Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Suomen sotilastaito?
Valvoja: Valvoja
-
- sääreenpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2006
Suomen sotilastaito?
Monien maiden jalkaväkijoukoissa käytetään jotain tiettyä lajia. Esimerkkejä ovat Pohjois-Koreassa Taekwondo, Yhdysvalloissa ja Israelissa Krav Maga ja Japanissa judo ja karate.
Suomen armeijaan olisi hienoa saada oma taistelutaito jota treenattaisiin pataljoonan kesken. Onko maamme armeijassa nykyään mitään kamppailulajia?
LÄHTEET:
http://www.heracles-finland.fi/kravmaga.html" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Kirja: Japani, en muista kirjoittajaa.
Suomen armeijaan olisi hienoa saada oma taistelutaito jota treenattaisiin pataljoonan kesken. Onko maamme armeijassa nykyään mitään kamppailulajia?
LÄHTEET:
http://www.heracles-finland.fi/kravmaga.html" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Kirja: Japani, en muista kirjoittajaa.
HMD ja TKD ovat korealaisia lajeja :/
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2005
- Etulaji: Jyrki Saario Defendo
- Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Aiheesta on keskusteltu mm täällä
Suomessa käytetty lähitaistelujärjestelmä perustuu pitkälti Krav Magaan, mutta ei ole kuitenkaan sitä, sillä Krav Maga on hepreaa ja Suomessa puhutaan suomea.
Suomessa käytetty lähitaistelujärjestelmä perustuu pitkälti Krav Magaan, mutta ei ole kuitenkaan sitä, sillä Krav Maga on hepreaa ja Suomessa puhutaan suomea.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- sääreenpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2006
-
- etupotkija
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Tarkoitatko ketjua eri lajien "aksentti"?Hanmuto kirjoitti: Kiitos tiedosta, tarkastakaa dojangissa oma ketjuni.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Toukokuu 2006
- Etulaji: Judo
Re: Suomen sotilastaito?
suomen armeija ampuu rynnäkkökiväärillä. 6kk koulutuksessa ei ole paljonkaan järkeä aseetonta lähitaistelua kouluttaa. Ei nosta joukkojen toimintakykya suhteessa panostukseen riittävästi.Hanmuto kirjoitti: Monien maiden jalkaväkijoukoissa käytetään jotain tiettyä lajia. Esimerkkejä ovat Pohjois-Koreassa Taekwondo, Yhdysvalloissa ja Israelissa Krav Maga ja Japanissa judo ja karate.
Lisäksi jos tehdään sellainen oletus, että suomen kaikkien armeijan käyneiden miesten kyky aiheuttaa fyysisiä vaurioita olisi oleellisesti kohonnut, niin mahtaisiko se oikeasti olla hyvä asia? Joka baari tappelussa ihailtaisiin sitten syntynyttä jälkeä. Rynnäri on siitä hyvä että mulla ei ole sitä kaapissa, en voi ampua sillä ketään.
Petri
-
- etupotkija
Tästä asiasta on keskusteltu jo muissakin ketjuissa, mutta summaan nopeasti noin ammattilaisen näkökulmasta:
Erikoisjoukolle tai muuten valikoidummalle porukalle kannattaa kouluttaa lähitaistelua, sillä se parantaa huomattavasti valmiuksia selviytyä ampumatappelussakin.
Mutta niin kauan kuin meillä on yleinen asevelvollisuus, ei kannata yhteiskunnallisista syistä tehdä kaikista varusmiehistä huipputappajia. Sillä suuri osa rikollisistakin käy asepalveluksessa...
Erikoisjoukolle tai muuten valikoidummalle porukalle kannattaa kouluttaa lähitaistelua, sillä se parantaa huomattavasti valmiuksia selviytyä ampumatappelussakin.
Mutta niin kauan kuin meillä on yleinen asevelvollisuus, ei kannata yhteiskunnallisista syistä tehdä kaikista varusmiehistä huipputappajia. Sillä suuri osa rikollisistakin käy asepalveluksessa...
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Ja muutama vielä:Hanmuto kirjoitti: Monien maiden jalkaväkijoukoissa käytetään jotain tiettyä lajia. Esimerkkejä ovat Pohjois-Koreassa Taekwondo, Yhdysvalloissa ja Israelissa Krav Maga ja Japanissa judo ja karate.
Yhdysvalloissa ei treenata yleisesti Krav Magaa, vaan heidän nykyinen itsepuolustusjärjestelmänsä perustuu enemmän BJJ:n.
Suomessa ei ole armeijaa, vaan puolustusvoimat, jotka koostuvat kolmesta puolustushaarasta: ilma-, meri- ja maavoimista.
Maavoimissa on jonkin verran pataljoonia rykmenteissä ja prikaateissa, mutta pataljoona on sen verran suuri yksikkö, että harvoin mitään tehdään pataljoonan kesken. Pataljoonahan koostuu useammasta perusyksiköstä, esim komppaniasta. Yleensä koulutus toteutetaan perusyksikkötasalla ja vain isommissa sotilaallisissa harjoituksissa asioita tehdään joukkoyksikkö(esim pataljoona)tasolla.
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2007
Entäs vakituinen väki? Olisiko syytä kouluttaa edes jotain IP-alkeita/vast. Siiviilin silmin sotilas on aina sotilas ja jollain lailla valmistautunut (lue: koulutettu) muuhunkin kuin ampumiseen. Olen vahvasti siinä uskossa, että kaikille henkilökuntaan kuuluville sotilaillekaan ei opeteta kamppailuajuttuja.Mjölnir kirjoitti: Mutta niin kauan kuin meillä on yleinen asevelvollisuus, ei kannata yhteiskunnallisista syistä tehdä kaikista varusmiehistä huipputappajia. Sillä suuri osa rikollisistakin käy asepalveluksessa...
-
- sääreenpotkija
- Lauteille: Huhtikuu 2006
Koulutuksesta...
Kyllä ainakin Spol-koulutukseen kuuluu suurena osana itsepuolustus, ja se tarkoittaa intin tapauksessa kaikkien tekniikoiden loppuun vientiä.
Tulihan tuota itsekin matsattua ja lukkopainittua armeijassa ihan riittämiin...
8) 8)
Tulihan tuota itsekin matsattua ja lukkopainittua armeijassa ihan riittämiin...
8) 8)
http://s2.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=23339" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- etupotkija
Muutama tunti jossain peruskoulutuksessa. Mutta muu riippuu paljon niistä hommista, mitä teet ja minkälaisia kouluttajia sulla on mahdollista saada.Mars Wolta kirjoitti:Entäs vakituinen väki? Olisiko syytä kouluttaa edes jotain IP-alkeita/vast. Siiviilin silmin sotilas on aina sotilas ja jollain lailla valmistautunut (lue: koulutettu) muuhunkin kuin ampumiseen. Olen vahvasti siinä uskossa, että kaikille henkilökuntaan kuuluville sotilaillekaan ei opeteta kamppailuajuttuja.Mjölnir kirjoitti:Mutta niin kauan kuin meillä on yleinen asevelvollisuus, ei kannata yhteiskunnallisista syistä tehdä kaikista varusmiehistä huipputappajia. Sillä suuri osa rikollisistakin käy asepalveluksessa...
Uskomatonta, mutta totta: kaikkia ammattisotilaita ei edes kiinnosta taistelukoulutus. He mielummin pelaisivat salibandya...
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Syyskuu 2005
Pieni tarkennus jos sallinet.Mjölnir kirjoitti: Yhdysvalloissa ei treenata yleisesti Krav Magaa, vaan heidän nykyinen itsepuolustusjärjestelmänsä perustuu enemmän BJJ:n.
US armyn lähitaistelujärjestelmän ensimmäinen osio on BJJ:tä, muissa osissa on toki muutakin (pystykamppailua, keppisysteemeitä).
USMC:llä on oma lähitaistelujärjestelmä jossa on vyöt ja kaikki, ja se on käsittääkseni aika paljolti Krav Maga tyyppistä.
En tiedä mitä laivasto tai ilmavoimat treenaa, tuskin mitään koska, no ne ovat laivasto ja ilmavoimat
-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.
Blogi
-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.
Blogi
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Marraskuu 2006
- Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.
Heh, tulee mieleen Säkylässä koulutettujen ja alokasajan viettäneiden spollien kuvailema järkytys, kun joutuivat Pansion puolisotilaalliseen pursiseuraan. Kuvausten mukaan siellä käveltiin pitkin varuskuntaa paljain päin ja p-ska valui lahkeesta...Nykyään kai Pansio kouluttaa itse???
Juu ja skapparien selitys oli tämä "laivaston henki."
Ilmavoimat nyt on..ilmavoimat..
Ja kyllä spollissa saatu lähitaistelukoulutus oli säälittävän ja naurettavan rajamailla ainakin Por.Pr:ssa.
Juu ja skapparien selitys oli tämä "laivaston henki."
Ilmavoimat nyt on..ilmavoimat..
Ja kyllä spollissa saatu lähitaistelukoulutus oli säälittävän ja naurettavan rajamailla ainakin Por.Pr:ssa.
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol
Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
-
- etupotkija
Saattaa tulla järkytyksenä, mutta esim palkatun henkilökunnan koulutuksessa Ilmavoimat on muita puolustushaaroja aika paljon edellä...
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Marraskuu 2006
- Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.
:p
Saattaa tulla järkytyksenä mutta minä olen jopa pannut merkille että olet Ilmavoimien palveluksessa.v-ttuilua v-ttuilua...
Sitäpaitsi, kun ottaa huomioon että hävittäjälentäjät kuuluvat Ilmavoimien henkilökuntaan lennonjohtajien yms. ohella, niin en yhtään ihmettele että Ilmavoimissa uhrataan varmasti kaiken kaikkiaan huomattava määrä rahaa ammattihenkilöstön koulutukseen. 8)
Viittaankin lähinnä varusmiesten sisäkuriin kirjoituksessani... Se nyt vaan on niin, että mitä pienempi todennäköisyys nähdä vihollinen silmästä silmään, sitä löysempi kuri ja muutenkin löysempää rauhan aikanakin. Luonnonlaki..
Saattaa tulla järkytyksenä mutta minä olen jopa pannut merkille että olet Ilmavoimien palveluksessa.v-ttuilua v-ttuilua...
Sitäpaitsi, kun ottaa huomioon että hävittäjälentäjät kuuluvat Ilmavoimien henkilökuntaan lennonjohtajien yms. ohella, niin en yhtään ihmettele että Ilmavoimissa uhrataan varmasti kaiken kaikkiaan huomattava määrä rahaa ammattihenkilöstön koulutukseen. 8)
Viittaankin lähinnä varusmiesten sisäkuriin kirjoituksessani... Se nyt vaan on niin, että mitä pienempi todennäköisyys nähdä vihollinen silmästä silmään, sitä löysempi kuri ja muutenkin löysempää rauhan aikanakin. Luonnonlaki..
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol