Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Tyttö

Potkulaisten harjoituspäiväkirjat, joiden lukeminen edellyttää kirjautumista.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Tyttö
etupotkija
Lauteille: Huhtikuu 2007
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Viesti Tyttö »

Jaaha, niin se on sitten tämäkin päivä kääntymässä iltaa kohti. Rauhallista treenirintamalla. Aamusella judoa - tosin naperosellaista. Olin pojan treeneissä mukana, ihan tatamilla asti. Tuli vähän lämmin. Nuo lasten treenit ovat aivan oivallisia ukemien harjoittelemiseen. Kun pelkästään niitä treenailee tunnin viikossa, niin pysyvät hyvin muistissa ja hallussa.

Ja on hauskaa seurata pojan kehittymistä.

Kotosalla reilun tunnin verran magan tekniikkaharjotteita ihan kevyesti. Sen päälle vähän punnerruksia ja leuanvetoyrityksiä (nimenomaan yrityksiä). Oon leuanvedossa ihan umpisurkea, se on sellainen heikko lenkki. Kun ne ei ole ikinä meinannu millään sujua ja niitä on niin tylsää treenata, niin eipä ole tullut tehtyä. Oikeastaan ikinä. Nyt mulla on ollut missio, kymmenen leukaa kesään mennessä. Nonni, nyt tuli sekin "sanottua ääneen". Pakko onnistua. Kuusi leukaa menee parhaimmillaan kerralla, mutta kehitystä ei tunnu tulevan. Ja kun on jos jonkinmoista kamppailutreeniä harva se päivä, niin tuntuu, ettei leuanvetoon oo koskaan aikaa (tai jaksamista). Jos jollakulla on hyviä vinkkejä leuanvetoon, niin otan mielelläni vastaan.

Puolen tunnin reipas kävelylenkki tuli myös tehtyä, pururadalla - mukavasti ylämäkiä. Sellaista happihyppelyä. Pientä haastetta toi 25 kilon puntti selässä (eli poika repparissa).

"Pientä" haastetta tuollainen jälkikasvu tuo treenaamiseen muutenkin - ajankäyttömielessä. Sen takia sitä sitä löytääkin itsensä klo 7 aamulla kuntosalilta ennen töiden alkua tai yrittää keksiä erilaisia viihdykkeitä poitsulle sillä aikaa, kun vääntää jonkinlaista treeniä kotona. Ja onhan tuo jälkikasvu välillä mukana katsomassa tataminreunalla, kun äippä treenaa. Ja mummot, olette kullanarvoisia
=D>
Kuvake
Tyttö
etupotkija

Viesti Tyttö »

Sunnuntai 29.4:

Aamupäivällä 45 min lenkki, josta parin kilometrin matka hölkäten. Nyt on sitten hölkkäkausi virallisesti tältä keväältä avattu. Kyllä se on niin kamalaa ja mahtavaa samaan aikaan. Kropan rakenteelta en ole kylläkään mikään pitkän matkan juoksijan perikuva, pikemminkin pikamatkojen. Jotenkin kuitenkin viime keväänä höpsähdin tuohon lenkkeilyyn, jonka maltoin lopettaa vasta syksyllä, kun alkoi olla niin pimeää, että pelkäsi juoksevansa päin puuta. Ei siellä kuntopolulla nimittäin mitään valoja ole...

Reilun tunnin päästä lenkistä kevyttä venyttelyä. Tuntuipa pahalta. Mihinkähän se vanha notkeus on kadonnut? Alkaakohan sitä ihan oikeasti tulla vanhaksi?

Välissä vähän penkkiurheilua, Suomi-Tanska lätkää töllöttimestä.

Illalla puolentoista tunnin treenit, vapaata harjoittelua. Treeneistä kolme varttia tuli vedettyä sparria ja pistareita, loput ajasta kuristusotteita maassa, kaatumisia ja kevyttä venyttelyä. Ihan mukava sparritreeni, sopivalla sykkeellä ja kontaktilla. :boxing:

Treenin jälkeen saunaan mummolaan, mikä olikin aivan loistava idea. Kotona kun ei ole vieläkään saunaa, niin sitä osaa kyllä nauttia niistä kerroista, kun pääsee jollekulle saunomaan...
Kuvake
Tyttö
etupotkija

Viesti Tyttö »

Maanantai 30.4:

Tänään ei ole judotreenejä. Kun on vappu. Hö. Eihän tänään edes ole mikään pyhäpäivä ja muutenkin sitä alkaa olla niin vanha, että vappujuhlinnat ei oikein enää nappaa. Olisin mieluummin halunnut nujuamaan.

Kun ei kerran ole illalla judoa, niin piti sitten käydä aamulla salilla. Koska eilen tuli kiusattua jalkoja lenkkeilemällä ja yläkroppaa (ja jalkoja) sparraamalla, niin salikäynti tuli pyhitettyä keskivartaloharjotteisiin. Ensin vähän lämpöä stepperillä, minkä jälkeen: 5 x 20 suorat vatsalaudalla, 1 x 20 + 3 x 10 kierrot molemmin puolin - "mikä sen laitteen nimi nyt sitten onkaan", 1 x 20 + 3 x 10 rutistus ja alaselkä 3 x 20. Ihan mukava kevyt treeni, ehkä olisi voinut ottaa vähän tiukemmin...
Kuvake
Tyttö
etupotkija

Viesti Tyttö »

Tiistai 1.5:

Vappu. Edelleen. Ei siis treenejä. Kävelyä ja ulkoilua parin tunnin verran puolen päivän maissa. Ihan rauhallisesti - jotenkin oli hyytynyt olo, ei jaksanut rehkiä. Eikä johtunut todellakaan mistään vappusimasta. Illalla oli tosi kipeä olo. Pää ihan tukossa ja kylmä. Taisi olla aika kova kuume. En tosin mitannut. Mitä sitä mittailemaan, kun kerran tietää, että kipeänä on. Kumma juttu. Sitä tulee sairastettua yleensä yhden päivän verran kerran viidessä vuodessa. Silloin nousee yhdeksi päiväksi kova kuume ja seuraavana päivänä olo on taas ihan ok. Nyt ei tullut ihan viittä vuotta täyteen - noin neljä ja puoli.

Keskiviikko 2.5:

Töissä. Tarttis varmaan tehdä jotain. Siis töitä. Ehkäpä hakea ensiksi kupponen kahvia, että lähtisi käyntiin. Laitoin sen hetki sitten porisemaan, varmaan jo valmista. Olo ihan ok, kuume tiessään. Täytyy ehkä kuitenkin malttaa olla tänään vielä ihan iisisti, saatan kuitenkin harjoitella kevyesti tekniikkaa kotosalla. Jos vaan pääsee ihmisten aikaan töistä. Ei ole aina sanottua, että pääsee. Yleensä kiire alkaa vasta iltapäivällä, siihen aikaan kun virkamiehet alkaa valua töistä kotiin. Sitä se aikaero teettää, Lontoossa hommat alkaa vasta kun siellä on lounasaika ohi. Eli alkavat soitella siis siinä vaiheessa, kun meillä pitäisi jo alkaa pistää pillejä pussiin. Huoh...
Kuvake
Tyttö
etupotkija

Viesti Tyttö »

Ei tullut treenattua eilen ei. Töiden jälkeen oli ihan hirmu nälkä ja sitä tulikin vedettyä kupu täyteen murkinaa :ahmii: . Niinhän siinä sitten kävi, että penkkiurheilu vei voiton ja tuli töllötettyä lätkää telkkarista.

Tänään onneksi pääsee vihdoin treenaan, kunhan jaksaa valvoa tarpeeksi myöhään iltaan. Sitä on liiaksi tottunut lasten nukuumaanmenoaikoihin, ei enää pysy iltaisin hereillä. No, eiköhän sitä viimeistään treeneissä pysy hereillä, muutama kopaus päähän, niin ei paljoa enää nukuta... :boxing2:
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Tyttö
etupotkija

Viesti Tyttö »

3.5 II:

Vihdoin treenit. Mikä fiilis. Erilaisia lyönti- ja potkukombinaatioita hanskojen kanssa pääasiassa potkunyrkkeilymeiningillä: mm. etukäden suora, yliolankoukku, alakoukku ja yläkoukku tai vaihtoehtoisesti viimeiseksi tekniikaksi matala tai korkea kiertopotku. Puolustavan etupotkun ottaminen vastaan x kertaa, väistö ja kiertopotku. Lopuksi ihan kevyttä sparria. Mukavasti tuli hiki.

Aivan loistava olo. :tyrmays:
Ammattivalmentaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Tyttö
etupotkija

Viesti Tyttö »

Perjantai 4.5:

Vapaapäivä. Tai siis "vapaapäivä" - siivoamista ja muuta touhua pojan huomisia synttärikemuja varten. Ei siis vapaata sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta ei kuitenkaan töitä toimistolla (mitä nyt kone auki kotona koko päivän).

Itse asiassa en oo koskaan oikeen ymmärtäny siivoamista ennen synttäreitä, kun kauhea sotku on kuitenkin viidessä minuutissa. No, eihän sitä voi sotkea, jos ei ole ensin siivottu...

Ajattelin olla viksu & vilmaattinen eli iskeä kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja tehdä kauppareissusta samalla reippaan kävelylenkin. Kauppaan on öbaut viisi kilsaa ja tarkoitus oli reippailla kauppaan ja päästä ostosten kanssa ukon kyydillä kotiin. No mähän olin tapani mukaan taas myöhässä ja ukko kaupalla hyvissä ajoin ennen mua. Mä olin vajaa puolessa matkassa, kun puhelin soi, että "missäs sä oot, mä oon täällä kaupalla ollu jo ainakin kymmenen minsaa - ai, vasta siellä, pysy paikallas, mä tuun hakee". Mun reippailu kutistui sitten reiluun pariin kilsaan, kun ukko tuli autolla vastaan ja nappasi kyytiin. No ehdin ainakin kävellä vähän matkaa.

Kotona vähän leuanvetoa, kerrankin oon itseeni tyytyväinen. Meni 7-5-5. Ukko sanoi, että ekalla sarjalla olis menny kaheksan, jos olisin ottanu munat mukaan :oops: (...tämä oli varmaankin jotenkin kuvaannollista tai jotain...).

Olis ollu kiva reenailla vähän enemmänkin tänään, mutta synttärikakun leipominen ja muut askareet odottavat. Toi leipomispuoli ei oo ihan mun juttu...
Ammattivalmentaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Lauteille: Huhtikuu 2005
Etulaji: Defendo

Viesti L.K. »

Käykös muuten Suvannon Jani vielä Espoossa vetämässä treenejä?
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Tyttö
etupotkija

Viesti Tyttö »

K.Maga kirjoitti: Käykös muuten Suvannon Jani vielä Espoossa vetämässä treenejä?
Juu, kyllä Jani käy kerran viikossa. Täytyy myöntää, että vaikka muittenkin vetämissä treeneissä on puolensa, niin Janin treeneihin odottaa erityisesti pääsevänsä :D
Ammattivalmentaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Tyttö
etupotkija

Viesti Tyttö »

Lauantai 5.5:

Synttärikutsut. Jäi väliin lähes kaikki liikunta - mukaan lukien judo. Koko päivä meni häärätessä ja vieraita passatessa. No, ainakin poika oli tyytyväinen. Illalla tuli vähän punnerrettua, jottei päivä ihan ilman liikuntaa menisi.

Sunnuntai 6.5:
Lintsillä puoli päivää, lähinnä lasten härveleissä. Itse kävin kokeilemassa tämän kesän uutuuden "Kirnun". No eipä ollut kummoinen härveli, näytti pahemmalta kuin oli. Kyyti loppui ihan liian aikaisin.

Illalla puolentoista tunnin sparritreenit. Olinkin taas odottanut kun kuuta nousevaa. Tekniikkaharjoitteet menivät ihan mukavasti, vaikka oli ihan uudenlaisia kombinaatioita ja paljon erilaisia koukkulyöntejä, mitkä ei oo ollu koskaan mun vahvuus. Ei ollut mitenkään kovin raskas treeni, pikemminkin tekninen. Treeni olisikin mennyt varmaan aivan liian mukavasti, mutta pitihän sitten loppuun saada vähän kylmää vettä niskaan. Oli sparrissa parinvaihto ja yllättäen meikä taas ilman paria (kun ei kukaan vapaaehtoisesti kuitenkaan mun kanssa matsaa - kun oon kerran tyttö). No mulle jäikin sitten pariksi itseäni noin sata kiloa painavampi ja aikamoisesti pidempi äijänturjake, joka ei pistänyt tikkua ristiin, vaan odotti mun tekevän jotain. Hyvin todellista, jos ihan oikeaa tilannetta ajattelisi (eiköhän normaalitilanteessa menisi toisin päin). Mun ulottuvuus oli vähän heikko, kun just ja just suorilla lyönneillä ylettyi päähän, eikä mitään yläkoukkuja kannattanut ajatellakaan, kun olisivat olleet sellaisia snägäriheijareita. Ja muutenkin vararavintoa oli kaverilla ympärillä sen verran, että mähän olin kun itikka sonnin kanssa tappelemassa. Ja sitten sen tyyppi vaan valitti koko ajan, kun mä en saa siihen osumia. Olis kai sekin voinu vähän liikkua, niin olisi ehkä paikkojakin siunaantunu. Yleensä peliin (=tässä tapauksessa sparriin) tarvitaan kaksi ja tuntui taas siltä, että kaveri ei viitsinyt tehdä mitään, kun vastaan kerran tuli tyttö. Että otti päähän - suoranaisesti ..tutti ja sinällään hyvästä treenistä jäi ...ka maku suuhun.

Onneksi huomenna pääsee judoon, missä on mielettömän mukavat treenikaverit. Suurin osa mua vähintään kymmenen vuotta vanhempia miehiä, mutta hyvin ovat ottaneet mut äijäksi äijien joukkoon, eikä heidän tarvitse tehdä itseään tykö :D
Ammattivalmentaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Lauteille: Huhtikuu 2005
Etulaji: Defendo

Viesti L.K. »

Tyttö kirjoitti:
K.Maga kirjoitti:Käykös muuten Suvannon Jani vielä Espoossa vetämässä treenejä?
Juu, kyllä Jani käy kerran viikossa. Täytyy myöntää, että vaikka muittenkin vetämissä treeneissä on puolensa, niin Janin treeneihin odottaa erityisesti pääsevänsä :D
Jep,uskon. :)
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Tyttö
etupotkija

Viesti Tyttö »

Maanantai 7.5:

Aamulla 1 h venyttelyä pienen lämmittelyn jälkeen. Mitenkä sitä voikaan ennen niin notkea tyttö kangistua näin kamalasti...

Illalla judoa 1,5 h. Lämmittelynä kymppipalloa, jalkapalloa ja vatsalihaksia. Lisäksi kaikki ukemit. Harjoitteina tällä kertaa pääasiassa jalkaheittoja mm. kouchigari, osotogari, osotoguruma, okuriashibarai, kosotogari, hizaguruma ja sasaetsurikomiashi. En ole mitenkään erityisesti jalkaheittojen ystävä, mutta oli tosi hyvä päästä käymään niitä läpi. Jalkaheitoissa kun on eniten ongelmia ajoitusten kanssa. Tällä kertaa ne alkoi jopa sujumaan kohtuullisesti - jippii. Lopuksi käytiin läpi sidontoja. Tosi hyvät ja antoisat treenit. Tässä olisi vielä kolmisen viikkoa vyökokeeseen - en usko, että mitään erityisiä ongelmia tulee.

:smt043
Ammattivalmentaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Tyttö
etupotkija

Viesti Tyttö »

Tiistai 8.5:

Krav Maga 1 h 15 min. Lämmittelynä varjonyrkkeilyä ja "keppihippaa". Harjoitteena keppitekniikoita: piston torjunnat molemmin puolin, kontrolli, kepin pois ottaminen. Yhden ja kahden käden keppihyökkäys ylhäältä, torjunta, vastahyökkäykset, kepin poisto. Esimerkit vastaavista hyökkäyksistä aseen kanssa.

Tällaisina päivinä treenaaminen on tosi kivaa, kun tekniikat menee putkeen.

:paallaan:
Ammattivalmentaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Tyttö
etupotkija

Viesti Tyttö »

Keskiviikko 9.5:

Lepopäivä - ei mitään treenaamiseen viittaavaakaan

Torstai 10.5:

Aamulla 1 h venyttelyä pienen lämmittelyn jälkeen.

Illalla Krav Maga 1 h 15 min. Lämmitelynä "hippaa" ja kevyttä avaavaa venyttelyä. Treeninä tasokoetekniikoiden harjoittelua eli erilaisia lyöntiyhdistelmiä, kiertopotkuja, keppihyökkäyksiä ja näihin torjunnat ja vastahyökkäykset. Lisäksi niskalenkit ja niistä vapautumiset maassa ja kaikki mahdolliset kaatumistekniikat. Fyysisesti tosi helppo treeni. treenistä jäi kuitenkin tosi kiva fiilis, kun huomasi, että kyllä ne tekniikat enempi vähempi hallussa on.

Perjantai 11.5:

Vihdoin salille tekemään muutakin kun venyttelyä. Kevyehkö "koko kropan" harjoitus ilman erityistä ohjelmaa (täytyisi itse asiassa tehdä uusi saliohjelma, kun edellinen alkaa maistua puulle, eikä aina toimi lajiharjoitteiden kanssa yhteen). Tuli tehtyä:

Etureidet 3 x 10 x 20 kg
Takareidet 3 x 10 x 20 kg
Jalkaprässi 3 x 10 x 60 kg
Vatsarutistus 3 x 10 x 30 kg
Ojentajat taljassa 3 x 8 x 20 kg
Hauikset penkissä 3 x 8 x 10 kg
Olkapäät käsipainoilla 3 x 10 x 10 kg
Leveä selkälihas taljassa 3 x 10 x 20 kg
Leuanveto 2 x 5

Olis voinu tehdä tiukemmin, mutta viikonloppuna on tulossa sen verran treeniä, ettei viitsinyt vetää itseään ihan kyykkyyn...
Ammattivalmentaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Tyttö
etupotkija

Viesti Tyttö »

Lauantai 12.5

Naperjudo 1 h. Punnerruksia, vatsoja, selkiä ja kääpiökävelyä. Ukemeita ja sidontoja. Vaikka "vain" naperojudoa, niin aikuisille ei armoa anneta. Hyvä.

Kotosalla ulkokalusteiden rahjaamista pihalle ja kevään ensimmäinen nurmikon leikkuu. Senkin voi ottaa ihan urheilun kannalta - ainakin rinneosuuden - rullaleikkurilla tietenkin :lol:

Sunnuntai 13.5

Krav Maga tasokoe Lahti 2 h. Kokeen pitäjänä Amnon. Tekniikkaa laidasta laitaan kovalla tempolla. Loppuiloitteluna 3 vs 1 tekniikkaa - yksi hyökkääjä löi ja potki, yhdellä oli potkutyyny ja yksi teki keppihyökkäyksiä. Tuli kovasti hiki. Ja yksi viiva lisää housuun.
Ammattivalmentaja
Kahvakuulaohjaaja

Seuraajat

Kuvake
Clancy B.
Kuvake
Dojon Jäykin
Hiimän
Kuvake