Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

MarkkuT

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 104
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

MarkkuT

#1

Viesti MarkkuT »

Yleensä nämä meikäläisen reenipäiväkirjat unohtuvat muutaman merkinnän jälkeen, mutta kokeillaanpas taas...

Olen 27-vuotias insinöörinalku Helsingistä. Lajina Ashihara karate, jossa vyöarvoni on tällä hetkellä 7. kyu (sininen +natsa). Työn lisäksi koulu vie tällä hetkellä aikaani, joten treenaamaan ei tahdo ehtiä niin paljon kuin haluaisin. Kaikissa ohjatuissa treeneissä (3/vko) pyrin kuitenkin käymään. Lajitaustaa ennen Ashiharaa minulla on judosta n. 5 vuotta ja gensei-ryu karatesta n. 1,5 vuotta. Ennen Ashiharaa totaalitaukoa hojotreeneistä tuli useampi vuosi, jos ei ahkeraa puhejudotreeniä baarikierroksilla lasketa.
Ain't no one.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 104
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#2

Viesti MarkkuT »

Välimuistia minulla on yhden treenin verran, joten aloitetaan perjantaista... :)

27.10.2006

Pyöräily: ~16 km

Karate: 1,5 h

Menin tavalliseen tapaan salille puolisen tuntia ajoissa. Pyörittelin vähän tonfia ja mätkin säkkiä. Meillä on tällä hetkellä vähän vetäjäpulaa, joten Tommi (6.kyu) veti reenit. Alussa tehtiin lämpimiksi jotain vähän eksoottisempia juttuja, sitten paritekniikkaa/komboja ja niiden jälkeen reenattiin potkutyynyihin. Tunnin jälkeen Tommi joutui poistumaan joten minä vedin loppureenin.

En katso osaavani auttaa hienosäädössä joten seuraavat 15 minuuttia otettiin sparria 2 minuutin erillä. Sitten pari erää pistehanskoihin ottelunomaisesti (pistareiden pitäjä heittelee hyökkäyksiä ja antaa paikkoja lyönneille) ja thaimitseillä (mitsien pitäjä antaa paikkoja potkuille). Lopuksi muutama minuutti venyttelyn omaisia kikkapotkuja (takakierto-, kirves- ja koukkupotku), salin siivous ja viikonlopun viettoon.
Ain't no one.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 104
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#3

Viesti MarkkuT »

29.10.2006

Hölkkä: 57 min, ~8,2 km, keskisyke 134, maksimi about 145 ylämäessä (mun karvalakkimittarista ei saa tuota irti).

Jolkottelua mätäjoen maastossa kirpeässä pikkupakkasessa. Juoksu ei ole varmaan koskaan kulkenut niin hyvin. Maltoin kuitenkin mieleni ja pidin sykkeet alhaalla, perjantaina kun jäi venyttely väliin ja koivet oli aika tukossa. Nina Simonen Sinnerman toimi yllättävän hyvin lenkkibiisinä.

Edit: Tuota edellistä viestiä ei enää voi muokata, mutta Tommin vyöarvo on 5. eikä 6. kyu.
Ain't no one.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 104
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#4

Viesti MarkkuT »

30.10.2006

Pyöräily: 12,86 km

Karate: 1,5 h tai oikeestaan vajaa kaksi

Taas ajoissa salille. Kädet lämpimiksi tonfilla ja laiskahkoa säkin taputtelua. Viime aikoina oon säkin kanssa koittanut saada voimaa shita tsukiin eli semmoiseen alakoukunomaiseen lyhyeen lyöntiin.

Treeninvetonakki napsahti tällä kertaa kokonaan mulle. Lämmöiksi hippaa ja sparria olemattomalla kontaktilla. Sitten takakäsi-etukäsi, suorat potkut ja kiertopotkut pareittain ja lyhyet lihaskunnot päälle. Lyhyet venyttelyt ja katan hinkkausta pareittain, ensin muodollisemmin ja sitten ottelunomaisesti liikkuen. Sitten koko porukka tekemään kumite-no-kata ykköstä pala palalta. Katahinkutuksen jälkeen muutamat sparrit 1,5 minuutin erillä. Loppurääkiksi isoon potkutyynyyn 30 sekunnin erissä niin kovia lyöntejä kuin lähtee lyhyinä sarjoina. Tässä vaiheessa reeniä meitä oli pariton määrä, joten yksi otti aikaa ja teki lämpimikseen vatsalihaksia. Lopuksi vielä selkälihaksia ja staattisia pitoja + omatoimiset, lyhyet venyttelyt ja suihkun kautta himaan.

Onneksi on noita valmiita paketteja (katat), niin reenin veto onnistuu n00biltakin. Täytyy kuitenkin toivoa, että senseit ja senpait ovat jo loppuviikosta kondiksessa/saatavilla.

Lisätäänpä vielä, että vaaka näytti alhaisinta lukemaa vuosiin. Nyt olen 174/71. Tänään alkoi meidän taloudessa herkuttelukielto arkipäivinä. Nougat-jätski huutelee pakastimessa...
Ain't no one.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 104
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#5

Viesti MarkkuT »

31.10.2006

Pyöräily: 15,35 km

Koska oli niin nätti sää, tein kotimatkalla pienen ylimääräisen lenkin. Loppuilta kuluikin fillaria huoltaessa. Vaihdoin flättipolkimet takaisin ja renkaat paksumpiin. Nyt kelpaa puskea sohjossa...
Ain't no one.
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

#6

Viesti porky »

:respect: Mä en koskaan ole voinut muuta kuin ihailla ihmisiä, jotka vain painavat kelistä välittämättä :shock: . Miten tuo on mahdollista?

Mä harkitsen jo vakavasti muuttoa jonnekin lämpimään viettämään eläkepäiviä (siis nyt HETI, 28-vuotiaana).
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 104
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#7

Viesti MarkkuT »

No katotaan nyt kuinka kauan mä jaksan. Eihän kelillä kyllä oikeastaan mitään väliä ole, kun on oikeat varusteet. Eilen ainoa miinuspuoli oli se, että mun hanskat eivät pidä vettä, joten näpit olivat aika äkkiä kohmeessa.

Tuntuu muuten helpommalta näitten kelien sietäminen, kun lähtee vaan pihalle haastamaan sitä yläkerran ukkoa.
Ain't no one.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 104
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#8

Viesti MarkkuT »

1.11.2006

Pyöräily: 12,30 km

Karate: 1,5 h + 15 min

Salille pääsy viivästyi 15 minuuttia, kun peilijäällä ei voinutkaan fillaroida yhtä kovaa kuin asfaltilla. :idea:

Taas lämpimiksi tonfaa ja säkkiä. Säkin mätkiminen alkaa vähän puuduttaa. Voisi ruveta ennen treeniä kertailemaan katoja tai jotain. Tonfan pyöräytykseen taisi löytyä uusi ajatus. Taitaa pyöriä paremmin, kun ote on enemmän peukalo-etusormi suunnalla kuin pikkurillin puolella. Tällöin kapulaa on tosin vähän hankalampi hallita.

Tommi veti ensimmäisen tunnin, mulle jäi taas se lopun puolituntinen. Paritekniikkaa, torjuntoja yms. Itse otin reenit jalkatyön kannalta ja jonkinlainen ahaa-elämyskin taisi syntyä. Pitänee madaltaa otteluasentoa ja ottaa lyhyempää askelta, että toimintakyky säilyisi paremmin.

Vyökokeessa meillä on usein osuus, jossa sanotaan parille, että tee se ja se hyökkäys ja siihen tehdään jonkinnäköinen kombo, jossa käytetään seuraavan vyöarvon tekniikoita (esim. kämmensyrjä- (shuto), kämmenpohja- (shotei) tai kyynärpäälyönnit (hiji). Tarkoitus olisi, että homma ei menisi arpomiseksi vaan, että tahti olisi tiivis ja kombot tulisivat selkäytimestä ja järkevältä etäisyydeltä. Tehtiin sitten sitä jonkin aikaa. Mulla ja Juha P:llä teemana oli siis shotei eli kämmenpohja. 9. kyun heput teki hiji- eli kyynärpäätekniikkaa.

Sitten reenattiin hetken aikaa kyynärpäälyöntejä mitseihin. Lopuksi muutama erä kumitea (sparria) ja pienen pieni keskivartalokuntopiiri.

Vaikka reeninveto sujuukin kerta kerralta luontevammin, on se silti vähän ankeeta. Monenlaisia ajatuksia on eri tekniikoista ja harjotteista, mutta ei mitään niin selkeää, että osaisi niistä hyvää pakettia koostaa. Onneksi tämä on väliaikaista. Siinä mielessä positiiviset fiilikset, että kunhan saan oman shittini kasaan (pari-kolme vuotta?) niin luulen, että mulla voisi olla jotain annettavaakin tuossa treeninvetohommassa. Eli vastenmielistä se ei itsessään missään nimessä ole.
Ain't no one.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 104
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#9

Viesti MarkkuT »

2.11.2006

Pyöräily: 19,86 km

Kotimatkalla töistä tein pikku lenkin keskuspuistoon. Näpit ja se jäässä. Jos pakkanen tästä kiristyy, niin täytyy ottaa mamikset käyttöön.
Ain't no one.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#10

Viesti Mika »

MarkkuT kirjoitti: Näpit ja se jäässä.
Kylmä kangistaa.
Jos pakkanen tästä kiristyy, niin täytyy ottaa mamikset käyttöön.
Nämäkö?

Kuva

Sivarinlötköllä kuitenkin jo on tuollaiset kalsarit. :D
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 104
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#11

Viesti MarkkuT »

Ei mulla on vaan semmosia tylsiä (tosin aika lailla sukkahousun näköisiä...) Rukan urheilukalsareita. :cry:

edit: Noi on kyllä aika hienot, mutta eivät pärjää vanhoille kunnon ruskeille bläkhorseille.
Ain't no one.
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8116
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland

#12

Viesti Tohtori Krabola »

MarkkuT kirjoitti: Ei mulla on vaan semmosia tylsiä (tosin aika lailla sukkahousun näköisiä...) Rukan urheilukalsareita. :cry:
Metsurit ne täytyy olla, vaaleansiniset jossa tummemmalla sinisellä salmiakkikuvioita. :D
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 104
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#13

Viesti MarkkuT »

3.11.2006

Pyöräily: 16,80 km

4.11.2006

Pyöräily: 8,5 km

Karate: 1,5 h

Sami veti pitkästä aikaa, tosin puolikuntoisena. Kaveri selän takana potkutyynyn kanssa, ushiro-potkuja. Muutama vastahyökkäyskombo. Juha R:n kanssa soshin-kata kolmosta. Pari hyvää pointtia tuli. Sivupotkujen torjunnat pitää tehdä tiukemmin, että pääsee paremmin rokottamaan polvitaipeeseen. Suht kevyt reeni. Paukkuja olisi ollut kunnon sparritreeniinkin, mutta hyvä välillä katsoa yksityiskohtiakin.
Ain't no one.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 104
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#14

Viesti MarkkuT »

5.11.2006

Pyöräily: 5,99 km

Uinti: 2050 m, josta 125 m sukeltaen (25 m pätkissä), 250 vaparia ja loput rintaa.

Pidin taukoa inssityöväännöstä ja kävin tutustumassa Pirkkolan uimahalliin. Jotenkin tuo vapari vaan tökkii. Alkaa hapottaa jossain 250 m kohdalla ihan hulluna vaikka kuinka koittaisi vetää rennosti. Täytyisi varmaan mennä tekniikkakurssille. Rintaa jaksan vaikka maailman tappiin vauhdilla, jolla pysyy useimpien vaparia uivien kuntouimarien perässä.
Ain't no one.
Kuvake
Roitto
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 307
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Turku

#15

Viesti Roitto »

MarkkuT kirjoitti: 5.11.2006

Pyöräily: 5,99 km

Uinti: 2050 m, josta 125 m sukeltaen (25 m pätkissä), 250 vaparia ja loput rintaa.

Pidin taukoa inssityöväännöstä ja kävin tutustumassa Pirkkolan uimahalliin. Jotenkin tuo vapari vaan tökkii. Alkaa hapottaa jossain 250 m kohdalla ihan hulluna vaikka kuinka koittaisi vetää rennosti. Täytyisi varmaan mennä tekniikkakurssille. Rintaa jaksan vaikka maailman tappiin vauhdilla, jolla pysyy useimpien vaparia uivien kuntouimarien perässä.
Miten sun kädet menee sillon kun nostat ne takaa vedestä?
Kalle Roitto

Herra hankkii rumalle rouvalleen kauniin irtopään
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 55 kurkkijaa