Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Koulukiusaaminen
Valvoja: Valvoja
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Maaliskuu 2009
Koulukiusaaminen
ps jatko
1.04.37----1,05,38 leffan opetus havainto
muutenki hyvä leffa
1.04.37----1,05,38 leffan opetus havainto
muutenki hyvä leffa
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Syyskuu 2005
Koulukiusaaminen
Nyt kun kerran olen ruvennut kirjoittamaan, aion kirjoittaa novellin koulukiusaamisvuosistani.
Tämä on lupaus. Aikaa voi mennä, mutta tämän aion tehdä.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Heinäkuu 2009
-
- päähänpotkija
Koulukiusaaminen
Heh. Siis "koulukiusaamisvuosistani". Kiusattuna olosta.MikkeM kirjoitti: Miksi kiusasit ?
(Corb Lund)
(Corb Lund)
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Heinäkuu 2007
Koulukiusaaminen
Paappa kirjoitti: Nyt kun kerran olen ruvennut kirjoittamaan, aion kirjoittaa novellin koulukiusaamisvuosistani.
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
-
- kylkeenpotkija
Koulukiusaaminen
Kesällä oli yläaste porukan luokkakokous ja siellä mietittiin kiusaamista,meitä oli kaksi sellaista jotka aikonamme olimme häiriköitä/kiusaajia/kiusattuja,ja pohdinnoisamme päädyimme siihen,että kiusaaminen osaksi johtuu ns tietyn aseman saavuttamisesta,eli halua kuulua johonkin porukkaan.
Luokassahan on ne A.fiksut, B. sportti-tyypit,C.Kovat jätkät,D,pellet ja F.muut/nössöt.
Kukaanhan ei halua kuulua nössöihin vaan mielellään sinne suosittujen osastoon.
Luokassahan on ne A.fiksut, B. sportti-tyypit,C.Kovat jätkät,D,pellet ja F.muut/nössöt.
Kukaanhan ei halua kuulua nössöihin vaan mielellään sinne suosittujen osastoon.
-
- päähänpotkija
Koulukiusaaminen
Tekstiä kaatuu näköjään koneelle itsestään. Tässä näyte:
Koulussa käy joku asiantuntija näyttämässä dokumenttifilmin ja puhumassa ”mobbaamisesta”. Minun on pakko katsoa filmi kuten kaikkien muidenkin vaikka en haluaisi. Olisin voinut kertoa tälle asiantuntijalle miten mikään, mitä hän puhui, ei ollut minulle vierasta. Tunsin itseni koekaniiniksi, näyttelyeläimeksi. Itkin hiljaa katsoessani filmiä. Yritin olla niin ettei minua huomata. Kunhan kukaan ei huomaa minua niin on helpompaa. ”Mobataanko me sua, ei kai me mobata sua” kysyy eräs niistä minulta makeilevasti tilaisuuden jälkeen. Minulla ei ole tuohon mitään sanottavaa.
Joskus, välillä, saan tarpeekseni niin että ryhdyn vastarintaan. Eräs pienemmistä nilkeistä seisoo edessäni ruokalajonossa. Äkkiä hän kääntyy ja lyö minua alakoukulla vatsaan, ihan muuten vaan. Kokeeksi. Ilmat lähtevät keuhkoistani ja haukon henkeäni. Hän hymyilee rehvakkaasti ja kääntyy poispäin. Potkaisen häntä selkään, hän huutaa ja pitelee selkäänsä. ”AI SAATANA, MITÄ SÄ POTKIT!” Hän astuu minua kohti, mutta nyt kaikki katsovat mitä jonossa tapahtuu eikä hän halua että muut näkevät.
Rohkaistun kuitenkin sen verran että käyn pyytämässä päästä luokanvalvojan puheille. Kerron vuosia kestäneestä fyysisestä ja henkisestä alistamisesta. Välitunnin jälkeen hän tulee luokkaan ja hän pyytää minua menemään ulos. Kuluu aikaa. Luokanvalvoja pyytää minut sisään. Luokassa on täydellinen hiljaisuus, kukaan ei edes katso minuun. Istun paikalleni ja tunti jatkuu.
Seuraavalla välitunnilla J. tulee seisomaan taakseni mitään sanomatta. Hän tarttuu päähäni ja alkaa vääntää sitä ympäri. Niskassani rutisee, silmissäni näkyy tähtiä ja huudan kivusta. Olen hetken varma että nyt minut tapetaan tähän.
”Sä et v!ttu sano enää mitään. Sä pidät turpasi kiinni. Onko selvä?” Nyökkään, olen kauhun lamauttama. J. menee pois, mutta tämän jälkeen saan olla hiukan enemmän rauhassa, ainakin häneltä. Ulossulkeminen jatkuu edelleen entistä voimakkaampana.
(Corb Lund)
(Corb Lund)
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2007
Koulukiusaaminen
Novellin?
Kovaa tekstiä joka tapauksessa. Toivottavasti juttu valmistuu. Jos julkaiset sen netissä, lukenen.
Kiusaajien ymmärtämättömyyttä olisi hyvä ymmärtää. Jotkut tapaukset jotka vaikuttavat hyviltä tyypeiltä syyllistyvät kiusaamiseen. Lapset eivät aina tajua miten pahalta tekonsa tuntuu. Keskivertokiusaustapauksissa koko luokka voi jollain tasolla osallistua kiusaamiseen. Monesti tyypit tajuavat vasta aikuisina että tekivät luokkana näin. Jollain tasolla jo lapsetkin kuitenkin ovat tietoisia toiminnastaan. Heihin pitää saada yhteys, jotta todella tajuavat sen mikä on naamansa edessä.
Kovaa tekstiä joka tapauksessa. Toivottavasti juttu valmistuu. Jos julkaiset sen netissä, lukenen.
Kiusaajien ymmärtämättömyyttä olisi hyvä ymmärtää. Jotkut tapaukset jotka vaikuttavat hyviltä tyypeiltä syyllistyvät kiusaamiseen. Lapset eivät aina tajua miten pahalta tekonsa tuntuu. Keskivertokiusaustapauksissa koko luokka voi jollain tasolla osallistua kiusaamiseen. Monesti tyypit tajuavat vasta aikuisina että tekivät luokkana näin. Jollain tasolla jo lapsetkin kuitenkin ovat tietoisia toiminnastaan. Heihin pitää saada yhteys, jotta todella tajuavat sen mikä on naamansa edessä.
-
- etupotkija
- Lauteille: Toukokuu 2008
Koulukiusaaminen
Hyvin kirjoitettua tekstiä Paappa. Mikäli päätät julkaista sen kokonaisuudessaan niin on varmasti mielenkiintoista lukemista.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
- Osmo Soininvaara
-
- päähänpotkija
Koulukiusaaminen
Kiitos. Itse asiassa aika kummallista, mutta tuo teksti on jo nyt melkein kokonaan olemassa. Täytyy stilisoida.
Kirjoittaminen noista asioista tuo kyllä erikoisia tunteita ylös. Sen pelon ja vihan pystyy tuntemaan uudestaan, kun vaan haluaa. Ei tietenkään yhtä vahvoina, mutta kuitenkin. Nämä ovat sellaisia muistoja jotka eivät katoa.
Kirjoittaminen noista asioista tuo kyllä erikoisia tunteita ylös. Sen pelon ja vihan pystyy tuntemaan uudestaan, kun vaan haluaa. Ei tietenkään yhtä vahvoina, mutta kuitenkin. Nämä ovat sellaisia muistoja jotka eivät katoa.
(Corb Lund)
(Corb Lund)
-
- etupotkija
- Lauteille: Toukokuu 2008
Koulukiusaaminen
Voi kyllä uskoa että on sellainen aihe, että sitten kun lähtee kirjoittamaan, niin sitä tekstiä tulee.Paappa kirjoitti: Kiitos. Itse asiassa aika kummallista, mutta tuo teksti on jo nyt melkein kokonaan olemassa. Täytyy stilisoida.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
- Osmo Soininvaara
-
- päähänpotkija
Koulukiusaaminen
Tuossa luettavaa, jos kiinnostaa. Täytyy hieroa tekstiä vielä lisää, kieleen en ole tyytyväinen, mutta laitan nyt kuitenkin esille. Kertokaa mielipiteenne.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
(Corb Lund)
(Corb Lund)
-
- päähänpotkija
Koulukiusaaminen
Hiljaista näyttää olevan Niin, haluaako joku arvioida kirjoitusta? Yksityisviestilläkin voi.
(Corb Lund)
(Corb Lund)
-
- kylkeenpotkija
Koulukiusaaminen
Osa on tuttua myös itselleni,mutta meillä kiusaaminen oli lievempää(fyysisesti),toisaalta itse laitoin fyysisesti hanttiin,eli mua ei alistettu fyysisesti vaan henkistä kiusaamista.
Muistan joskus kun pelattiin lätkää,paremmat tulivat sitten taklaamaan rajummin,kiviaitaa vasten,niin kun pääsin ylös otin vauhtia ja heitin mailan yhtä kaveria suoraan päähän,esiinnyin holtittomana,sai olla rauhassa fyysisesti.
Toisaalta itse olin sekä kiusattu ja kiusaaja,tavallaaan siirsin pahaa oloani eteenpäin,jos minä kärsin joku muu(heikompi) saa kärsiä kanssa.
Milloin tämä sinun kiusaaminen tapahtui -80 lukua ?
Itse olen päässyt asian kanssa sinuiksi ,sekä että itseäni kiusattiin ja myös sen että itsekkin kiusasin,varmaan on ihmisiä jotka eivät ole antaneet mulle anteeksi,joskus puhuin yhden tyypin kanssa jota kiusasin,ei muistellut pahalla tai ei sanonut ääneen.
Muistan joskus kun pelattiin lätkää,paremmat tulivat sitten taklaamaan rajummin,kiviaitaa vasten,niin kun pääsin ylös otin vauhtia ja heitin mailan yhtä kaveria suoraan päähän,esiinnyin holtittomana,sai olla rauhassa fyysisesti.
Toisaalta itse olin sekä kiusattu ja kiusaaja,tavallaaan siirsin pahaa oloani eteenpäin,jos minä kärsin joku muu(heikompi) saa kärsiä kanssa.
Milloin tämä sinun kiusaaminen tapahtui -80 lukua ?
Itse olen päässyt asian kanssa sinuiksi ,sekä että itseäni kiusattiin ja myös sen että itsekkin kiusasin,varmaan on ihmisiä jotka eivät ole antaneet mulle anteeksi,joskus puhuin yhden tyypin kanssa jota kiusasin,ei muistellut pahalla tai ei sanonut ääneen.
-
- päähänpotkija
Koulukiusaaminen
Minähän olen muinaismuisto, jo 50 v. Eli -70 luvulla.MikkeM kirjoitti: Milloin tämä sinun kiusaaminen tapahtui -80 lukua ?
Se mikä on erikoista tällaisessa on että muistot tuosta haalenevat, mutta unohtamista ei tapahdu. Ne oli hämmästyttävän helppo kaivaa esiin muistista.
(Corb Lund)
(Corb Lund)
Seuraajat
Aleksi T • Anssi Ainali • Clancy B. • Credimus • Daddy • Dojon Jäykin • EemeliM • error404 • Hemmukka • Hertzyscowicz • Jaawa • JAH • Jarppa • JennaS • jepulista • Joni Samanen • Jusimir • Kai Kastemato • Kari Aittomäki • kimmokammo • kojiro • Kukkaron Matti • Lasse Candé • Le1kkola • Lowclass • Mika Tervo • MikkeM • Mojo • nanna • NCP • Nommo • NYHeikki • obmijoy • Paanari • Point • Sazu • sundaywarrior • tapsaattori • Teemu77 • tiku13 • Vili Tarkiainen • Voice • zeniac