Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Koulukiusaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Olin/Olen...

...kiusattu
156
48%
...kiusaaja
23
7%
...en kumpikaan
77
24%
...kumpikin
68
21%

Ääniä yhteensä: 324

taikaviitta
munillepotkija
Lauteille: Maaliskuu 2011
Etulaji: Hokutoryu Ju-jutsu
Sivulajit: Kobukai Kobudo / Sutekki ryu Bojutsu
Takalajit: EKJT

Koulukiusaaminen

Viesti taikaviitta »

Eilen Yle Puheen lähetyksessä Arman Alizad käsitteli aiheena koulukiusaamista ja haastateltavina oli kiusaaja, kiusattu ja jonkun kiusatun äiti.

http://areena.yle.fi/radio/2215848" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang

Koulukiusaaminen

Viesti Mika »

Myös opettajat voivat olla uhreja.
Opettajien ammattijärjestön OAJ:n tuoreen barometrin tulokset eivät kerro kovin hyvää suomalaisten kansankynttilöiden työhyvinvoinnista.

Samaan aikaan kun suomalainen koululaitos pärjää hyvin erilaisissa Pisa-vertailuissa, se joutuu painimaan opettajien jaksamisongelmien ja lisääntyvän kiusaamisen kanssa.

Opettajia eivät suinkaan aina kiusaa oppilaat, vaan asialla ovat myös oppilaiden vanhemmat ja omat työtoverit.

Hurjalta tuntuu, että 10 000 opettajaa kokee joka vuosi työssään suoranaista väkivaltaa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija

Koulukiusaaminen

Viesti Mika »

NASUWT-liitto kertoo, että 21 prosenttia opettajista kertoi törmänneensä sosiaalisessa mediassa ikäviin kommentteihin itsestään. Suurin osa kommenteista julkaistaan Facebookissa.

Viesteissä opettajista käytetään esimerkiksi loukkaavia tai vihamielisiä ilmaisuja. Mukana voi olla huomautuksia opettajan ulkonäöstä, pätevyydestä tai seksuaalisuudesta. Opettajaliiton mukaan kieli on usein erittäin halventavaa.

Nettikiusaamisessa ovat yllättävän usein mukana lasten vanhemmat. Opettajien mukaan 27 prosenttia loukkaavista viesteistä oli vanhemmilta. Yhdeksässä prosentissa lapsi ja vanhempi olivat asialla yhdessä.

Tuo on mielestäni aika huolestuttavaa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2005

Koulukiusaaminen

Viesti sivarinlötkö »

Minkä ihmeen takia pitää olla oppilaittensa tai vanhempien kaveri? Tai pitää koko FB:tä julkisena?
Kuvake
Mika
etupotkija

Koulukiusaaminen

Viesti Mika »

Tai ylipäätään olla Facebookissa? :D

Kyllähän tuota varmasti tapahtuu ihan ilman kaveruuttakin. Tieto kulkee nopeasti.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija

Koulukiusaaminen

Viesti Mika »

Tietysti tämä herättää ensimmäisenä kysymyksen kausaliteetista. Yhteys kuitenkin siis on.
Lapsena kiusaamisen uhriksi joutuneet eivät välttämättä toivu koskaan, tuore brittitutkimus osoittaa.

Tulosten perusteella lapsena toistuvan ja pitkäkestoisen kiusaamisen uhriksi joutuneilla on tavallista enemmän masennusta, ahdistuneisuutta ja itsemurha-ajatuksia, ja usein ne jatkuvat pitkälle aikuisikään.

Mielenterveysongelmien lisäksi heillä on taloudellisia ongelmia sekä vaikeuksia solmia ihmissuhteita selvästi enemmän kuin samanikäisillä, jotka ovat säästyneet kiusaamiselta.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija

Koulukiusaaminen

Viesti Mika »

Tämä kuulostaa varsin huolestuttavalta.
Hollolalainen Katja Ravi on ryhtynyt julkiseen taistoon poikansa turvallisen koulunkäynnin puolesta. Ravi on tällä viikolla kertonut vuosia jatkuneesta rajusta koulukiusaamisesta netissä omassa blogissaan ja sosiaalisessa mediassa.

Laajasti leviämään lähtenyt kiusaamisen vastainen sanoma on ollut perheelle koskettavaa. Katja Ravi kertoo, että perheen mitta tuli täyteen kesällä, kun yläkouluikäinen poika sai puhelimeensa jopa tappouhkausviestejä.

– Kuukausi sitten heräsimme yöllä, kun pojan kännykkä soi. Sitten alkoi paukkua Whatsapp-viestejä. Luin pojan puhelinta, josta alkoi löytyä tappouhkauksia. Hänet oli liitetty ryhmään, missä oli useampi poika. Siellä uhattiin tappaa tulella, ampua, kaikkea mahdollista, äiti kertoo.

Esikoista oli kiusattu aiemminkin, mutta nyt perheen mitta täyttyi. Uhkailijoista tehtiin rikosilmoitus.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
tabitha
päähänpotkija
Lauteille: Toukokuu 2005

Koulukiusaaminen

Viesti tabitha »

Yläasteella millä mä olin, oli melko pitkälti sellainen asenne, että koska tämä on hyvämaineinen koulu, kiusaamistapaukset pyritään hoitamaan "matalalla profiililla" eli niille ei tehdä mitään. Yks tyttö teki lopulta rikosilmoituksen kun kiusaajat olivat ottaneet hänestä salaa kuvia ja tehneet niistä profiilin irc-galleriaan (nimellä vAgiNaH tai jotain). Sit olikin yhtäkkiä poliisit ja koulupsykologi puhumassa koko luokalle. Se toimi. Tyypit oli sen verran nuoria vielä, että oli ihan löysät housuissa kun poliisit tuli jututtamaan.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Lasse Candé
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2007

Koulukiusaaminen

Viesti Lasse Candé »

Koulukiusaaminen on vähän sen tyyppinen juttu että koskaan ei voi olla tyytyväinen tilanteeseen.
Heh-heh-heh-heh-heh-heh-heh-heh!

- Paulie Walnuts

Lassen treenituumailuja fiiliksen mukaan
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Lauteille: Helmikuu 2014
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo

Koulukiusaaminen

Viesti JariMarjamaa »

Kiusattu... Jokohan tänne kirjoitin asiasta.. Ei ainakaan Haulla löytynyt Jaria...

Ala-asteella alko... 2-3 luokalla.. ensin tönimistä, sitten turpaan vetoa.
Muistan vieläkin kun koko koulu hurrasi puoliympyrässä, ku mut oli piiritetty koulun päätyseinää vasten,
ja mua lyötiin turpaan. Opettaja tuli sit väliin, ku välitunti oli ohi, että lopettakaa se "leikki" yms jotain...

Luokat 1-3 oli omassa rakennus komplekissa tien toisella puolella, luokat 4-6 oli tien toisella puolella.

Sitten olikin luokka 5 tai 6. Yritin jääkiekkoa pelata, pelailin koulun kentällä sinne tuli tämä yksi iso paha paikallinen
huligaani, mun ikäryhmän pers kärpäsen kaa... tää iso paha rupes hakkaan mua turpaan... Tää pers kärpänen tuli väliin
parin iskun väliin.... Sano, että ootas, mä otan sun rillit pois, ettei ne mene rikki...
Iso paha hakkas mua aikansa, sit tää perskärpänen, anto mulle rillit takas ja sano jotain ettei muisteta pahalla yms nerokasta,
sitä en enää muista....

7lle ku menin, olin "niin valmis kostamaan koko maailmalle yms muuta saissea" .. Mutta siihen aikaan ei ollut sillai aseita
eikä musta koskaan tullut kouluampujaa.....

Sitä vastoin mä löysin Karaten. Menin about 7-8 luokalla Karaten alkeiskurssille... Poljin monesti pyörällä about 20-30km, talvellakin, pyörällä treeneihin, kurssin jälkeen vuosi pari yms, että pääsin treeneihin. Jos ei bussilla sattunut pääsemään...
Ihan vaan että opin tappamisen taidon ja kostan Niille kiusaajille....

Sit kävi höpösti .... Pari vuotta haudoin kostoa, kunnes huomasin, etten koston vuoksi Karatea teekkään, vaan siksi,
että tykkään treenata :)

Mutta vaikka kuinka paljon olen saanut sen jälkeen hyviä hetkiä treeneissä...
Ne hetket kiusattuna ei ikinä unohdu.... Mikään ei saa menemään niitä pois....
obmijoy
kylkeenpotkija
Lauteille: Maaliskuu 2009

Koulukiusaaminen

Viesti obmijoy »

tuossahan tuo tulikin jokainen KUNNOLLA JA OIKEESTI koulukiusattu on potentiaalinen kouluampuja JOS vaan saisi aseen...

Ei ollut mulle uutta koska jonkin verran on kuulut noita juttuja ja muistaa omankin lapsuuden
mua tosin ei olis kiusattu jos oisin vaan kertonut veljelle mutta kun propleema onkin siinnä, että kiusatut ei kerro...

Sukulaisillani/kasvattajillani ei ollut psykologista silmää, sillä jos aikuinen näkee, että kaikki leikit 7-13v lapsella tähtää tapamiskyvyn paranemiseen, tyyliin leikimökki ansoitettu siimoilla ja muilla "astu sisään oviaukosta ja saat 10kg halkoa päähän josta töröttää pitkiä rautanauloja läpi, seuraava askel menee pojan läpi ja saat jalkapohjastasi läpi rautanauloja" lapsi vaan ampuu heitelee puukoja ja kiipeilee sekä menee penkinalle/väliin autossa piiloon kun ajetaan tietyn talon ohi jossa kiusaaja asui...jne

Paras muisto lapsuudestani on se kun veli yllytti ampumaan naapurin poikaa (kiusaajaa), rohkenin ampua hanuriin oravan metsästys nuolella (paksu tylppä pää). Lähti jätkä nopeesti juosten kotiinsa itkien harmi etten ladanut ja ampunut toista perään.... jalkajousi antaa nuoleen iskuvoimaa aika hyvin...

No mun piti hakata kyseinen kaveri sitten myöhemin mutta ei törmätty enään siten kun olin 20v jne.. ja ainoostan kerraan ois ollut tilaisuus mutta "en halua hakata juopoa työtöntä peräkammarin poikaa" joten moikasin jatkoin matkaa...

Isänsä kuolinvuoteella muutti tää idiootti elämänsä suuntaa ja huhujen mukaan muutti 100km päähän, parisuhteutu ja raitistui ja alkoi naapureista parhaaksi lähimäisten auttajaksi. Hyvä etten käynyt rikkoon häntä sillä näin on hyvä... Ja hänen tekemänsä harmit ovat pientä siihen mihin pystyy suomen yhteiskunta yhdessä wittumaisen exän kera kun pelinappulana on lapsi ja sen huoltajuus ja tapaamiset.

Aina ihmisellä on kivi kengässä ja jos ei niin silloin ei vaan ole viellä ottanut askelta jossa tarvii pelata yhteispeliä toisten ihmisten kanssa niin että mukana on jotain sinulle eritäin rakasta ja tärkeää...
OK joillain elämä toimii niin, että rakkaiden kanssa ei ole epävarmuutta OK mutta yleensäpä heillä siten on tressityö ja epävarmuus asemasta jollain muulla sektorilla...
Ja on niitäkin joilla kaikki pelaa ja siksi haetaan se hutera alusta vaikkapa pelaten kaksoiselämää...

ihminen ei vaan sopeudu tasaiseen elämään jos selaisen saa sitä alkaa epätasoitaan jotenkin ja siten yrittää "harrastuksilla" tulla toimeen ja käsitellä sitä stressiä jonka elämäänsä varta vasten itse hankki...

Jos ei muuta niin ainakin yksinäisyyttään ja parisuhtetomuuttaansa kärvistelee...
Hah tässä viikonloppuisä elämässä ei tarvikkaan huolehtia ja kärvistellä yksinäisyydestä (toki niin tekisin mutta en ehdi viellä vaan vasta sitten kun olen saanut pojan asiat selviksi ja nehän ei selviä ennekuin vuonna 2021 kun poka muuttaa maailmalle)
SUOMEKSI kun yksi murhe kaikoaa tulee esille pinnan alta seuraava mieltä askarruttamaan...

SINÄ koulukiusaaja oletkos koskaan ajatelut että jokin päivä jossain joku joka ei toipunut perseilystäsi tulee ja survoo sinut pois murhe listalta (huonolla tuurillasi)rullatuoliin ja hoitajasi antaa sun aina körvistellä poltavissa vaipoisasi hetken ennekuin hoitaa vaipat uusiin...
Tuskinpa moista ehdit ajatella.

Taitaa murhees olla enempi niitä tunteita, kun isäsi ei koskaan soita tai tule edes syntäreillesi saatika ehdi nähdä sua edes jouluna...
Ja et edes tiedä miksi... et tiedä sitä että isäsi hylkäsi koska äiti järjesti tapaamiset niin hankaliksi että hermot ja jopa työ olis saatanut mennä...

Ei kukaan kerro että taustalla on alkoholismi joka on periytyvä sairaus, joka sinunkin olis hyvä tietää ajoissa ette aloita tupakka ja viinaa jo 14v...

Et tiedä mikä on se oikea taustavaikuttaja sinuun sieltä aikuisten maailmasta tuleva.
Uskot vaan äitiäsi tai isääsi koska he vaikka heillä ei olekkaan sinulle aika he ovat SINULLE ainoat ja rakkaat.

Mulla käy vähän sääliksi sinua KIUSAJA, minulla ei ollut oikeita vanhempia mutta minulla oli kasvataja selaiset ja ne olivat "nyt aikuisena kun katson" monin verroin paremmat kuin monen normivanhemmat ainakin mitä näihin todelisiin vanhemuutensa vältelijöihin katsoo. mun vanhemmat oli ainna paikalla, maalla kun se oli mahdolista....
Kiusaajan isä taas ajoi bussia ja oli lähes ainna kotoa pois. Kiusajani ei siis saanut oikee miehen malia eikä oikeen mitään... Ja meinas tulla viellä surmatuksi 1989-1992 toimestani jos oltais törmätty olessani känissä. Minä silloin kokoelämäni parhaassa kunnossa ja känniagresiivinen(tykäsin hakea riitaa Roin katuheilujia vastaan, kaduilla tapelevat on siitä kivoja että ne saa helposti tappeleen ja niitäkohtaan eitartte olla reilu) ja hän 12vuotiaasta poltanut ja juonut peräkylän juoppo...

onneksi lähdin maailmalle... onneksi tulit järkiisi isäsi kuolin vuoteella ja olet nykyjään kyläläisten mukaan "naapureista parhain" silti harmi että mulla oli vaan se yks nuoli...

Lapsuudessa parhaat kaverukset tulee usein nyrkkitapeluista. Jos oisin vaan tajunut hakata sut ja oisit opinut tajuamaan reilun leikin säännöt ois meistä tullut hyvät kaverit ja oisit oppinut meillä tekeen miesten töitä. Siitä taas olis seuranut peloton lapsuus mulle ja jos mua ei olis kukaan kiusanut en olis kasvanut/treenannut iteeni niin vahvaksi...

Ei ole väärää tapaa elää mutta on väärätapa tulkita syyseuraus suhteita ja niistä tehdä vääriä toiminta päätöksiä..

ny kahvia lisää ja lllllllläääääääääääääkkkkkkkkkeeeeeeeettttttttt
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo

Koulukiusaaminen

Viesti JariMarjamaa »

obmijoy kirjoitti: mutta kun propleema onkin siinnä, että kiusatut ei kerro...
Ei kerro ei ... Sukulaiset ovat ainakin olleet ulkoisesti vähän hämmästyneitä, kun tässä viime vuosina tullut
omasta kokemuksesta vähän puhetta...

Ps. Pistin tuossa jotain vuoden päivät takaperin Oulun kouluviranomaisille postia, että olen tälläistä kokenut.
Että voisin tulla vaikka puheleen nuorten kanssa asiasta tai jotain... Oulun vastaus oli, että meillä EI ole koulukiusausta!
Kuvake
Mika
etupotkija

Koulukiusaaminen

Viesti Mika »

JariMarjamaa kirjoitti: Ps. Pistin tuossa jotain vuoden päivät takaperin Oulun kouluviranomaisille postia, että olen tälläistä kokenut.
Että voisin tulla vaikka puheleen nuorten kanssa asiasta tai jotain... Oulun vastaus oli, että meillä EI ole koulukiusausta!
:shock: Siis ihanko oikeasti sieltä vastattiin noin? Miten se voi olla mahdollista?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija

Koulukiusaaminen

Viesti JariMarjamaa »

Tai siis vastasivat, että ei ole kiusausta, ei ole tarvetta esiintymisiin yms johonkin vastaaviin juttuihin...
Kuvake
Mika
etupotkija

Koulukiusaaminen

Viesti Mika »

@tapani, haluaisitko tarttua tähän?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.