Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Artikkeli - Alaselän kiputilat
Valvoja: Valvoja
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
Artikkeli - Alaselän kiputilat
Viimeksi muokannut Mika, marras 3, 2005, 08.02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Tammikuu 2005
Kiitos, hyvä artikkeli ja sain sieltä paljon infoa. Siellä ei mainittu kuitenkaan siitä ongelmasta, joka itseäni vaivaa. Eli onkohan selvää syytä sille, että aamulla herään selkäkipuun ja joskus aamuyöstäkin ja joudun tunkemaan alaselän alle tyynyn kaksinkerroin, että helpottaisi? Särky helpottuu, kun nousee ylös. Etukumarat asennot pystyssä olessakin laukaisevat säryn, mutta pahinta se on just aamuisin.
EDIT: Tässä kohtaa saatte tuon allekirjoitukseni unohtaa....
EDIT: Tässä kohtaa saatte tuon allekirjoitukseni unohtaa....
...mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.
-
- sääreenpotkija
Yleensä pelkkä yösärky viittaa lihasperäiseen vaivaan ja pelkästään kääntyessä tuleva kipu nivelkapselivaivoihin. Tuo tyynyn laitto alaselän alle tuntuu yllättävältä avulta ellet laita sitä kuitenkin pikemminkin lantion alle.
Jos eteentaivutus on kivulias, voi syitä olla monia. Pitäisi nähdä, mistä kohdasta selkä lakkaa taipumasta tai alkaa koskea.
Tuon perusteella en lähde arvuuttelemaan tarkemmin, mutta jotain hoitoa tai ainakin omaa jumppaa kannattaisi tehdä, ettei pragaa pahemmin.
Jos eteentaivutus on kivulias, voi syitä olla monia. Pitäisi nähdä, mistä kohdasta selkä lakkaa taipumasta tai alkaa koskea.
Tuon perusteella en lähde arvuuttelemaan tarkemmin, mutta jotain hoitoa tai ainakin omaa jumppaa kannattaisi tehdä, ettei pragaa pahemmin.
-
- kylkeenpotkija
Oikeassa olet, kyllä se tyyny tulee laitetuksi enemmänkin lantion alle, siis alaselän ja pakaroiden väliin.
Se eteentaivutus homman luulen johtuvan vain puutteellisesta ergonomiasta ja on enemmänkin sellaista selän väsymistä. Samaa havaitsen, jos tulee seisottua pitkiä aikoja kengillä, jossa on jonkinlaista korkoa.
Olen ajatellut, että hankkisiko sellaisen korotetun tyynyn jalkojen alle yöksi, siis että jalat tulevat 90 asteen kulmaan....auttaisikohan? Kokeilemallahan se selviää.
Se eteentaivutus homman luulen johtuvan vain puutteellisesta ergonomiasta ja on enemmänkin sellaista selän väsymistä. Samaa havaitsen, jos tulee seisottua pitkiä aikoja kengillä, jossa on jonkinlaista korkoa.
Olen ajatellut, että hankkisiko sellaisen korotetun tyynyn jalkojen alle yöksi, siis että jalat tulevat 90 asteen kulmaan....auttaisikohan? Kokeilemallahan se selviää.
-
- kylkeenpotkija
-
- kylkeenpotkija
-
- kylkeenpotkija
-
- kylkeenpotkija
Taitaa olla sekä että, aamuisen kivun yhteydessä myös kääntyminen on tuskallista.
En ole nyt pariin päivään heräillyt kipuun...ilman tyynyäkin pärjännyt .
Olen viime aikoina nostellut raskaita jonkin verran, olisiko se kenties minun selälleni hyväksi? En muuta syytä keksi, että tyyny on ollut hyödyttömänä.
En ole nyt pariin päivään heräillyt kipuun...ilman tyynyäkin pärjännyt .
Olen viime aikoina nostellut raskaita jonkin verran, olisiko se kenties minun selälleni hyväksi? En muuta syytä keksi, että tyyny on ollut hyödyttömänä.
-
- etupotkija
Kannattaa myös miettiä sänkyä, itselläni oli ongelmia liian pehmeän sängyn kanssa, dumpattiin se ja nukutaan tavallisilla patjoilla lattialla, paljon parempi. Aluksi selkä vähän jäykistyi niillä, mutta nyt kun on tottunut niin en ihan heti pehmeään sänkyyn vaihtaisi. Itselläni on painoa lähes 100 kiloa (sänkyä ostettaessa oli reilusti yli), joten sekin vaikuttaa.
- Marko
- Marko
-
- kylkeenpotkija
-
- kylkeenpotkija
-
- etupotkija
Samantapaisia, eli usein juuri laitoin tyynyä selän alle, koska selkä oli liian notkollaan pehmeässä sängyssä. Samoin vatsallaan tai kyljellä maatessa keskivartalo upposi sänkyyn liian syvälle ja selkä oli mutkalla. Vähän aikaa kun oli hereillä (eli pystyasennossa) niin alkoi helpottamaan. Hyvä vinkki, mene laadukkaaseen sänkykauppaan (esim. Unikulma) ja ole olevinasi kiinnostunut sängystä. Niillä on sellaiset mittauslaitteistot, jotka mittaavat erilaisia jännitystiloja. Esim. minulla näkivät heti että minulla on selvästi liian pehmeä sänky (mihin johtopäätökseen olin siis itsekin tullut). Tosin alkoivat sitten myydä 23 000 mk:n mittatilaussänkyä (jousitus mitoitettu henk. koht. ja ties mitä), missä vaiheessa pyysin kohteliaasti hinnat ja muut tiedot paperille ja poistuin. Enkä antanut puhelinnumeroa tai muita yhteystietoja vaikka pyysivät.Keiju kirjoitti: Aiheuttiko se liian pehmeä sänky sinulle samanlaisia alaselän kipuja kuin minulle vai millaisia?
- Marko
-
- kylkeenpotkija
-
- etupotkija
-
- kylkeenpotkija