Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Tyttö

Potkulaisten harjoituspäiväkirjat, joiden lukeminen edellyttää kirjautumista.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Tyttö
etupotkija
Lauteille: Huhtikuu 2007
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Viesti Tyttö »

Elina kirjoitti: Deep Purple 8) Soi tälläkin hetkellä...
Jotkut ymmärtävät hyvän päälle... 8)
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Tyttö
etupotkija

Viesti Tyttö »

Torstai 24.5

Krav Maga 1 h 15 min. Aiemmissa treeneissä "lapsenhoitovaikeuksien" takia. Päivän teemana mattopaini. Mattopaini on ihan mun lemppareita. Oon siinä paljon parempi kun pystytekniikassa. Lisää painia :naka:

Alkulämmittelynä tatamin putsausta eli mahallaan käsillä vetäen ja katkaraputekniikalla salia päästä päähän, karhunkävelyä pari mahan alla roikkuen (kävi liiaksi ranteen päälle, joten en voinut tehdä alkua pidemmälle), kaatumisia, vatsalihaksia. Tekniikoina mounty ja sidemounty. Päällä oleva mountyssa ja alla oleva sillan kautta ympäri tai katkaraputekniikalla guardiin, sidemountysta katkaraputekniikalla guardiin tai halfguardiin. Lisäksi tekniikoina kolmiolukko ja juji. Lopuksi mattopainia eri parien kanssa. Kaksi kolmesta painista oli alemmantasoisia tyttöjä vastaan, joten en kauhiasti pistellyt vastaan vaan peesailin mukana ja annoin tyttöjen tehdä tekniikkaa. Oli sen verran helppo treeni, että energiaa jäi ihan liikaa ylimääräistä. Olisin voinut vetää vielä toiset treenit putkeen. Täytyy mennä huomenaamulla salille nöyryyttämään rautaa :lift: :lol:
Ammattivalmentaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2005

Viesti sivarinlötkö »

Mount ja kolmiokuristus. :!:
Kuvake
Tyttö
etupotkija

Viesti Tyttö »

sivarinlötkö kirjoitti: Mount ja kolmiokuristus. :!:
Ei vaan siis olkalukko. Judossa udegarami...
Ammattivalmentaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Teletappi
reiteenpotkija
Lauteille: Toukokuu 2007

Viesti Teletappi »

Silloin tällöin ottaa tosissaan päähän, että treenit jäi väliin. Pikkaisen aiempaa päiväkirjaa lukaisseeneena ollaan näemmä samaa Maga-poppoota. Tosin allekirjoittanut huitoo menemään vasta P1:llä.

Paini on tosiaan mainiota hupia, ja sitten kun sitä olisi ollut niin jäi väännöt väliin... ja vieläpä jonkun epäkelvon fysiikan rästikurssin takia. :smt089

Mutta joka tapauksessa hauska törmätä netissä ihmisiin, joihin olen saattanut törmätä ihan livenäkin.
Viimeksi muokannut Teletappi, touko 24, 2007, 19.25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting

Viesti Mjölnir »

Sanoitko, Tyttö, että olit Riihimäellä Maga-seminaarissa?

Sitten olet ehkä nähnyt minutkin livenä. Ainakin silloin, kun Nyströmin Tommi piti sitä esitelmää Krav Maga-liiton toiminnasta, niin minä olin se sänkipää, joka notkui siinä etumaastossa ja hääräsi siinä edestakaisin ennen ja jälkeen sitä esitystä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Teletappi
reiteenpotkija
Lauteille: Toukokuu 2007

Viesti Teletappi »

Mjölnir kirjoitti: Sanoitko, Tyttö, että olit Riihimäellä Maga-seminaarissa?

Sitten olet ehkä nähnyt minutkin livenä. Ainakin silloin, kun Nyströmin Tommi piti sitä esitelmää Krav Maga-liiton toiminnasta, niin minä olin se sänkipää, joka notkui siinä etumaastossa ja hääräsi siinä edestakaisin ennen ja jälkeen sitä esitystä.
Pahoittelen, että tässä tulee nyt täytettyä ehkä vähän turhaan arvon Tytön päiväkirjaa, mutta pakko mainita, että minäkin olin tuolla Riksussa leireilemässä elikkä Mjölnirkin on mitä ilmeisimmin tullut nähtyä.

Mahtaako muuten kyseisestä häppeningistä olla missään kuvia?
Onpa minulla tyhmä allekirjoitus.
Kuvake
Tyttö
etupotkija

Viesti Tyttö »

Mjölnir kirjoitti: Sanoitko, Tyttö, että olit Riihimäellä Maga-seminaarissa?

Jep, olin seminaarissa ja muistan kyllä "sänkipään hääräilemässä" :D. Istuskelin nimittäin ennen sitä esitystä salin seinustalla aikalailla juuri siinä kohdassa, missä esitystä häärättiin. Ja olin tietysti myös innolla kuuntelemassa, mitä liiton toiminnasta kerrotaan (toiminta kun on saanut ihan "uusia ulottuvuuksia" lähivuosina).
Ammattivalmentaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Tyttö
etupotkija

Viesti Tyttö »

Teletappi kirjoitti: Mahtaako muuten kyseisestä häppeningistä olla missään kuvia?
En ole löytänyt, vaikka olen netistä yrittänyt etsiä niiden seurojen sivuilta, joista tiedän olleen porukkaa mukana :cry:
Ammattivalmentaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Tyttö
etupotkija

Viesti Tyttö »

Öh, sivuraiteiden jälkeen itse asiaan - Perjantai 25.5

Salilla, kuten eilisiltana uhkailin:

Penkkipunnerrus 3 x 8 x 40 kg
Pystypunnerrus käsipainoilla 3 x 6 x 12,5 kg
Vipunosto käsipainoilla 3 x 8 x 6 kg
Hauiskääntö tangolla 3 x 8 x 20 kg (seuraavaksi kerraksi täytyy kyllä laittaa lisää painoa)
Vatsarutistus 3 x 10 x 40 kg
Vartalon kierrot 3 x 10 x 40 kg

Nyt pitää rientää työpaikan tarjoamalle aamupalalle ennen kun ensimmäinen palaveri pukkaa päälle :p
Ammattivalmentaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Tyttö
etupotkija

Viesti Tyttö »

Lauantai 26.5

"Kotijumppaa" pumppitangolla:

Kyykyt 3 x 10 x 18,5 kg
Askelkyykyt 3 x 10 x 18,5 kg per puoli
Maastaveto 3 x 10 x 18,5 kg
Pohkeet kynnyksellä 1 x 50 molemmat jalat, 1 x 20 per jalka

Kevyttä rullailua ja yläkropan venyttelyä tatamilla. Selkä on taas ollut pidemmän aikaa jumissa. Jumi lähtee alaselästä ja sieltä kipuaa salakavalasti ylöspäin, kunnes selkä, hartiat ja niska on niin jumissa, että alkaa särkeä päätä. Joskus venyttely ja rullailu auttavat ja saan jumin kotikonstein pois. Nytkin vähän helpotti, mutta pahin jumi on edelleen tallella. Nyt harmittaa, etten käynyt alkuviikosta hierojalla, kun se kävi työpaikalla. Seuraavan kerran se tulee puolentoista viikon päästä ja siihen on pitkä aika...:(

Täytyisi saada kotiin jossain vaiheessa sellainen levytanko, johon voisi lykätä riittävästi painoa - pumppitanko on ihan kiva, mutta tuo 18,5 kg on max, mitä siihen saa. Ja lisäksi haluan säkin - sellaisen ison "maassa seisovan mallin", johon voisi lyödä ja potkia. Se vaan maksaa aikas paljon. Ehkä ensi jouluksi vähän niinku joululahjaksi...

Harmi, että sunnuntain sparritreenit jäivät tauolle kesäksi. Niissä käyminen on ollut mulle ihan ehdoton juttu, jotta joskus vielä oppisin kunnolla sparrailemaan - pelkkä tekniikan osaaminen kun ei riitä...Vaikka sparritreenit on ollu välillä ihan tervanjuontia, kun on tuntunut, ettei kovasta yrityksestä huolimata opi mitään, niin on niistä vaan ollut ihan älyttömästi hyötyä ja näin jälkeenpäin ajatellen on sitä jotain oppinutkin. Pitäisi vaan päästä harjottelemaan säännöllisesti.

Toivottavasti huomenna olisi kiva ilma ja pääsisi edes vähän lenkkeilemään. Myös judotekniikkaa pitäisi vähän hioa kotosalla. :meditoi:
Ammattivalmentaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Tyttö
etupotkija

Viesti Tyttö »

Sunnuntai 27.5

Aamulenkki klo 6:00.

2 km pururadalla hölkäten, 2 km reippaasti kävellen. Näköjään kun on tarpeeksi pahalla päällä, niin pari kilsaa hölkäten menee ihan kevyesti, eikä tunnu missään. :evil:

Jos pahalla päällä oleminen ei olisi näin kovin ikävää, niin voisin harkita pahalla päällä olemista joka päivä, kun se näköjään edistää juoksemista...
Ammattivalmentaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Tyttö
etupotkija

Viesti Tyttö »

Maanantai 28.5

Ei tullut treenattua judoa eilen ei, mutta tänäämpä tuli elikkäs judo öbaut 1,5 h.

Lämmittelynä hölkkää dojoa ympäri spurteilla, laukka-askelilla, "marjoja poimien" ja muuten höpsöttäen. Lisäksi (surprise) kaikki ukemit. Tekniikoina tänään vyökoetekniikkaa ja vähän päälle eli ipponseoinage, eriseoinage, ukigoshi, ogoshi, ogoshi hidaripuolelta migiotteella, haraigoshi (tänään sen meni loistavasti - jippii), koshiguruma, tsurigoshi, tsurikomigoshi, sodetsurikomigoshi, hizaguruma, sasaetsurikomiashi, ouchigari, kouchigari, deashibarai, okuriashibarai, osotogari (tavallinen ja "ruotsalainen versio"), osotoguruma. Lisäksi kaikki sidonnat ja muutamista poistulo. Huh, jopas oli lista...

Ikävin insidentti oli se, että treeneissä hikoillessani (olin siis ihan läpimärkä) lauantaina päähäni laitettu punainen hiusväri "liukeni" yllättäen (siis siitä huolimatta, että olen ehtinyt pestä tukan kolmeen otteeseen jo värjäyksen jälkeen). No sittenhän parillani oli tietysti punaista väriä judogissa vähän joka puolella - ei siis todellakaan ihan vähän. Pikkaisen noloa...

:oops:

Täytyy varmaan ostaa vähän pesu- ja tahranpoistoainetta hyvitykseksi. Samaisen judokan olisi tarkoitus tulla huomenna mun ukeksi vyökokeeseen. Saa nähdä, uskaltautuuko paikalle :lol:
Ammattivalmentaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Tyttö
etupotkija

Viesti Tyttö »

Tiistai 29.5

Judon vyökoe. Ukenikin uskalsi tulla paikalle eilisestä insidentistä huolimatta :lol:. Koe oli lyhyt ja ei kai saisi sanoa helppo, mutta siltä se tuntui. Tekniikat meni hyvin, ukemit ja sidonnat loistavasti, heitot ja käännöt hyvin. Tekemistä helpotti se, että sain itse valita tekemäni tekniikat, kunhan oli kaksi jalka-, käsi- ja lonkkaheittoa ja piti tietysti kertoa etukäteen, minkä tekniikan aikoo tehdä. Lonkkaheittoina tein ogoshin ja koshiguruman, käsiheittoina moroteseoinagen ja ipponseoinagen ja jalkaheittoina sasaetrukomiashin ja hizaguruman. Lisäksi piti näyttää hidaripuolelta jotain ja tein siinäkin sasaen. Tein lisäksi pari kääntöä ja hyökkäyksen matossa jujigatameen päätyen. Sidonnoista pyydettiin tekemään kaikki, mitkä muistaa ja tein kaikki kesagatamesidonnat perus- ja kuzuremuodoissa. Lisäksi kaksi poistuloa honkesagatamesta. Meni iloisesti läpi ja sain kommentin, että osasin enemmän, kun mitä olisi pitänyt. Mutta näinhän sen pitää mennäkin - ei mitään rimaa hipoen tyyliä. Parempi olla varma olo ennen kun lähtee kokeeseen yrittämään. Tänään oli varma olo...

Sitten tietysti tiistaiseen tapaan Krav maga 45 min + 1 h 15 min. Koska magasalille tuli vääntäydyttyä aivan liian aikaisin sen takia, että olin odottanut judon vyökokeessa menevän enemmän aikaa, niin käytin sen ajan hyväksi vääntämällä ukkoni kanssa mattopainia. Meidän on hauska ottaa "matossa erää", koska mulla on tekniikkaa ja ukolla sekä paino- (30 kg) että voimaylivoima. Salilla oli tosi kuuma ja painiessa tuli ihan älytön hiki. Varsinaisissa treeneissä alkulämmittelynä varjonyrkkeilyä ja mattopainia niin, että toisella painijalla on ase. Aseen kontrollointi vaikeutti painia kummasti. Tekniikoina erilaisia aseuhkia (edestä, takaa, eri kulmista ja korkeuksilta), niihin torjunnat, kontrolli, vastatekniikat ja aseen riisto. Lopuksi aseuhka kolmen hengen ryhmässä niin, että yksi uhkaa aseella uhria ja kolmas tekee "väliintulon" eli tulee hyökkääjän takaa/sivusta, kääntää aseen pois uhrista ja riistää aseen. Tosi hauskaa.

Tänään oli loistava päivä :smt040
Ammattivalmentaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Tyttö
etupotkija

Viesti Tyttö »

Keskiviikko 30.5

Ansaittu lepopäivä. Väsytti ja lihakset oli ihan jumissa aiempien päivien treeneistä, joten lepo tuli ihan tarpeeseen. Pakko päästä palautumaan edes vähän välillä.

Torstai-aamu 31.5

Selkäjumi on noussut ylös niskaan saakka ja päätä särkee. Illalla olisi magatreenit, täytyy taas vaihteeksi mennä aikaisempiin. Energia aika vähissä. Illalla olis myös pakko venytellä - ihan pakko :!:
Ammattivalmentaja
Kahvakuulaohjaaja

Seuraajat

Kuvake
Clancy B.
Kuvake
Dojon Jäykin
Hiimän
Kuvake