Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Koulukiusaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Olin/Olen...

...kiusattu
156
48%
...kiusaaja
23
7%
...en kumpikaan
77
24%
...kumpikin
68
21%

Ääniä yhteensä: 324

MikkeM
kylkeenpotkija
Lauteille: Heinäkuu 2009

Koulukiusaaminen

Viesti MikkeM »

Totta,asiat pysyy mielessä.

Toisaalta kiusaaminen ja perheolot,jotka nekään eivät olleet parhaasta mahdollisesta päästä,ovat muovanneet minusta ihmisenä sellaisen kuin olen.

Jos olisi ollut normaali alkutaival,saattaisin olla tyystin erilainen ihminen,mutta olen tyytyväinen että kaikesta huolimatta,olen päässyt elämänsyrjään kunnolla kiinni.
Kuvake
Totte
etupotkija
Lauteille: Toukokuu 2008

Koulukiusaaminen

Viesti Totte »

Taitaa olla aika tyypillistä tuo että alistutaan, ja sitten tiettyinä hetkinä joku pienikin asia voi aihettaa sen että päässä napsahtaa. Sitten toinen osapuoli on ihan ihmeissään, ja muutenkin näyttää ylireagoinnilta.

Kiusaamiselle tyypillistähän on kuitenkin se että niillä yksittäisillä teoilla ei välttämättä ole ratkaisevaa merkitystä. Se pelkkä jatkuvan nöyryytyksen uhan alla eläminen on se juttu, eikä sitä näy päälle päin. Mielestäni tuossa tekstistä välittyi tuo tunnelma aika hyvin. Tuota lukisi mielellään pidemmänkin pätkän, varsinkin jos sen sais nivottua vielä enemmän tarinaksi.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Lauteille: Syyskuu 2005

Koulukiusaaminen

Viesti Paappa »

Totte kirjoitti: Taitaa olla aika tyypillistä tuo että alistutaan, ja sitten tiettyinä hetkinä joku pienikin asia voi aihettaa sen että päässä napsahtaa. Sitten toinen osapuoli on ihan ihmeissään, ja muutenkin näyttää ylireagoinnilta.
Pitää paikkansa. Siinä samalla uhri alkaa näyttää syylliseltä.
Totte kirjoitti: Kiusaamiselle tyypillistähän on kuitenkin se että niillä yksittäisillä teoilla ei välttämättä ole ratkaisevaa merkitystä. Se pelkkä jatkuvan nöyryytyksen uhan alla eläminen on se juttu, eikä sitä näy päälle päin. Mielestäni tuossa tekstistä välittyi tuo tunnelma aika hyvin. Tuota lukisi mielellään pidemmänkin pätkän, varsinkin jos sen sais nivottua vielä enemmän tarinaksi.
Nimenomaan näin. Se jatkuva paineen alla eläminen ja epävarmuus on se mikä murtaa ihmisen.

Minulla ei ole niin paljon kirjoituskokemusta, että en tiedä miten tuosta saisi pitemmän jutun. Se muuten pitää sanoa, että olen todella kiitollinen sekä niille muutamille hyville kavereilla ja muutamille luokan tytöille, jotka ainakin osoittivat, etteivät hyväksy kiusaamista, vaikka eivät muuten pystyneet auttamaan. Sillä he asettuivat itsekin alttiiksi.

Loppujen lopuksi lukiossa tilanne alkoi parantua. Muistoksi tuosta jäivät epävarmuus, itsetunto-ongelmat, ongelmat ihmissuhteiden muodostamisessa ja se, että ylireagoin pitkään kaikkeen sellaiseen, minkä saatoin tulkita yrityksiksi tehdä minusta pilaa.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Totte
etupotkija
Lauteille: Toukokuu 2008

Koulukiusaaminen

Viesti Totte »

Paappa kirjoitti: Nimenomaan näin. Se jatkuva paineen alla eläminen ja epävarmuus on se mikä murtaa ihmisen.

Minulla ei ole niin paljon kirjoituskokemusta, että en tiedä miten tuosta saisi pitemmän jutun. Se muuten pitää sanoa, että olen todella kiitollinen sekä niille muutamille hyville kavereilla ja muutamille luokan tytöille, jotka ainakin osoittivat, etteivät hyväksy kiusaamista, vaikka eivät muuten pystyneet auttamaan. Sillä he asettuivat itsekin alttiiksi.

Loppujen lopuksi lukiossa tilanne alkoi parantua. Muistoksi tuosta jäivät epävarmuus, itsetunto-ongelmat, ongelmat ihmissuhteiden muodostamisessa ja se, että ylireagoin pitkään kaikkeen sellaiseen, minkä saatoin tulkita yrityksiksi tehdä minusta pilaa.
Jos tuosta haluaisi jonkun eheän kokonaisuuden, niin pitäisi varmaan ensin pohjustaa ja vähän rakentaa henkilölle luonnetta ja taustaa. Sitten asioiden pitäisi kehittyä kohti jotain yksittäistä tapahtumaa. Tämä sitten vaatiikin jos vähän dramatisointia, koska yleensähän koko homma on vain yhtä tasapaksua jööttiä vuodesta toiseen. Tietenkin joissain tapauksissa se kiusaaminen voi loppua jonkun välintuloon tai siihen, että kiusattu pieksee sen kiusaajan.

Muutama (tai yksikin) kaveri voi olla ihan ratkaiseva. Pahin on sellainen tapaus jossa ne kaveritkin osallistuvat kiusaamiseen. Ja tässähän ei vaadita kuin se, että se kaverin tuki pettää kuin ehkä kerran vuodessa (tai kerran). Se riittää siihen, että sitä vaadittavaa turvaa ei enää ole.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
mr. man
ilmaanpotkija
Lauteille: Elokuu 2008

Koulukiusaaminen

Viesti mr. man »

[youtube][/youtube]että pistää vihaksi tollainen käytös :(
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Lauteille: Heinäkuu 2007

Koulukiusaaminen

Viesti nassesetä »

Lukaisin tuon Paapan tarinan ja annoinkin jo yksityisesti siitä tunnustusta. Silmiäavaava ja rohkea kirjoitus, jolle voisi olla laajemminkin käyttöä. Se puukko taskussa-kohta osoitti erityisen hyvin miten pienestä kaikki voikaan olla kiinni.

Tuosta videosta:
Olen ymmärtänyt, että Paapan nuiva suhtautuminen (ääri)nationalisteihin johtuu siitä, että hän näkee sen puolen sakin tavanomaista taipuvaisempana kaikensortin ylimielisyyteen (ja näin ollen myös kiusaamiseen). Tuo video kuitenkin kertoo taas meille jotain? Täälläkin on moni valmis joustamaan moraalistaan mikäli kyseeseen tulee koulukiusaamiseen puuttuminen. Hyökkäys on paras puolustus, joten olisiko kontrolloidulle "me hengelle" paikkansa? Tai ainakin sille, ettei sitä vastaan käytäisi, jos se saa tulosta aikaiseksi.
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
MikkeM
kylkeenpotkija
Lauteille: Heinäkuu 2009

Koulukiusaaminen

Viesti MikkeM »

Oletko Paappa miettinyt/osaatko kertoa miten kiusaamisena oleminen on muovannut sinua,tai olisitko erilainen ihminen ilman kiusaamista ?
obmijoy
kylkeenpotkija
Lauteille: Maaliskuu 2009

Koulukiusaaminen

Viesti obmijoy »

mistähän ton videon löytää??
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kaptah
kylkeenpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2006

Koulukiusaaminen

Viesti Kaptah »

Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Lauteille: Syyskuu 2005

Koulukiusaaminen

Viesti Paappa »

MikkeM kirjoitti: Oletko Paappa miettinyt/osaatko kertoa miten kiusaamisena oleminen on muovannut sinua,tai olisitko erilainen ihminen ilman kiusaamista ?
Uskon että olisin. Tuosta selviämiseen meni pitkä aika. Kiusaaminen heijastui kauan suhtautumisessani ihmisiin ja oli yliherkkä esim. leikkimielisellekin tönimiselle, tarttumisella jne. Eräistä pohjanmaan häistä meinasi lähteä sulhasen munat taskuun tämän seurauksena, mitä pahoittelin jälkeenpäin suuresti ja syystäkin sain kuulla siitä :(

Seurustelusuhteissa kiusaaminen ja vanhempieni avioero aiheutti sen, että jätin mieluummin itse kuin tulin jätetyksi, eli en aina kohdellut nuoria naisia kovin hyvin. Positiiviselle puolelle jää ehkä se, että en siedä ihmisten kiusaamista, heidän halventamistaan sen takia mitä he ovat syntymässä saaneet. Kamppailulajiharrastus alkoi tuon suorana seurauksena.

Paljon tuota olen analysoinut. Pikku hiljaa olen ymmärtänyt kiusaajiakin, vaikka en heidän tekojaan hyväksy koskaan.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Lauteille: Heinäkuu 2007

Koulukiusaaminen

Viesti nassesetä »

Tänään ansaitsin palkkani.
Kutosten matikantunnilla yksi poika piirsi pilakuvan toisesta pojasta ja alkoi sitten esittelemään sitä siinä lähellä istuville. Pistin samantien kummaamaan sen pois ja tunnin jälkeen puhuttelin häntä kahdenkesken. Tein selväksi, että vaikka kuinka leikiltä tuntuu, tuollainen pilkanteko ei vetele. Ymmärsi uskoakseni yskän, koska naama vakavoitui melkoisesti, mutta varmuudeksi ilmoitin siitä vielä rehtorille ja soitin luokan vakituiselle opettajalle.

Koulukiusaaminen on kuristettava kehtoonsa, eli muistakaa aina mieluummin yli- kuin alireagoida!
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2006

Koulukiusaaminen

Viesti Kristian Hyvärinen »

nassesetä kirjoitti: Tänään ansaitsin palkkani.
Kutosten matikantunnilla yksi poika piirsi pilakuvan toisesta pojasta ja alkoi sitten esittelemään sitä siinä lähellä istuville. Pistin samantien kummaamaan sen pois ja tunnin jälkeen puhuttelin häntä kahdenkesken. Tein selväksi, että vaikka kuinka leikiltä tuntuu, tuollainen pilkanteko ei vetele. Ymmärsi uskoakseni yskän, koska naama vakavoitui melkoisesti, mutta varmuudeksi ilmoitin siitä vielä rehtorille ja soitin luokan vakituiselle opettajalle.

Koulukiusaaminen on kuristettava kehtoonsa, eli muistakaa aina mieluummin yli- kuin alireagoida!
:respect:
... well, that aged like milk.

If you're not perfect, there's something wrong with you.

- George Carlin
Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang

Koulukiusaaminen

Viesti Mika »

:peukku:

Kerrotko sitten jos tilanne vielä jatkuu ja miten siihen reagoidaan?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Sisu
etupotkija
Lauteille: Huhtikuu 2009
Etulaji: Nakamura Ryu Battodo
Takalajit: Kake

Koulukiusaaminen

Viesti Sisu »

nassesetä kirjoitti: Tänään ansaitsin palkkani.

Pilakuvan kohteen ja kaikkien koulukiusattujen puolesta: :kiitos:
puen valkeaan / käyn polvilleni / hengitän valoa / hengitän tulta
CMX: Marian ilmestys

Treenipäiväkirja
Kuvake
Elina
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004

Koulukiusaaminen

Viesti Elina »

8-)

Seuraajat