Nade kirjoitti:
Minusta on hienoa, että Sitav on alkanut kirjoittaa tänne. On mukava tutustua kurdiin.
Mukava saada Suomeen maahanmuuttajia, joihin voi tutustua ja jotka sopeutuvat suomalaiseen yhteiskuntaan. Sellaiset sulkeutuneet, aggressiiviset ulkomaalaisryhmät ovat Suomelle vain rasite.
Etelänmatkoillakin aina toivon hieman tutustuvani ihmisiin. Aikaisemmin esim. Turkissa on ollut mahdotonta tutustua keneenkään, koska ulkosalla liikkui vain miehiä ja koska olen nainen, lähestyminen muuttui alta aikayksikön asiattomaksi.
Nykyään, koska Turkki havittelee EU-jäsenyyttä, ovat kuulema kaikki naisetkin kouluissa ja mikä parasta turistin kannalta, heitä on alkanut ilmaantua myös kauppoihin töihin. On valtavan piristävää jutella paikallisten kanssa ja hymyillä ja ottaa kontaktia ilman että tarvitsee pelätä väärinkäsityksiä. Miehetkin käyttäytyvät paremmin, kun heidän naisensa ovat myös kuviossa mukana.
Jep ei me kaikki olla niitä stereotyyppisiä naisten alistajia.
Mutta kyllähän mun mielestä potkussa on pari ainakin osittain tumma ihoista henkilöä.
Vai?
Mutta kyllä mä tykkään tuoda mun mielipiteitä joskus aika äänekäästikin esille.
Juuri kaikkien stereotypioiden rikkomiseksi.
Mutta kiva kun olet avooin mielinen.
Mutta valitettavasti näitä agresiivisia nuoria maahnmuttajia on vielä.
Mutta tämä muutetaisiin sillä,että maahanmuuttaja vanhemmille kerrotaisiin selkeästi kaikki suomen säännöt.
Siis myös ne kirjoittamattomat eli moraali ja semmoiset arki päivän asiat.
Mutta jokainen tehkön kuin haluavat.
En mä rupee saarnaa kenellekään vaikka en tykkäisikään näitten henkilöitten tavoista.
Vlad Tepes kirjoitti:
Kiitos Sitav vastauksesta. Oli mielenkiintoista lukea ajatuksistasi kansallisesta identiteetistä.
Vastustan sitä mamu sanaa siksi, että sen avulla on helppo niputtaa tietynlaiset "monesti ei ihan niin toivotut" maahanmuuttajat yhteen kasaan mielikuvatasolla. Vai käyttääkö joku muka sitä sanaa ruotsalaisesta tai norjalaisesta, joka on muuttanut Suomeen?
Ole hyvä toivottavasti tykkäsit.
Mutta voidaanhan me vaihtaa ajatuksia maahnmuuttajista yms. myös yksityisellä jos jäi jokin mun asioista vähän hämärään.
Ymmärrän mitä tarkoitat tuolla mamu jutulla ja suht. oikeassa olet asiasta.