Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
vanu
Valvoja: Valvoja
-
- reiteenpotkija
- Lauteille: Maaliskuu 2007
SammyB, toimivuudesta en tiedä, mutta melko lailla entisellään alkavat jo taas olla . Kiitoksia!
Tänään paluu ruotuun, ahkerasti töitä (...) ja tykysaleilut. Ilmankosteus noin 129 %, haukotutti, hikoilutti ja pyörrytti. Kaikki tasaisen raskasta tänään. Alkusoutu 5 / 1135.
peckdeck 3*6*20 kg
ojentajat taljalla 3*8*40 kg
hauiskääntö 3*8*30 kg
koivenojennukset 3*20*20 kg
ylätalja 3*8*45 kg
vatsat 3*20 kpl, 4,5 kg käsipainon kera
jalkaprässi 3*10*70 kg
Polvi on äkästellyt taas vaihteeksi aamusta asti. (Ei siis sittenkään ollenkaan niin tossukka kuin kaimansa :p ). Yritin sammakkokyykkyjä mutta luovutin heti alkuunsa, ja nostelin koipea sivulle 2* 20+15+10+5 -setit. Tunti meni.
Tänään paluu ruotuun, ahkerasti töitä (...) ja tykysaleilut. Ilmankosteus noin 129 %, haukotutti, hikoilutti ja pyörrytti. Kaikki tasaisen raskasta tänään. Alkusoutu 5 / 1135.
peckdeck 3*6*20 kg
ojentajat taljalla 3*8*40 kg
hauiskääntö 3*8*30 kg
koivenojennukset 3*20*20 kg
ylätalja 3*8*45 kg
vatsat 3*20 kpl, 4,5 kg käsipainon kera
jalkaprässi 3*10*70 kg
Polvi on äkästellyt taas vaihteeksi aamusta asti. (Ei siis sittenkään ollenkaan niin tossukka kuin kaimansa :p ). Yritin sammakkokyykkyjä mutta luovutin heti alkuunsa, ja nostelin koipea sivulle 2* 20+15+10+5 -setit. Tunti meni.
Treenipäiväkirja päivitystauolla
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Tammikuu 2005
Ihan kiva että saatiin kuitenkin tulla nukkumaan luoksesi etkä pitänyt yksityisjatkoja vanun kanssa. Hymiö.SammyB kirjoitti::smt039vanu kirjoitti:Miitin ainoat fyysiset vauriot aiheutti Daitoryun rannetekniikka - ketäs minä muuten epäonnistuneesti yritin väännellä?
Kiitos harjoitteluseurasta =P~ ...eikun :)
Toivottavasti kädet vielä toimivat.
-
- reiteenpotkija
Nukuin viime yönä henkilökohtaisen uniennätykseni lähivuosilta, 11 tuntia välillä 20-07. Kellon soidessa aamulla oli vielä mukavat unoset ihan kesken :p .
Jujutsuissa tänään aloitettiin lämmittelyt potkimalla ja sparrailemalla. Tehtiin etupotkuja ja kiertopotkuja monella eri tapaa, mm. kaverin kädestä kiinni pitäen, sarjana peräkkäin ja sparrityylisesti. Potkutekniikka on melko lailla hakusessa, kädestä (eiku siis kintusta) pitäen -ohjeistus tuli tarpeeseen. Etupotkussa pitäisi muistaa pitää liike suorana eikä kallistella sivulle, kiertopotkussa kääntää tukijalan kantapää kunnolla liikkeen suuntaan ja "avata" lantio.
Venyttelyjen jälkeen kerrattiin käsilukkoa. Aluksi rinnusotteesta vaan veto takaviistoon ja kääntymäaskel, sitten samaa niin että pari saattaakin vääntää vastaan, jolloin lennosta vaihdettiin tekniikan suuntaa: astuttiinkin parin sivusta eteenpäin ja siellä kääntö lukkoon. Taputtelin ensimmäistä kertaa suullisesti, kun maahan kippautuessa jäi vapaa käsi juntturiin kropan alle. En kerinnyt kummemmin ajatella asiaa, kun suusta jo pääsi jotta "TAP TAP!"
Viimeisenä tekniikkana tehtiin käsipyörää. Sujui omankokoisen parin kanssa yllättävän hyvin, vaikka lihaskunto nostoissa varsinkin on masentavan surkea. Mukavat rankat treenit ja päälle reilu vartti rivakkaa sutkuttelua kumpaankin suuntaan. Nyt vätystää (jep, uskomatonta että taas).
Jujutsuissa tänään aloitettiin lämmittelyt potkimalla ja sparrailemalla. Tehtiin etupotkuja ja kiertopotkuja monella eri tapaa, mm. kaverin kädestä kiinni pitäen, sarjana peräkkäin ja sparrityylisesti. Potkutekniikka on melko lailla hakusessa, kädestä (eiku siis kintusta) pitäen -ohjeistus tuli tarpeeseen. Etupotkussa pitäisi muistaa pitää liike suorana eikä kallistella sivulle, kiertopotkussa kääntää tukijalan kantapää kunnolla liikkeen suuntaan ja "avata" lantio.
Venyttelyjen jälkeen kerrattiin käsilukkoa. Aluksi rinnusotteesta vaan veto takaviistoon ja kääntymäaskel, sitten samaa niin että pari saattaakin vääntää vastaan, jolloin lennosta vaihdettiin tekniikan suuntaa: astuttiinkin parin sivusta eteenpäin ja siellä kääntö lukkoon. Taputtelin ensimmäistä kertaa suullisesti, kun maahan kippautuessa jäi vapaa käsi juntturiin kropan alle. En kerinnyt kummemmin ajatella asiaa, kun suusta jo pääsi jotta "TAP TAP!"
Viimeisenä tekniikkana tehtiin käsipyörää. Sujui omankokoisen parin kanssa yllättävän hyvin, vaikka lihaskunto nostoissa varsinkin on masentavan surkea. Mukavat rankat treenit ja päälle reilu vartti rivakkaa sutkuttelua kumpaankin suuntaan. Nyt vätystää (jep, uskomatonta että taas).
-
- reiteenpotkija
Eilen putkahti taas päähän ajatus siitä, että voisi yrittää kehittää itselleen jostain sellaista käyttövoimaa - siis lihaksia suojaamaan selkää ja keskikroppaa ja vahvistamaan kinttuja, jotta kykenisi nostamaan ja viskelemään esimerkiksi onnettomia kanssaurheilijoita. Kollegiassessorin päikystä oli linkki treenifoorumin ketjuun (http://forum.harjoittelu.net/viewtopic.php?id=546&p=1), joka vahvisti ajatusta salitreenin viemisestä lajivoimaa tuovaan suuntaan. Nyt pitäisi enää hankkia jostain tekniikka. Ja tietysti myös selvittää, että miten sitä voimaa hankitaan ilman lihasmassan lisäystä alapäähän... Tai sitten tajuta olevansa aina kuitenkin jo ihan sukupuolen takia liian heiveröinen ja ryhtyä keräämään postimerkkejä.
Tänään on jonkinasteinen angstipäivä.
Tänään on jonkinasteinen angstipäivä.
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Heinäkuu 2012
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
Vanu, aina voit esittää kysymyksiä myös täällä.
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2005
Ihan turhaan moista päivää vietät. Ruudikkaan ja liikunnallisen ei kannata tuollaisia angstailla.vanu kirjoitti: Tänään on jonkinasteinen angstipäivä.
Jussi Häkkinen
"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2006
vanu kirjoitti: ... Tai sitten tajuta olevansa aina kuitenkin jo ihan sukupuolen takia liian heiveröinen ja ryhtyä keräämään postimerkkejä.
Minusta naisten fyysinen heikkous verrattuna miehiin on jotenkin yliliioiteltua. Ehkä siellä urheijoiden huipulla se on tottakin, mutta tälläisten perustyyppien kohdalla kuten useimmat meistä sillä ei ole läheskään niin paljoa merkitystä. Se joka mitä todenäköisemmin käy kimppuusi kadulla tuskimpaan on mikään huippu-urheilija, sillä heillä on aivan liian kiire treenata seuraavia kisojaan varten. Pienestä voimaboonuksesta ei kuitenkaan ole ikinä haittaa.
Ja mun mielestä tytöillä pitää olla lihaa luiden päällä.
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
-
- munillepotkija
Onko tämä nyt oikeasti niin paha? Kai ne lihakset nyt sielläkin paremmalta näyttää kuin läski. Tai ainakin erilaiselta.vanu kirjoitti: Ja tietysti myös selvittää, että miten sitä voimaa hankitaan ilman lihasmassan lisäystä alapäähän...
The Road goes ever on and on
Down from the door where it began.
-J. R. R. Tolkien-
Down from the door where it began.
-J. R. R. Tolkien-
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Joulukuu 2005
-
- etupotkija
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Syyskuu 2005
Mullakin tuli tuosta viestistä ensimmäisenä mieleen tietyt kiinalaiset kuulat joista tälläkin foorumilla on hartaasti keskustelturiku kirjoitti:Kuulostipas jotenkin epämääräisen härskiltä. Jatkakaavanu kirjoitti:-- miten sitä voimaa hankitaan ilman lihasmassan lisäystä alapäähän... --
Riku Ylönen
-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.
Blogi
-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.
Blogi
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Elokuu 2006
Äh, liian helppoa, mihinkään ei satu, ei tuu hiki eikä verta eikä laatta ja kaverit ei pidä outona. Ei oo mun juttumasha kirjoitti:vanu kirjoitti:Tai sitten tajuta olevansa aina kuitenkin jo ihan sukupuolen takia liian heiveröinen ja ryhtyä keräämään postimerkkejä.
Mä oon kyllä ennemminkin uhannut että alan tanssii balettia. Taitaa sekin olla liian rankkaa. Postimerkkien keräily kuullosta hyvältä. Oon messissä
Saija Tarvainen
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Joulukuu 2005
Et ole sitten nähnyt balettitanssijoiden jalkoja? Meinaan aika varmasti jossain vaiheessa on sattunut. Ja tullut verta.porky kirjoitti:Äh, liian helppoa, mihinkään ei satu, ei tuu hiki eikä verta eikä laatta ja kaverit ei pidä outona. Ei oo mun juttumasha kirjoitti:vanu kirjoitti:Tai sitten tajuta olevansa aina kuitenkin jo ihan sukupuolen takia liian heiveröinen ja ryhtyä keräämään postimerkkejä.
Mä oon kyllä ennemminkin uhannut että alan tanssii balettia. Taitaa sekin olla liian rankkaa. Postimerkkien keräily kuullosta hyvältä. Oon messissä
Riku Ylönen
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Elokuu 2006
Tarkoitin tietenkin sitä postimerkkeilyä.riku kirjoitti:Et ole sitten nähnyt balettitanssijoiden jalkoja? Meinaan aika varmasti jossain vaiheessa on sattunut. Ja tullut verta.porky kirjoitti:Äh, liian helppoa, mihinkään ei satu, ei tuu hiki eikä verta eikä laatta ja kaverit ei pidä outona. Ei oo mun juttumasha kirjoitti:vanu kirjoitti:Tai sitten tajuta olevansa aina kuitenkin jo ihan sukupuolen takia liian heiveröinen ja ryhtyä keräämään postimerkkejä.
Riku Ylönen
Saija Tarvainen