Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Koulukiusaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Olin/Olen...

...kiusattu
156
48%
...kiusaaja
23
7%
...en kumpikaan
77
24%
...kumpikin
68
21%

Ääniä yhteensä: 324

obmijoy
kylkeenpotkija
Lauteille: Maaliskuu 2009

Koulukiusaaminen

Viesti obmijoy »

just tällaisen bertelyn vuoksi kirjoitin tuon toiseksi viimeissen tonne nuorten lihastreeniin

vois luulla että liika rankkaa texti ä

mutta ei oo ku aikuiset vihaa kiusattuja ja pelkää kiusaajia
vihaavat siinämielessä että antavat kiusatulle viestin suksi juttuun oot haitta jonka ois syytä haiht ua

reilu a eikö
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang

Koulukiusaaminen

Viesti Mika »

obmijoy kirjoitti: just tällaisen bertelyn vuoksi kirjoitin tuon toiseksi viimeissen tonne nuorten lihastreeniin

vois luulla että liika rankkaa texti ä

mutta ei oo ku aikuiset vihaa kiusattuja ja pelkää kiusaajia
vihaavat siinämielessä että antavat kiusatulle viestin suksi juttuun oot haitta jonka ois syytä haiht ua

reilu a eikö
Kuinka yleistä nyt oikeasti luulet (lähteitä?) sen olevan, että aikuiset vihaavat kiusattuja ja pelkäävät kiusaajia? Juttusi kuulostavat yksiuloitteisuudessaan kyllä aika kummallisilta tätä nykyä kun olen niitä lueskellut vähän enemmän, mutta ehkäpä selvennät.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
obmijoy
kylkeenpotkija

Koulukiusaaminen

Viesti obmijoy »

aika selvää että kiusattu on nolo juttu opettajille koska ovat voimattomia kitkemään kiusaamista, joten parempi vaan kiu saajien jäädä ja niin ei jouduta oikeesti puuttumaan ja lopulta jouduta aikuisten oikeest löytämään keinoa saada kuriin piti ihminen ja hänen vanhemmat

vai ovatko opettajat voimattomia?
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
obmijoy
kylkeenpotkija

Koulukiusaaminen

Viesti obmijoy »

ne pikkusen tartte ne rajat
rajattomuudessa on reitti esim. liivijengeihin jne.
nykypäivänä sanonta menis näin

joka rajoitta kasvattaa se lastaan vihaa

jos jengi tajuis mitkä on seurauksen monasti ne...
linkki
obmijoy
kylkeenpotkija

Koulukiusaaminen

Viesti obmijoy »

kännykällä kirj rasittavaa alalla enemmälti
olihan tuo aila raskas väite
oman persauksen turvallisuus on tärkeämpi ku vaiva pitää kuri ja jos ei ossi
tarttis olla nöyryyttä pyytää apua...

äitiin silloin sijainen ei saakaan vakivirkaa ku ei oo osannu hoitaa tonttia yksin
linkki
Kuvake
Mika
etupotkija

Koulukiusaaminen

Viesti Mika »

Ajatustesi punainen lanka karkasi silmien alta jonnekin aarnimetsän siimekseen. En siis alkuunkaan ymmärrä, miten vastasit kysymykseeni tai mitä tarkemmin ottaen yrität kertoa. Joka tapauksessa suurin kysymysmerkkini viestejäsi tämänlaisissa aiheissa lukiessani on se, kerrotko jostakin yksittäistapauksesta, yleistätkö kattavasti vaiko yrität selventää jotakin siltä väliltä. TÄMÄ on se asia, joka minua ihan yleisestikin kaikessa keskustelussa täällä kiinnostaa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
obmijoy
kylkeenpotkija

Koulukiusaaminen

Viesti obmijoy »

olihan tuo aika raskas väite yleistykseksi tuo vihaa kohta, pareminkin eivät aidosti välitä pienen ihmisen hädästä...
tämä on tavallan totta... oman persauksen turvallisuus on tärkeämpi ku vaiva pitää kuri ja jos ei osata
tarttis olla nöyryyttä pyytää apua... kyllä koulusta löytyy aina joku joka on valmis jäämään pitään jälki-istuntoa.

OPEN URALLA aluksihan ollaan viransijaisia ja haluttais saada vaki virka

jos kurinpito on oikeuden mukaista ja riittävää loppuu häiriköinti ekaviikkoon luokassa ainakin ja ne joihin ei tehoa (pitäis olla järjestelmä lähettää heidät erityisluokalle tai koulukotiin kokeeksi yhdeksi viikoksi ja jos sen jälkeen osaa käyttäytyä takaisin normi luokkaan.)
tää olis niinku normaali käytäntö? onko se??

Luulen että viransijainen opettaja määräaikaisessa virassa pelkää, että ei osaa mielyttää oppilaita ja oppilaat tekevät vanhempiensa kautta valituksia hänestä. Joten ihmistaimet saavat liikaa siimaa ja alkavat pyörittään omia sääntöjä.

Niin teimme me 80-luvulla yläasteella pikku koulussa tiettyjen opettajien tunneilla, he olivat oikeestikkin sisuttomia ja surkeita ammatissaan siksi heiltä sai vaan 4-6 numeroiksi vaikka edellisenä vuonna saman lukuaineen numero oli ollut 10-9 auktoritäärisen open tunneilla. Lapsi ei opi kovin hyvin jos viereisellä pulpetilla poltetaan koulukirjaa... (kevät -87) ja ope itkee, ainaski itkevän open on hankalahko opettaa ruotsia samalla. Ja jos noi kaverit ois laitettu kuriin ois ne armeijan jälkeiset rikosrekisteritkin ehkä jäänyt tienamatta... seurauksia siis tuli... häiriköinti ja huono käytös laajeni rikolliseksis käytökseksi. Rankimalla koulukiusaajalla vankila tuomioksi. Muutamalla muulla lopulta isoja korvauksia jne...

Samoin 200 luvun alussa yrittivät lapset kun olin sijainen. Nämä lapset jotka olivat kuuleman erityisen hankalia... ai että mitä baskaa
oikeesti, nää lapset oli mitä parasta oppilas ainesta tiukassa kurissa ja löysäkurisillakin kuvis liikunta musa ryhmätyöhetket OLIVAT erittäin asialista sakkia... ENSIN tosin käytiin 2kpl 2h JÄLKI-ISTUNTOA ja tuumasin heille että voi voi ku en minä tunne sääntöjä niin en minä tiedä jälki-istuntojen määristä, siksipä pidän jälki-istuntoja joka päivä ja syy kin saatetaan löytää.

OIKEESTI toinen kerta todensanoi ja syytä ei enään saanut kasaan kolmanteen jälki-istuntoon millään joten KUN TÄYTYY OLLA REILU ei jälkkäreitä kahta enempää tullut. Yksi oppilas tosiaan tais jäädäsairasteleen kotiin... Eli tajus ehkä olevansa niin JÄSTIPÄÄ ja oman polkunsa tallaaja, että jäi pois ja jatkossakin heidänkaltaisileen pitäisi näyttää laitoskoulua, jossa ollan viikot ja tuumata tylysti "nyt sinä ihan oikeesti jäät tähän laitokseen koe ajan jälkeen, jos et osaa olla kunnolla siellä kotikylän koulussasi" luepas se tuosta ääneen ja kerro ymmärsitkö. Kannataako meidän edes lähettää sinua sinne kotikouluun takas, miltä sinusta tuntuu kannattako?

siis miksei noita pikku ihmisiä ja niiten vanhempia saada kuriin MIKSEI
kun mun poika häiriköi satiin koko meidän ERONNUT perhe kuriin ja ei kellään ollut mitään nokan koputusta koulua tai opettajia kohtaan.

Se kamera taltiointi äänillä on yhtä asialista kuin kauppakeskus kamerataltiointikin...

Ei opetus kurinpito ja kasvatus alan ammatilaisten tarvi sen jälkeen alkaa miettimään että uskooko nuo vanhemmat ja rehtori minua,
wittu jos nauhalla näkyy ja kuuluu on kaise silloin fakta, kuka häiriköi ja miten aika yksinkertasta.

Ihan varmasti koulun opetus/kasvatus/kasvutilanne eli koulupäivä on tärkeempi taltioidakuin Mika sun kauppa reissu.
Mika sinä ostat kaupasta mitä sillä on väliä ja kelle kuuluu tuoteita, mutta lapset koulussa kasvavat yhteiskuntaan ja ONKO sillä väliä ?

Onko sitä syytä tarkailla ja analysoida...
No ei ole ku ei ne voi varastaa sieltä kaljakeisiä ja aiheuttaa näin rahassa mitattavaa tappiota. Just siksi paperitehtaala tienaa enempi ku lähihoitajan koska paperi tehtaalla vahditaan rahan arvoisen tuotteen valmistumista...
Ja ku koulukiusaaminen ei ole samassa hetkessä taltioitava rahallinen tappio ei se ole TÄRKEÄ ASIA..

Ihan oikeesti kuinka jkäy ajonopeuksien tienosuuksilla joihin tulee kamera valvonta???

Oikeesti ko se tyttö jota 3poikaa mökkäs halus sitä ite ja mun poika teki väärin ku meni puolustaan??

Ei oo kiva tulla realistiksi eikä oo kiva ku pojastakin selaista veistetään.

ku kumiskin 3 vs 1 tilanteessa pitäs auttaa sitä yksinäistä
jatkan myöhemmin
linkki
MikkeM
kylkeenpotkija
Lauteille: Heinäkuu 2009

Koulukiusaaminen

Viesti MikkeM »

Muutamia opettajia tunnen ja sen mitä olen kuullut tilanne on se,että oppilaiden tekemisiin puuttuminen aiheuttaa välittömän paineen vanhempien suunnalta,lähes sama mikä asia,niin alkaa painostus/uhkailu/vidduilu jne.

Toisaalta nykypäivän tenavat eivät pelkää sanktioita,omana kouluaikana jo jos opettaja uhkasi soittaa kotiin,oli jo melkein jännäkakka housussa, sekä koulusta irtisanominen on vaikeaa ja ilmeisesti sitä ei suosita koska koulu voi menettää rahaa,jos oppilas määrä pienenee.
Kuvake
Mika
etupotkija

Koulukiusaaminen

Viesti Mika »

Hmm, vaikka ihan selvästi vanhempien ja koulun välinen kuilu on kasvanut (lähde: omat havainnot, faktaa ei ole tarjota), en allekirjoittaisi sitä, että määräaikaiset opettajat ainakaan pääsääntöisesti pelkäävät opettajia (obmijoyn viesti) tai että rehtori tai muu vastaava taho pelkäisi rahan menettämistä kurinpitotoimien jälkiseuraamuksena (MikkeM:n viesti).

Sinänsä anekdotaaliset tarinat ovat mielestäni tärkeitä tällaisessa aiheessa, kunhan niitä käsitellään sellaisina.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
MtJ
takapotkija
Lauteille: Tammikuu 2006

Koulukiusaaminen

Viesti MtJ »

Elisan vanhempien blogi.

Se, mikä on mielestäni pahaa ja huolestuttavaa, on tämä;
Maikkari uutisoi Elisasta ensi viikon ke. Asiasta lisää Minttiksen blogis. On tosi hienoo, et tälläinen valtamediaki haluaa herättää keskusteluu Elisan tapauksest, vaan yks juttu mua täs jäi vaivaamaan. Se on se, että maikkari olis halunnut puhuu Elisasta 9-luokkalaisille, mutta koulut kiels. Kiusaamisest sai puhuu ja Elisan päiväkirjan sivui näyttää, mtu siit mihin kiusaaminen johti, ei saanu sanoo sanaakaa.Tää on must vähän pelottavaa. Se miten täst asiast ei sais puhuu. Ja must on myös pelottavaa se, et ne lapset ei saa siis puhuu täst koulus aikuisen kans vaan yksin surffaa kotona ja yksin siis myös miettii näit. Elisaki oli yksin. Vaik ei ois pitäny. Elisalla piti olla meidät, mut Elisa ite valitsi yksinäisyyden.

Kai se vaan menee nii, et itsemurha on liian pelottava. Ei puhuta nii ehkä sitä ei vaan oo.
Jumankauta nyt sentään. HERÄTYS.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
obmijoy
kylkeenpotkija

Koulukiusaaminen

Viesti obmijoy »

Tää munkirjottama osio on siite huono juttu ja niin on oikeestaan kaikki mitkä kiusaukseen liittyy...
MikkeM kirjoitti: Muutamia opettajia tunnen ja sen mitä olen kuullut tilanne on se,että oppilaiden tekemisiin puuttuminen aiheuttaa välittömän paineen vanhempien suunnalta,lähes sama mikä asia,niin alkaa painostus/uhkailu/vidduilu jne.

Toisaalta nykypäivän tenavat eivät pelkää sanktioita,omana kouluaikana jo jos opettaja uhkasi soittaa kotiin,oli jo melkein jännäkakka housussa, sekä koulusta irtisanominen on vaikeaa ja ilmeisesti sitä ei suosita koska koulu voi menettää rahaa,jos oppilas määrä pienenee.
alkaa painostus/uhkailu/vidduilu jne. ... EI OO OIKEESTI TOTTA muttakun on
ei aikuiset voi pelätä hoitaa velvollisuusksiaan

velvoiteet:
kurin pito/palauteen anto ja vanhempien aiheesta kyykyttäminen, opella pitää olla selkärankaa kasvattaa/antaa infoa vanhemillekkin ja valtuus sanoa "viekää se teidän sairas lapsi pois ei sen tartte täällä olla normaalejen joukossa, hus roskiin tolaiset haukkuvat ja potkivat häiriköt, älä väitä tässä on välitunti kamera nauhaa kun sun lapses pahoinpitelee toista porukalla, koulu on lähettänyt lakimiehilensä tänään tämän asian ja aiomme lakiteitse selvittää onko lapsenne siirettävä laitoshoitoon, materiaali ei ole kaikki tässä on samansuunataista koulutuneilta".

mutta ku ne pelkää ku on se niin inhoittavaa joutua vaivaantumaan ja ottaan negatiivista vastaan...
joten empäs siten puutu soitampas vaikka miehelleni ja juttelen mukavia ja käännän selän kun totakin poikaa potkitaan porukalla sääreen... unohtuis pian paha maailma ikävä heikko lapsi kun on olemassa potkittavana, kiusaten mun välitunti valvontavuoroa...

Työkaverin näkemä tapaus hyvinkään keskustan peruskoulusta-koulusta... raksatyömaalta nähty syksynä 2008.

Jos ei vittitä puuttua ei viittitä sitte nilitääkkään ku jengi hyökäilee aseistettuna isoa enemistöä vastaan... mennään vaan hiljasesti tyytyväisenä siihen "Aikakone leffan loppu tulevaisuuteen" , jossa morlokit hakee aina yhden ravinoksi ja kukaan ei edes katso vaan jatkavat viinirypäleitten syöntiä.

Kiusatut ovat alkaneet ajatella vihassa enemistöä sairaaksi ja varmaankin siksi lopulta hyökäävät...
koska eivät tajua että skiusaaminen ja siihen puuttumattomuus on tehnyt heistä omituisia kun eivät ole pyytäneet apua alussa tarpeeksi kovaa ja jopa iskeneet alussa takaisin.
Ja kun apua ovat pyytäneet on yleenkatsottu...
En ole koskaan nähnyt että selaista kiusattaisiin, joka antaa lujaa takas heti ja kärsii sanktionsa...
OK hällä ei välttämättä oo kavereita ainakan vähään aikaan mutta eipä tarvi kärsiäkkään kiusaamisesta...

Ja mitä wittua niillä kavereilla tekee jos ne on vaan sivustaseuraajia kun jota kuta kiusataan.
Kaverit on sitä varten että ne otta kaikki joo miehetkin mukaansa ja menee reksille sanoon noi hakkas tuota, reksi sun täytyy tehä jotain tai me kaikki valitetaan vanhemille ja ne valittaa lakimiehille ja kameranauhalthan tuon näkee... jos ette paljasta niitä niin on tuo meillä monella lapsella känykkäkamerallakin.

Mika en muista sitä sinun pikkuveljesi-puolustus juttua tarkkaan mutta tiedät sen kyllä että moinen oli "laitonta" jos näin voi sanoa. Tuossa tapauksessa olisi pitänyt kääntyä rehtorin, lastensuojelu ja poliisiviranomaisen puoleen...
En tiedä tarkaan miten mutta jotenkin. soittamalla vaikka lastensuojeluun tai opettajien ois pitänyt ottaa kyseinen kiusaaja erikois tarkailuun ja reksille mahdollisiman usein.

Mika kävit itse hoitaan asian OK monen mielestä ja menee samaan filosofiaan kuin minun mene painiin ja boxaan -toiminta/valmistautumistapa ja iske kontroloidun hellänjulmasti niin, että lähtee luulot pois ja niin kiusaaja ei uskalla enään kiusata...

Eihän tälaiset alista vihulaiseen tai laita veljes alistaan, ei nää oo laillisia VAIKKA toimiiki.

Itse olen käynyt kerran kahdessa kotiosoiteessa jututtamassa poikani kimpuun käyneitä vanhempia ja tehnyt selväksi että olemme koko perhe lastensuojelun tiedossa eroon liittyvistä jutuista ja niin olette tekin jatkossa. Ainakin toinen veijareista on rauhoittunut vuoden sisällä, siitä on vuosi kun kävin kylässä. Olin ystävällinen ja ymmärtävä näissä keskusteluissa, sillä perheet olivat jo valmiiksi aika rikki... Tsempiä heille.

ps

Mika mitä jos se poika olis laittanut vastaan ja ois tullut pieni jälki oisko se voinut edetä kuten T-T:n vartija keissi, jossa ei jäänyt juuri jäljen jälkeä ja silti T-T sai sanktion kärsittäväkseen, jos oikeen muistan??? Tai tulla sankitio asiakaan tuntemasta pelosta.

no joka tapauksessa "perheestä on pidettävä huoli" siksi on pidettävä huoli itsestä että pystyy ja jokaisen perheen jäsenen on pidettävä myös itsestä. Tämä ei ehkäise viellä pysyvästi kiusaamista koska kiusaaja on aina huomattavasti vahvempi sillä alueella jolla kiusaa
esim.
kun minua kiusatiin kaikki kiusaajat olivat yläasteella pitempiä mutta huomattavasti heikompia joten kiusaaminene oli ylempiluokkalaisilta tönimistä ja mahaan lyömistä melko kevyesti tosin, diskoissa sitten kävi fyysisemäksi joka oli noloa heille ja sitä he joutuivat paikaamaan parityöskentelyllä eli kun kiusaaja jäi heikolle tuli hänen kaveri väliin.
Eli olin kiusattu vain siksi kun hätävarjelutilanne ei tullut kunnolla päivitäisissä kiusaamistilanteissa päälle ja kotona oli kasvatettu kuten pahat pojat leffassa "älä lyö", eli olin liian kiltti. Kisaamiseni ei juuri häirinyt minua sillä treenasin punteilla jaq kävin koulua noin 3h joka ilta läksyt siis,
koska en osanut oikeita oppimis tekniikoita ei keskiarvoni tuostakaan 3h per ilta koskaan ylittänyt 7.9.

No tuosta alekirjoituksesta löytyy paljon apuja nuihin asioihin.

En siis kärsinyt kiusaamisesta koska 1edistyin urheilussa hyvin ja 2koulu meni ihan ok ja 3olin meidän perheelle ahkera ja 4todenäköisesti tärkeä työmies...
Mitkä näistä ominaisuuksista osuu nykypäivän kiusatuihin?
Ei tuossa intensiteetissä kuin omalla kohdallani oikeen mikään.

Nyky nuoret kerrostaloissa eivät koe kiukkua kotitöiden raskaudesta ja samalla tunne itsearvon nousua siitä, että ovat tärkeitä koska heillä on velvollisuus siis se kotityö...
Monia koulukaan ei napaa koska ovat eivät ymärrä sitä minkä itse tajusin...
"jos en lue olen peräkammarin poikana täällä maalla ikäni unkkaamassa anttilan kuvaston kanssa eli työkkäri renkinä vailla kampailuharrastuksia (lue "niitä asioita jotka minulle tärkeitä") jotka odottaa maailmalla"

Ja kun olin tehnyt kaikea pientä kotona onnistuen tiesin pärjääväni maailmallakin.
Sillä olin vahva ja maailmalla on aina raskaita hanttitöitä joista voi aloittaa.

esim. kun rajoja hahmottamalla nuorella ei ole velvollisuuksia kehityy sukupolvi jolla on vain oikeuksia vaatia asioita ja velvollisuuksia ei ole. Opettajissa on niitä jotka helposti kääntävät selän ja haluavat unohtaa että heillä on velvollisuuksia

Samoin vanhemmat muistavat hyvin sen että heillä on oikeuksia vaatia kouluilta sitä ja tätä
mutta velvollisuudet lapsiakohtaan taqitaa usein unohtua...

myöhemin jops jaksaa ku ei tää taas katkee...
linkki
Kuvake
MtJ
takapotkija

Koulukiusaaminen

Viesti MtJ »

Tähän liittyen vielä yksi linkkijumppa.

Koulukiusaaminen - Kiusatun vastaisku: Ohjeita kiusatuille

Sanoisin, että ohjeet ovat varsin hyvät niissä tapauksissa, joissa koulu ei reagoi asiaan.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
MikkeM
kylkeenpotkija
Lauteille: Heinäkuu 2009

Koulukiusaaminen

Viesti MikkeM »

Oikeuksia on kaikilla,velvollisuuksia hyvin harvalla.
obmijoy sulla on ihan ok pointteja,mutta ne vois tiivistää,jaksais lukee paremmin.
Kuvake
MtJ
takapotkija

Koulukiusaaminen

Viesti MtJ »

Miksi muuten lapsen on mentävä kouluun, jos koko koulupäivä on yhtä helvettiä, eikä koulu voi taata hänen turvallisuuttaan? Keksiikö kukaan yhtään ainutta syytä, miksi kouluun pitäisi mennä mielenvikaisuuden tai hengenlähdön uhalla?
obmijoy
kylkeenpotkija

Koulukiusaaminen

Viesti obmijoy »

MtJ kirjoitti: Miksi muuten lapsen on mentävä kouluun, jos koko koulupäivä on yhtä helvettiä, eikä koulu voi taata hänen turvallisuuttaan? Keksiikö kukaan yhtään ainutta syytä, miksi kouluun pitäisi mennä mielenvikaisuuden tai hengenlähdön uhalla?
totta ei muuten tartte mennä mihinkään jos on noi olosuhteet
työpaikkakiusaus jutuisakin voi vaihtaa työtä

ai jai tässä se on se juttu miksi lapset just onki niin ahtaalla ja siitä kun huomaa että "kiusataan" tajuaa samalla että on jäljellä viellä monta vuotta siedettävää...
ja opettajat jotkut ihan tahalaankin ja monet sisuttomuuttaan ja pelosta puutua sallivat tuon jatkumisen... herää kysymys onkos siellä joukossa oikeestikkin niitä lasten vihaajia jotka nauttii kun joku joutuu alistuun?

Jokelan tevee pätkässä se äiti toivo että sen oma poika ois tappanut vaan itensä... yritikö ostaa lausunolla häpeäänsä pienemäksi ja saada hyväksyntää.

Tunnen naisen jonka lapset olivat parhaita kavereita Auvisen Pekalle. Hänen sanojensa mukaan pekalta lähti kaikki kaverit ulkomaille ja kauemmas asumaan jäi yksin (tää tuttava perhe lähti 40km päähän ja pekalla ei ollut alaikäisenä ajokorttia), aikoinaan mullekin ois voinu käydä just noin mutta silloin aseet olivat niin luonnollisia asioita, että ne ei mitenkään linkittyneet vihaan kiusaajia kohtaan... 80-luvulla kohdistin toimitatarmoni treenaamiseen.

Muistan erään ylempiluokkalaisen oppilaan jonka isätön kaverini nosti kaulasta ylös,
myöhemin kiusattu tyyppi hintelänä jätti armeijan kesken ja "meinasi aikuisena käydä pääleni kaverinsa kanssa kun kysyin armeijasta tietämättäni, että hän ei ollut käynyt sitä".

Oli arka paikka ja ehkä sekin puristi kun olin ollut paikalla kun kaverini kiusasi häntä.

Kaverini ansioitui suunsoitossa hienosti, pilkaten minuakin ajoitain, lopulta elämä opetti ja hän normalisoitui maailmalla.

Kuulin että kylällämme iso hiljainen oli joutunut kaverini käskynalle järjestäjä toimen johdosta ja

iso hiljainen ei tykännyt kiusaamisesta joten katuharja osuikaveriani päähän niin, että varsi katkes, tämän jälkeen iso hiljainen ei sanonut enään sanaakaa yhtenäkään välituntina ei 6, 7,8 eikä 9 luokalla, kylillä oli kylläkin puhelias ja mukava kaveri.
Eikä kukaan uskaltanut kiusata tai sanoa hänelle mitään koulussa.

aikas erikoinen tapaus oli nykyjään kai insinöörinä jos viime huhu piti paikaansa.

ps
vähän liipaa tähän
0,32,00---0,33,20
kohta leffasta the change-up

isi antaa vähän ohjeita tytölle jota baleetissa kiusataan
linkki

Seuraajat

Kuvake
Aleksi T
Anssi Ainali
Kuvake
Clancy B.
Kuvake
Credimus
Kuvake
Daddy