Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Silmälasit esteenä?

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Pirunnyrkki
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 510
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Tampere

Silmälasit esteenä?

#31

Viesti Pirunnyrkki »

Otin itse koemielessä ja ihan totuttautumisen vuoksi Senshidossa silmälasien kanssa lämmittelyt ja sitten vähän aktiivisemmat treenit kokonaan ilman laseja. Lämmittelyssä tuli runtua kun lasit kraapaisi pitkin nenää ja pari päivää on ollut mustelma nenänvarressa. Totuttelu silmälasittomaan itsepuolustukseen meni ihan ok, senshidossa tuo toiminta tapahtuu melko lailla iholla.

Useamminkin aion tällä lailla treenata, koska nuo lasit kuitenkin melko helposti päästä lähtevät jos jotain tapahtuu. Mutta on ne piilarit kuitenkin todella kätevät.
Tuomo

War does not determine who is right- only who is left.
Osku
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12
Lauteille: Syyskuu 2010

Silmälasit esteenä?

#32

Viesti Osku »

Tää aihe kiinnostaa muakin. Onnistuuko kontaktilajien harrastus piilarit päässä?
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Silmälasit esteenä?

#33

Viesti Mika »

Osku kirjoitti: Tää aihe kiinnostaa muakin. Onnistuuko kontaktilajien harrastus piilarit päässä?
Kyllä vain. Tottakai kaikenlaista voi aina sattua ja tapahtua, mutta piilareiden kanssa voi melko huoletta harrastaa kontaktilajeja.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Pirunnyrkki
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 510
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Tampere

Silmälasit esteenä?

#34

Viesti Pirunnyrkki »

Viime viikolla katosi ensimmäistä kertaa piilolinssi emmental-otteen vaikutuksesta silmästä. Käytössä oli uudet, "paremmat" eli kalliimmat ja paremmin silmään sopivat linssit, mutta eivät ole kyllä vielä vakuuttaneet minua paremmuudellaan. Maksoivat varmaan kaksikertaisesti sen, mitä tähän saakka olen piilareista maksanut. Saattaa olla, että paksut ja jäykät halpispiilarit sopivat paremmin treenamiseen.
Tuomo

War does not determine who is right- only who is left.
Kuvake
Jukka Suominen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1019
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

Silmälasit esteenä?

#35

Viesti Jukka Suominen »

Itse käyttänyt piilareita aina kamppailulajeja harrastaessa noin 10 vuoden ajan, vain muutaman kerran vuosien saatossa on linssi pudonnut, ehkä 3-4 kertaa. Yleensä oma nyrkkeilyhanska hieraisee silmää tai painissa jos oikein naamallaan ottaa kontaktia. Sanoisin että toimii hyvin ja ei ole ongelmia. (jännä että tänään oli juurikin se viimeisin kerta, oma hanska hieraisi silmää)
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

Silmälasit esteenä?

#36

Viesti n0k »

Itsellä huonommassa silmässä -7. Hyvin pystyy treenaamaan ilman laseja.
Piilareita koitin, mutta ei ne pysyneet päässä.

Jos valmentaja näyttää jotain uutta tekniikkaa niin lasit päähän ja kun aletaan koittamaan niin heittää ne reenikassin päälle.

Ainoa missä on haittaa, niin ei aina näe kaikkia treenikaverin pieniä merkkailuja, niin vaikea ennakoida ja reaktioaika pitenee hieman esim lyöntien torjunnassa.

Jos omistaa paljon hajataittoa niin se voi olla tietysti ongelmaista.

Olen kyllä ajatellut ottaa pankista vähän piuhaa ja painella laseriin, loppuisi tämä lasien kanssa kikkailu :)
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Silmälasit esteenä?

#37

Viesti Jussi Häkkinen »

n0k kirjoitti: Itsellä huonommassa silmässä -7. Hyvin pystyy treenaamaan ilman laseja.
Piilareita koitin, mutta ei ne pysyneet päässä.
Väärä kaarevuus, sovituta uudelleen.

Treeniin kertakäyttöpiilarit ovat se paras vaihtoehto (ja yleisestikin mukavin).

Olen kyllä ajatellut ottaa pankista vähän piuhaa ja painella laseriin, loppuisi tämä lasien kanssa kikkailu :)
Kannattaa tutustua hämäränäkö- ja sävynäkömuutoksiin, joita tulee silmäleikkauksen myötä käytännössä kaikille. Mikäli toimit alalla, jolla nämä ovat tarpeen, suosittelen erittäin vahvaa harkintaa.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

Silmälasit esteenä?

#38

Viesti n0k »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
n0k kirjoitti: Itsellä huonommassa silmässä -7. Hyvin pystyy treenaamaan ilman laseja.
Piilareita koitin, mutta ei ne pysyneet päässä.
Väärä kaarevuus, sovituta uudelleen.

Treeniin kertakäyttöpiilarit ovat se paras vaihtoehto (ja yleisestikin mukavin).
Ei näihin mulkosilmiin sopivia linssejä ole vielä kertaakaan löytynyt :smt119
Kaikki hiertää niin pirusti, että vesi vaan valuu silmistä :smt089
Viimeksi muokannut AriJ, syys 10, 2010, 08.50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Roikkuva tagi siivottu
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Silmälasit esteenä?

#39

Viesti Reba »

Mä yritin hankkia piilarit mutta mulla oli ne silmänräpyttelylihakset niin vahvat että jopa optikko ei saanut piilareita laitettua mun silmiin :(
Joten laseilla ja lasittomana mä treenaan.
lunski
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 78
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Akaa

Silmälasit esteenä?

#40

Viesti lunski »

Itellä on reilu vuoden kokemus potkunyrkkeilystä eikä mitään ongelmia ole ollut, tosin ei mitään täysillä mättöä ole sparrissa ollut :). Lisäksi on käyttöhistoriaa reilu 10 vuotta jääkiekon parista ja sielläkään ei koskaan mitään ongelmia.

Joskus olen saanut piilolinssin ruttuun luomen alle kun olen hikistä silmää hierassu (muistelisin optikon joskus sanoneen että linssit pehmenevät suolavedessä)

Muistelisin myös, että kun itse hankin ensimmäiset piilarit niin optikolta sai ilmaiseksi yhden parin jotta sai kokeiltua miten homma hoituu. Alkuun kyllä silmiin laitto oli pirun hankalaa, mutta kokemuksen myötä todella helppoa.

Eli minun mielestä kannattaa kokeilla. Esim. tuollaiset kerran käytettävät maksaa 30 kpl jonkun reilu 20 euroa niin investointi ei ihan hurja ole vaikka ei testiparia ilmaiseksi saisikaan.
Rikkokaa paikat, lannistakaa kohde. Kovat otteet, rento meno.
Poista käyttäjä 5603
Viestit tässä aiheessa: 1

Silmälasit esteenä?

#41

Viesti Poista käyttäjä 5603 »

Itselläni ei ainakaan ole ollut lasien kanssa muuten vaikeuksia, kuin itsepuolustusharjoituksissa. Parikseni on sattunut eräs tyyppi joka on vahingossa pariinkin kertaan eläytynyt vähän turhan innokkaasti ja lasit ovat lennelleet ja hieman vääntyilleet. :lol: Kyseessä kuitenkin onneksi vanhemmat lasit jotka säästin urheilukäyttöön. Nekin olen kuitenkin jättänyt pois noista tietyistä harjoituksista joissa voi tulla päähän osumia, ettei sentäs ihan kokonaan tarvitse puolisokkona treeneissä olla. Ilman laseja näen vain blurreja hahmoja enkä edes erota parin metrin päässä seisovien kasvonpiirteitä.
Kuvake
TommyV
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 362
Lauteille: Marraskuu 2009

Silmälasit esteenä?

#42

Viesti TommyV »

Itse olen käynyt tässä operoimassa silmäni tällä femtolasik menetelmällä ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Leikkauksesta on nyt noin vuosi aikaa eikä ole ollut mitään ongelmia. Olen jo melkein unohtanut että minulla joskus silmälasit on edes ollut. Oli aika mahtava fiilis ku sai kävellä kaksi tuntia leikkauksen jälkeen kotiin näkö jo melkein normaalina. Mitään sivuvaikutuksia en ole havainnut edes hämärä näössä. Noissa ekoissa posteissa puhuttiin jotain pitkistä treeni pauseissta mutta itse taisin olla jo viikon päästä painimassa. Tämä femtolasik taitaa olla aika paljon kehittynempi menetelmä kuin lasik ja myös kalliimpi. Mun mielestä tota hintaa ei kannata liikaa ajatella koska onhan tämä ihan hyvä investointi jos rupeaa laskemaan kuinka paljon rahaa menee laseihin elämän aikana. Mutta tosiaan asiaa kannattaa harkita tarkasti vaikka riskit ovat pienet ovat ne joka tapauksessa olemassa.
lunski
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 78
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Akaa

Silmälasit esteenä?

#43

Viesti lunski »

Minkäs verran toi makso kaikkineen jos saa udella. Ois kans ajatuksena mennä kunhan Vaimo palaa työelämään hoitovapaalta.
Rikkokaa paikat, lannistakaa kohde. Kovat otteet, rento meno.
Osku
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12
Lauteille: Syyskuu 2010

Silmälasit esteenä?

#44

Viesti Osku »

Tää on Nasan ja jenkkien ilmavoimien hyväksymä menetelmä http://www.rillipaa.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla selitetty ero tuohon femtolasikkiin http://www.terveystalo.com/Etusivu/Intr ... Kysymyksia" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
MikaR
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 980
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Pohjanmaa

Silmälasit esteenä?

#45

Viesti MikaR »

Elämä on täynnä pieniä riskejä, joten häviävän pienen epäonnistumisriskin takia ei kannata jättää laser-leikkausta tekemättä.

Itse korjasin silmäni pari vuotta sitten ja hämärä- eikä sävynäkö kärsinyt, muitakaan sivuvaikutuksia ei ole esiintynyt. Täysin varauksetta voin suositella, tonni täydellisestä näöstä on pieni hinta.
Vasara riivisi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 59 kurkkijaa