Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Defendo

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 5297
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Defendo

#1576

Viesti MikaM »

Eiköhän kaverin lappu ole jo puhdas, valkoinen lakana. Ei ongelmaa.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1577

Viesti Mjölnir »

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1578

Viesti Mjölnir »

Kuva

Kaikille avoimelle juhlaleirille on tulossa Classic Krav Magan ja Defendon tasokokeet ja tasokoeseminaarit; luvassa myös pysty- ja mattokamppailua sekä lähitaistelua Defendo Greenin muodossa, voimankäyttöä Defendo Blue -tyyliin sekä sosiaali-, terveys- ja opetustyön ympäristöihin suunniteltu Defendo White turvallisuusjärjestelmää. Mestari Jyrki Saario sekä useat taitavat mustat vyöt ympäri Suomen ovat tulossa.

Lauantaina 18.6 illalla treenien jälkeen juhlitaan järjestävän seuran mustien vöiden Petterin, Jarkon ja Jussin viiskymppisiä huikeassa järvenrantamaisemassa, saunan kanssa, tietysti.

Seminaarin hinnat 65€/päivä, 2 tai 3 päivää 120€
Ilmoittaudu heti mukaan: petteri@heracles-valkeakoski.fi
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Jakkis
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 11
Lauteille: Helmikuu 2019
Paikkakunta: Uusimaa
Etulaji: Defendo
Sivulajit: Voimankäyttö, Nyrkkeily
Takalajit: Krav maga, thainyrkkeily

Defendo

#1579

Viesti Jakkis »

Oli hyvät treenit, kiitokset siitä vielä tätäkin kautta! Harmi kjn oma aikataulu taipui vain yhteen päivään.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1580

Viesti Mjölnir »

Kuva

Kuva

Osa porukkaa oli kaikki kolme päivää, osa 2 päivää ja osa vain yhden, kuvassa lauantaina paikalla olleet Jyrki Saarion treenien jälkeen, yhteensä lähes kolmekymmentä kävi treenaamassa ja näistä 13 mustia vöitä. Melkoinen kattaus oli treenien vetäjiä ja huikea määrä osaamista, treenin tai useamman leirillä vetivät
Jyrki Saario
Jussi Jokinen
Lari Kaurala
Jarkko Savilepo
Jarno Nurminen
Niko Tarvainen
Itseni lisäksi
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Gjagor
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 180
Lauteille: Syyskuu 2013

Defendo

#1581

Viesti Gjagor »

Defendo.fi mukaan defendoa voi harjoitella Helsingissä Helsinki Martial Art Centerillä ja Firebodyssa. Firebodyssa ei harjoitusaikataulussa ole yhtään defendotreeniä, krav magaa on. Onko defendo loppunut Firebodyssa? Krav Magassa on ymmärtääkseni aika paljon tekniikkakikkailua, mikä ei kiinnosta. Mieluummin laji jossa on vähän tekniikoita mutta paljon toistoja, jotta tekniikat "menee selkäytimeen". Erityisesti kun en tule treenaamaan yhtä usein kuin kamppailu-urheilijat.

HMAC:lla näyttää olevan vain 2 defendotreeniä viikossa. Harmi. Voisin tehdä paluun kamppailulajeihin defendolla, koska käytännöllinen, vähän tekniikoita sisältävä itsepuolustuslaji kelpaisi, mutta 2 treeniä viikossa on kehitystä ajatellen aika vähän. Ja sen lisäksi jos johonkin treeniin ei pääse, on 2 treeniä vähän sisältäkin kannalta (ts. jos treenejä on enemmän tarjolla, todennäköisesti sieltä löytyy joku treeni johon pääsee).

No, ehkä kokeilen judoa. Kiehtova urheilulaji ja kyllähän sekin IP-tilanteessa auttaa jos on treenannut kovaa ja paljon. En minä kuitenkaan pidä riskiä itsepuolustustilanteeseen joutumisesta kovinkaan korkeana. Itse asiassa pidän hyvin luultavana etten eläessäni joudu IP-tilanteeseen. Tai sitten palaan thainyrkkeilyyn. Mutta ehkä kokeilen judoa kuitenkin.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1582

Viesti Mjölnir »

Minusta hölmöintä mitä voi tehdä, on olla kokeilematta jos ajatuksen tasolla kiinnostaa.

Jos 2 / viikko ei riitä, voi tehdä jotain defendoa tukevaa harjoittelua silloin jos ei ko. lajitreeniin pääse tai tuntuu et 2 ei riitä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Gjagor
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 180
Lauteille: Syyskuu 2013

Defendo

#1583

Viesti Gjagor »

Mjölnir kirjoitti: elo 7, 2023, 13.43 Minusta hölmöintä mitä voi tehdä, on olla kokeilematta jos ajatuksen tasolla kiinnostaa.

Jos 2 / viikko ei riitä, voi tehdä jotain defendoa tukevaa harjoittelua silloin jos ei ko. lajitreeniin pääse tai tuntuu et 2 ei riitä
Olen treenannut defendoa suunnilleen peruskurssin verran joskus kauan sitten - eli en juuri yhtään, mutta aivan täysin tuntemattomia nämä nykyaikaiset itsepuolustuslajit eivät minulle ole. Krav magasta olen suorittanut peruskurssin. HMAC:lla on thainyrkkeilyä ja kuntonyrkkeilyä defendon lisäksi, mitkä kyllä voisivat olla eduksi defendon "tukilajeina". Sinänsä varmaan tuollainen defendo + thai/kuntonyrkkeily ei varmaan olisi hullumpi setti. Mutta kahtoo nyt, kyse ei ole vain lajeista, vaan treenipaikan sijainnista, treenien yleisyydestä, eikä halvat treenimaksutkaan ole pahitteeksi.

(Rehellisyyden nimissä judossa on etunaan useampien treenien lisäksi halvempi hinta ja parempi sijainti. Judo on urheilulajina on kiinnostava, vaikka minä en tule tule urheilukamppailussa menestymään. HTBC:llä taas on thainyrkkeilyä aamuin illoin ja 7 päivänä viikossa, ja halvempaakin kuin defendo ja hieman parempi sijainti. Mutta nämä on näitä henkilökohtaisia juttuja, joissa jokainen tietää itse oman tilanteen parhaiten.)
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 5297
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Defendo

#1584

Viesti MikaM »

Jos raha on kriteeri, niin ei varmaan kannata kahta lajia alkaa maksamaan?
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1585

Viesti Mjölnir »

MikaM kirjoitti: elo 8, 2023, 08.56 Jos raha on kriteeri, niin ei varmaan kannata kahta lajia alkaa maksamaan?
no esim tuolla HAMC:lla maksat joko kymppikortin tai kuukausien mittaisesta harjoitteluoikeudesta, tämä ei ole sidottu lajiin, vaan voit käydä esim Defendossa ja Thainyrkkeilyssä tai kahvakuulassa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 5297
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Defendo

#1586

Viesti MikaM »

Mea culpa.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 298
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#1587

Viesti Mjölnir »

Kyllä sitä kuka tahansa on defendoa vienyt ulkomaille, mutta mepä Koskista lähdetään viemään Defendoa Toijalaan.

11.1 näytös- ja ilmoittautumistilaisuus ja 15.1 alkaa kurssi

Treenit ma klo 1815-1915 ja to 1730-1830

Paikkana Fitbox
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 13 kurkkijaa