Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Toimintaa Ouluun

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
carenza
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 481
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#46

Viesti carenza »

Sen verran vasy, etten jaksa nyt liimata tahan mitaan, jos haittaa niin moderaattori voinee nain tehda?

Anyway, keskustelin vasta sifu Risterin kanssa myos tuosta poliisien opettamisesta. Han ei kuulemma opeta poliiseille SWAT etc. porukoille mitaan tekniikoita vaan nimenomaan konsepteja. Joihin lukeutuu esim. awareness. Talloin jaa sitten poliisien harteille drillaukset etc. joten homma ei koskaan ns. back fire. Siviilit sitten erikseen vaan periaatteessa samasta asiasta on kyse, eli konsepteja etc. niinkuin Miklu on jo useampaan otteeseen maininnut. Toki joitain juttuja ei opeteta siviileilla ja joitain ei poliiseille. Enempaa en jaksa enka halua asiasta enaa kertoilla, eikohan tuosta selvia ihan nokko.
Risto Hietala

"I fell down to inside of my car and they thought that I had collapsed but I was just reaching my Nunchakus and now I was ready to fight against those seven thugs" -Sifu Fong
Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 2126
Lauteille: Tammikuu 2005

#47

Viesti Miklu »

Mika kirjoitti: Voisitko täsmentää tätä saada-verbiä (lihavoitu) tässä yhteydessä?
Saada as sallittu tai hyväksytty. Tiettyjä juttuja saa arvostella. Toisia ehkä ansaitusti toisia ehkä ei.
MattiR kirjoitti: (Temppu, eräs suomalainen BJJ uranuurtaja käytti tätä nimitystä tekniikoista ja tämä on jotenkin niiin hieno ilmaisu...)
Vaimo kyllä on aina sanonut kaikkia reenilöisiäni temppuiluksi :lol:
Bruce Lee elää!
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4041
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

#48

Viesti fatman »

Miklu kirjoitti:
MattiR kirjoitti:(Temppu, eräs suomalainen BJJ uranuurtaja käytti tätä nimitystä tekniikoista ja tämä on jotenkin niiin hieno ilmaisu...)
Vaimo kyllä on aina sanonut kaikkia reenilöisiäni temppuiluksi :lol:
Meillä se on hippastelua tai hippaamista!
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#49

Viesti Mika »

Miklu kirjoitti:
Mika kirjoitti:Voisitko täsmentää tätä saada-verbiä (lihavoitu) tässä yhteydessä?
Saada as sallittu tai hyväksytty. Tiettyjä juttuja saa arvostella. Toisia ehkä ansaitusti toisia ehkä ei.
Kysytään sitten vielä toinen kysymys: kuka tämän sallimisen auktoriteetti on? Pyydän saada muistuttaa, että viittasit myös Potkuun.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
noire
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Tammikuu 2005

#50

Viesti noire »

Eipä malta olla kommentoimatta. Ters vaan tutut ja tuntemattomamatkin.

Olen itse ollut Klubin kalustoa alusta asti, mutta mitään lajidogmaattisuutta en allekirjoita. Olen pyrkinyt katsomaan aina aitojen toisellekin puolelle (mm. käynyt WHK-puuhissakin sekä treenannut noin muutenkin joidenkin "heikäläisten" kanssa) mutta silti - minusta ja minun tarpeisiini - paras setti täkäläisittäin on löytynyt klubin seinien sisältä. Klubilla treenattiin kovaa, mutta hyvässä hengessä. Kovuus ehkä korostui Escriman suhteen, mutta lausunnot tyyliin "toiminta loppui kun hakattava loppui" osoittaa minusta vähän taas umpimielistä kuppikuntaisuutta. Totuus oli kuitenkin taas kerran hieman erilainen. Minä kyllä tykkäsin tavasta jolla Escrimaa treenattiin Klubilla, mutta ymmärränpä myös ettei se kaikille ollut aivan mieleen.

Toimintatavoistahan voidaan olla montaa mieltä ja hyvä että on varianssia lajeissa ja harjoitteissa. Kuitenkin, on melkoisen arveluttavaa ruveta arvostelemaan jonkin/joidenkin ammattitaitoa julkisesti huhupuheiden perusteella - varsinkaan oman lajinsa "markkinoinnin" yhteydessä. Pitkän linjan harrastajana (?) Miklun luulisi tietävän että harrastajia mielipiteineen liikkuu suuntaan jos toiseenkin, eri juttu sitten kuinka järkevää niistä on a) vetää suoria johtopäätöksiä ilman omaa kokemusta, b) kajauttaa toisen käden mielipiteistä muodostetut omat mielipiteet tai arvailut julkisina faktoina. Mielipiteeseensä toki oikeus jokaisella, mutta jotain omakohtaista kokemusta soisi olevan varsinkin julkisissa lausunnoissa.

Julkisista lausunnoista vielä sen verran että luulisin Escriman opetuksen "parhauden" olevan sen verran subjektiivinen käsite että itse ainakin varoisin superlatiivien julkista käsittelyä, varsinkin oman seuran puffaamisen yhteydessä.


Kiitokset omasta puolestani kaikille jotka kantoivat kortensa kekoon Kamppailuklubin toiminnan hyväksi, erityisesti Jarille ja Matille jotka viime kädessä ip-toimintaa pitivät viime vuodet pystyssä.
Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 2126
Lauteille: Tammikuu 2005

#51

Viesti Miklu »

Pitää kai vielä tiivistää?

1) En ole arvostellut henkilökohtaisesti ketään, koska en tunne vetäjiä/vetäjää edes nimeltä, en tiedä oliko seura ry vai millä pohjalla tai muuta vast.
2) EC:stä en ole saanut tätä ennen positiivisia kommenteja
3) Harrastajien kertomukset ovat tukeneet kertomiani mielikuvia
4) Sama koskee näkemiäni videoita
5) Luulin KK:n lopettaneen toimintansa ja vetäjistä ei ole kuulunut mitään => ei haittaa ketään jos kertoo ancient historiasta jotakin
6) Uusin setti on aina vakuuttavinta. Laji ku laji.
7) Kuka tahansa osaa lyödä kepillä kovaa
8) EC ei selvästikkään ole minun totuuteni.
9) Mika: jotain asiaa oli mutta en muista mitä.
10) Näkemykset ovat yksin minun ja vain minun.

Maailmassa on paljon paskoja lajeja ja vetäjiä. Sitten on surkeita mainosmiehiä, joilla on jalka ihan tårta på tårta ja voi olla, ettei treeni enää koskaan tule kulkemaan kunnolla.
Ylilyöntejä sattuu ja tämä epäilemättä täyttää kriteerit. Kiitos ja anteeksi siitä.

Mutta ainakin olin rehellinen :lol:
Bruce Lee elää!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#52

Viesti Mika »

Miklu kirjoitti: 9) Mika: jotain asiaa oli mutta en muista mitä.
Niin, siitä auktoriteetista. Olisi harhaanjohtavaa väittää, että Potkussa olisi OK parjata joitakin lajeja, mutta ei muita lajeja. Kaikki ovat tasa-arvoisia täällä. On selvä, että jotkut lajit keräävät tiettyä huomiota enemmän kuin jotkut muut lajit. Esoteerisuus jakaa aina mielipiteitä.

Mistään luvasta tai epätasa-arvosta ei Potkussa ole kyse. Tietenkin tuon saada-verbin voi tuossa yhteydessä tulkita passiiviksi ilman tarkoitustakaan nimetä tätä Suurta Sallijaa, mutta siksi kysyinkin asiasta.

Nyt varmaankin tuli selväksi (kaikille). :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 11126
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#53

Viesti flammee »

noire kirjoitti: Kovuus ehkä korostui Escriman suhteen, mutta lausunnot tyyliin "toiminta loppui kun hakattava loppui" osoittaa minusta vähän taas umpimielistä kuppikuntaisuutta.
En oikein ymmärrä mistä tuon kuppikuntaisuuden vedät tähän. Sanotaan nyt vaikka että minua ei kiinnosta minkään sortin kalit tai escrimat olivat ne teknisempää tai suorempaa mättöä. Olen vaan kuullut että siellä oli suht kova kontakti ja mitä ilmeisemmin se ei sitten niin suorta suosiota kerännyt. Muotoilin sen sitten, ilmeisesti hieman liian karkeasti, että "toiminta loppui kun hakattava loppui".. :sorppa:

En siis missään tapauksessa tarkoittanut sillä sellaista että jokin muu filipposkepistely olisi jotain toista filipposkepistelyä parempaa. Koen melkeinpä loukkaavana että joku vihjaa että puolustelisin jotain kalistelua.


Miklu näyttäs löytäneen oman totuutensa ja on _vieläkin_ tohkeissaan.. :lol:
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 100 kurkkijaa