tuolla nimellä.

edit: ei helv... "World Head of Family Sokeship Council". Porukka, joka on täynnä amerikkalaisia "sokeja"
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Klippejä

#1108

Viesti Clancy B. »

TimoS kirjoitti:
Clancy B. kirjoitti: Reilu 8 minuuttia...mitä??
Ilmeisesti Kosho Shorei ryu kempoa, tai siis ainakin jotain joka jotenkin liittyy James Mitosen oppeihin. En ole ihan varma kutsuuko Juchnik lajiaan tuolla nimellä.

edit: ei helv... "World Head of Family Sokeship Council". Porukka, joka on täynnä amerikkalaisia "sokeja"
? Iso maa tuo ameriikka, ei toi suuri % taida olla amerikkalaisista kamppailuihmisistä, ja on siellä muitakin maita edustettuina näemmä.
http://whfsc.com/roster.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Onko TimoS tietoinen jostain faktasta tän osalta mistä minä/muut ei ole?
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 53
Viestit: 23356
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Klippejä

#1109

Viesti TimoS »

Clancy B. kirjoitti: Onko TimoS tietoinen jostain faktasta tän osalta mistä minä/muut ei ole?
No jaa, sen mitä nyt esim. e-budosta olen näistä "soke councileista" lukenut.
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Klippejä

#1110

Viesti KungFuMiäs »

Clancy B. kirjoitti: Teinipojat saa näytöskyytiä sporttisesti pukeutuneelta ent.UFC ottelijalta ja selostajalta.
[youtube][/youtube]

No, 4 minuuttia "hengissä" Rhoisea vastaan kuitenkin.
On December 16, 1994, Ron Van Clief returned to the ring to fight in the 4th Ultimate Fighting Championship, as the oldest competitor to date to fight in the UFC at the age of 51. Van Clief's sole fight in the tournament was against Brazilian jiu-jitsu exponent Royce Gracie. Gracie won the match by submission with a rear naked choke near the four-minute mark. Ron went on to serve as the commissioner of the UFC. Ron Van Clief retired from competition in 2002 after winning the All American Karate Championship at 60 years old. Ron competed in over 900 tournaments in over 40 years on the tournament circuit. Ron Van Clief retired as a 5 time world karate/kungfu champion and 15 time all American champion.
On se nyt helv... Tuolla sokella ei ole mitään, ei yhtään mitään. Tällästä karjaa sitten laitettiin Hoycea vastaan UFCn alkuaikoina. Miten homma on voinu karata näin pahasti käsistä ei saakeli :(
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Elbe55 ja 77 kurkkijaa