Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Nopea ja ravitseva ruoka

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

SaliTheVirus
ilmaanpotkija
Lauteille: Tammikuu 2005

Nopea ja ravitseva ruoka

Viesti SaliTheVirus »

Monesti ongelmana on kun tulee töistä kotiin niin ei olisi aikaa väsätä ruokaa ja pitäisi saada nopeasti aikaan jotain jossa olisi hiukkanen terveellistäkin. Jos jollain on hyviä ohjeita niin tänne vaan reseptejä!

Oma viimeaikainen suosikki on:
-Mama Nuudeli (josta pois maustepussit jne)
Kiehauttaa ja kaataa vedet pois
-Meetwurstia (silvottuna)
ja laittaa uudestaan levylle ja pyörittelee ettei pala pohjaan.
Tämän kanssa chiliketsuppia.

Ei ravitsevaa eikä terveellistä mutta nopeaa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang

Pissa

Viesti Mika »

Lidlin pakastepissat, varsinkin se Prosciutto, on aika :smt016
Ja nopeita tehdä. Rasvaa 8 %, joten ei mitään ihan huonointa safkaa, varsinkaan jos laittaa itse vaikka jotakin paprikasiivuja jne. päälle. Pohja nyt tietysti on tyhjiä kaloreita, mutta aika ohut se on. Suosittelen!

Ja suosittelen, hieman aiheesta ohi, mutta kuitenkin liittyen, palareita, olkoot ne sitten ostettuja valmissekoituksia, itse jauheesta tai jauheista väsättyjä tai itse suoraan jääkaapin antimista taiottuja. Pitävät nälkää ja heräteostoksia loitolla ja toki auttavat palautumisessa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
mronkain
etupotkija

Viesti mronkain »

Itselläni nopeaa ruokaa edustavat McDonald's ja Pizzataksi, itse tehtynä broileripasta (se on oikeasti kevyttäkin: broilerin filesuikaleita tai paloja itse suikaloituna, paseerattua tomaattia, valkosipulia, oreganoa ja muita yrttejä, tulisuutta jos haluaa niin chilijauhoa, pastana tumma ruispasta, jos haluaa kaloreita niin runsaasti juustoraastetta päälle). Tulee tuota broiskupastaa varsinkin aika usein syötyä. Ei ehkä halpaa, mutta hyvää, kevyttä ja nopeaa.

- Marko
Kuvake
Elina
etupotkija

Viesti Elina »

Eilinen ruoka - nopea ja tosi hyvä. Jos kukaan tietää pasta carbonaraa, niin tämä on sen helppo ja kevyt versio. Keksin muuten itse! :D

Pastaa
Kavli 3% kinkkusulatejuustoa
Vähän rasvatonta maitoa (tai muuta maitoa)
Palvikinkkua (esim. 60 g)
Mustapippuria
Juustoraastetta (esim. Parmesan - mikä tahansa muukin käy)

Keitä pasta suolalla kevyesti maustetussa vedessä. Pastan keittyessä pilko palvikinkku pikkupaloiksi. Lämmitä paistinpannussa palvikinkkupaloja kunnes alkavat tuoksua pekonilta. :) Valuta kypsä pasta ja laita isoon kulhoon/kattilaan. Lisää paistinpannulle sulatejuustosta puolet/ 3/4. Sekoittele, anna sulaa. Lisää maitoa, jos on liian sakeaa. Lisää sulaneeseen palvikinkku-sulatejuustoseokseen juustoraastetta sekä runsaasti mustapippuria. Kaada seos pastan päälle kulhoon/kattilaan ja sekoita hyvin.

Nautiskele! Voit tarjota lisänä vielä ekstra-juustoraastetta. :D
Kuvake
Elina
etupotkija

Viesti Elina »

Niin, ja lisänä tietysti jotain kasvissalaattia. ;)
Serpent
polveenpotkija
Etulaji: vapaa
Takalajit: senshido, defendo, bjj, lukkopaini, tang lang kung-fu, choy lee fut kung fu

Re: Nopea ja ravitseva ruoka

Viesti Serpent »

Minä nyt olen vihoviimeinen antamaan ruokareseptejä, kun syön mitä sattuu paljon ravintoarvoihin katsomatta, mutta pakko nyt kovana nuudelifanina mainostaa.
SaliTheVirus kirjoitti: -Mama Nuudeli (josta pois maustepussit jne)
Kiehauttaa ja kaataa vedet pois
-Meetwurstia (silvottuna)
ja laittaa uudestaan levylle ja pyörittelee ettei pala pohjaan.
Tämän kanssa chiliketsuppia.
Hieman ehkä kevyempi (ja myös lihaa karttaville sopiva) versio on heittää kiinalaisen ravintolaruoan tapaan kananmunaa joukkoon nuudeleihin ja värkätä ne kiehauttamisen jälkeen paistinpannulla. Ei tarvitse kauaa käyttää, kun nuudelit ovat jo kerran kypsiä ja kananmuna menee aika nopeasti kiinteäksi. Jos haluaa vähän monipuolistaa (hyvien nuudelimausteiden lisäksi), niin vaikka jotain pakastevihanneksia tai muuta vastaavaa. Tulee nopeasti valmiiksi ja vie yleensä nälänkin.

Tai jos haluaa vähän raskaamman version, niin esim. kanafilettä/-suikaletta joukkoon vielä. Itse kyllä suosin myös tuon liemen hörppimistä "alkukeittona", koska maistuu hyvälle ja täyttää masua siinä samalla.

Ja ainahan on perinteinen munakas, johon nyt voi lisätä käytännössä mitä vaan nakeista ja makkaroista tonnikalaan ja vihanneksiin - tai vetää ihan sellaisenaan.

Laiska kun olen, niin monesti tulee treenien jälkeen joko keitettyä tai paistettua vaan pari kananmunaa ihan vaan leivän kanssa (tai sitten lähdettyä jollekin pakastepizzalinjalle, kun liha on heikko...)

- Serpent -
Kuvake
premier
munillepotkija

Viesti premier »

Itse suosin näitä "lisää vesi" -aterioita. Esim. Knorrilla on herkullisia pasta-aterioita. Löytyy carbonarat jne. Lisätään vaan vesi ja annetaan kiehua 5 minuuttia. Kovasti ne väittää, että siinä olisi kahden hengen annos, mutta ne on ilmeisesti mitoitettu joidenkin anorektikkojen mukaan ;) Itselleni on se pussin sisältö juuri sopiva annos.

Näissä on se hyvä puoli, että niissä ei oikeasti ole hirveästi rasvaa. Valmisruoissa taitaa tosin olla aina ehkä hieman huonot mikroravintoarvot verrattuna tuoreista aineksista itse tehtyyn.

Toinen hyvä vaihtoehto on tuorepastat. Keittäminen kestää 2 minuuttia ja saat ihan oikeaa pastaa, ei mitään vesijauhosekoitusta. Tähän joku helppo purkkikastike päälle niin aijaijai :)

Pakasteiden puolelta löytyy myös mukavia vaihtoehtoja näiden valmisateroiden suhteen. Ne valmistuu nopeasti ja on usein parempia kuin nuo kuivatuotteet. Finduksella on muistaakseni ihan hyviä vaihtoehtoja. Kannattaa siis kurkata vähän sinne pakastealtaaseen.
Kuvake
Andy
etupotkija
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu

Viesti Andy »

Käsittääkseni tämä pikkukaupat vs. Lidl-moraalikeskustelu ei liity mitenkään kamppailulajiharjoittelijan ruokavalioon. :?

En myöskään näe mitään ideaa kertoa jostain pakasteranskalaisista ja pizzatakseista tässä topicissa. Voivathan ne olla nopeita, mutta tuskin kovin ravitsevia. Tai no, energiaa kyseisissä tuotoksissa kyllä on, mutta erityisen terveellisiä ne eivät ole.

Suosikkejani tällä saralla ovat ruisleipäviipaleet päällään kevytlevitettä, vähärasvasita juustoa ja palvi- tai keittokinkkua. Lämpimästä ruuasta valmis maksalaatikko on varsin hyvä kompromissi nopeuden, halvan hinnan ja terveellisyyden kanssa. Kannattaa kokeilla useampaa merkkiä maun suhteen. Forssa on oma suosikkini.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
admin
tekninen ylläpito

Viesti admin »

Andy kirjoitti: Käsittääkseni tämä pikkukaupat vs. Lidl-moraalikeskustelu ei liity mitenkään kamppailulajiharjoittelijan ruokavalioon. :?
Kahvilassa on aiheelle nyt oma ketjunsa.
Ronin
etupotkija

Viesti Ronin »

En usko, että pidemmän päälle ovat terveellisiä, mutta ns. "power-barit", eli jonkin sortin lisäravinnepatukat toimivat hätäateriana ihan hyvin kunhan muistaa jälkeenpäin juoda paljon.

Sitten ihan yleensäkin pidän tonnikalapastasta, en vain nopeuden/helppouden vuoksi; pastaa, tonnikalaa (pidän eniten Eldoradosta) pannussa lämmitettynä + myös pannussa lämmitettyä, hyvää tomaattikastiketta (esim. Raguletto). Nopea ja erittäin ravitseva ruoka. Päälle pari lasia maitoa and you're good to go.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
DaNjA
kylkeenpotkija

DaNjAn erikoinen ;D

Viesti DaNjA »

No aloitetaampa sillä, että kokki vetää pääleensä esiliinan ja ottaa mukaansa pari kivaa kaveria arvostelemaan ruokaasi :)

Otetaan kattilallinen vettä ja laitetaan siihen mausteliemikuutio, vaikkapa kanaliemikuutio :)

Keitekään rakettispagettia kattilassa niin kauan että ne ovat kypsiä.

Kaadetaan vedet pois kattilasta ja asetellaan spagetit lautaselle.

Sitten otetaan juustoraastetta. (Jos on laiska, kaupasta saa niitä valmiiksi raastettuna ;D , esim. minä tehen niin :) )

Sitten otetaan tomaatti ja pilkotaan se pieniksi paloiksi ja laitetaan annoksen päälle.

Lopuksi sekoitetaan annos ja voila, siinä on DaNjAn erikoinen.

(Jos halaut vähän haastetta, käytä pitkiä spagetteja :D )
-Tanja Akujärvi-

Ei voittaminen tai häviäminen merkitse, vaan se miten ikuiseen häviämiseen suhtautuu.
Miettikääppä sitä :D
Kikudo
reiteenpotkija

Viesti Kikudo »

nopeeta ja ravitsevaa ruokaa on palautusjuoma ;)
Bull
polveenpotkija
Lauteille: Helmikuu 2005

Viesti Bull »

Ja n. 2 tuntia ennen treeniä:

Puoli purkkia rahkaa + marjoja ja halutessaan myös ananasta. Täysjyväleipää kevyiden kinkunviipaleiden kera.
SaliTheVirus
ilmaanpotkija

Viesti SaliTheVirus »

Jees, hyviä vinkkejä on tullut. Itsekkin olen alkanut suosimaan maitorahkaa sen proteiinipitoisuuden takia.
Myös firebirds kanakoivet ovat hyvä välipala ihan pelkiltään.