Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
flammac
Valvoja: Valvoja
-
- munillepotkija
- Lauteille: Toukokuu 2006
- Etulaji: Taekwon-do
- Takalajit: Hapkido
flammac
Harjoittelen aktiivisesti ITF Taekwondoa ja Sin Moo Hapkidoa, näiden lisäksi uin, pyöräilen ja harjoitan urheilua erilaisissa merkeissä.
Ajatuksena miksi alan pitämään harjoituspäiväkirjaa on se, että saisin seurattua omaa kehitystäni (jos sitä yleensäkin tapahtuu), jotta harjoitusohjelmat tulisi kohdalleen. Tarkoituksena on niin pudottaa painoa kuin harjoittaa nopeutta ja kestyvyyttäkin.
Kesän aikana, kun lajinomaiset harjoitukset ovat vähissä tulee varmaan lähinnä uitua ja pyöräiltyä ja täten toivottavasti pudotettua painoa samalla.
Ajatuksena miksi alan pitämään harjoituspäiväkirjaa on se, että saisin seurattua omaa kehitystäni (jos sitä yleensäkin tapahtuu), jotta harjoitusohjelmat tulisi kohdalleen. Tarkoituksena on niin pudottaa painoa kuin harjoittaa nopeutta ja kestyvyyttäkin.
Kesän aikana, kun lajinomaiset harjoitukset ovat vähissä tulee varmaan lähinnä uitua ja pyöräiltyä ja täten toivottavasti pudotettua painoa samalla.
-
- munillepotkija
-
- munillepotkija
29. toukokuuta 2007
Uintia jälleen 1 km ajassa 31 minuuttia teki tiukkaa kyllä, kun aloitin niin löysästi, mutta ei sitä kehdannut hirveän paljon hitaammin kuin eilen vetää.
Illalla oli hapkidon ottelutreenit, jotka olivat aika löysät. Muutamia eriä käsimatsia lämmittelyksi, jonka jälkeen kävin vyötekniikkani läpi. Lopputreeni sitten ihan ottelutekniikkaa ja muutamia pystymatseja.
Olisi mukavaa treenata mattopainiakin välillä, ettei ihan pääsisi unholaan.
Uintia jälleen 1 km ajassa 31 minuuttia teki tiukkaa kyllä, kun aloitin niin löysästi, mutta ei sitä kehdannut hirveän paljon hitaammin kuin eilen vetää.
Illalla oli hapkidon ottelutreenit, jotka olivat aika löysät. Muutamia eriä käsimatsia lämmittelyksi, jonka jälkeen kävin vyötekniikkani läpi. Lopputreeni sitten ihan ottelutekniikkaa ja muutamia pystymatseja.
Olisi mukavaa treenata mattopainiakin välillä, ettei ihan pääsisi unholaan.
-
- munillepotkija
-
- munillepotkija
31.5.2007
Hyötyliikuntana tänään pyöräilyä 13 km nopeus keskimäärin 15 km/h, jos mittariin on luottamista. Matkan varrella useita pitkiä raivostuttavia ylä- ja alamäkiä.
Illalla oli Hapkido treenit, jossa käytiin sabomniumin johdolla Dojumnim Ji Han Jaen oppien mukaisia tekniikoita (tekniikoita, joista kaikki eivät kuulu Suomessa opetettaviin vyötekniikoihin). Hauskaa ja rauhallista tekemistä, liikaa kaatumisia minun mieleeni, mutta kivaa silti oli ^_^
Hyötyliikuntana tänään pyöräilyä 13 km nopeus keskimäärin 15 km/h, jos mittariin on luottamista. Matkan varrella useita pitkiä raivostuttavia ylä- ja alamäkiä.
Illalla oli Hapkido treenit, jossa käytiin sabomniumin johdolla Dojumnim Ji Han Jaen oppien mukaisia tekniikoita (tekniikoita, joista kaikki eivät kuulu Suomessa opetettaviin vyötekniikoihin). Hauskaa ja rauhallista tekemistä, liikaa kaatumisia minun mieleeni, mutta kivaa silti oli ^_^
-
- munillepotkija
1.6.2007
Tänään oli lusmupäivä (johtunee siitä, että olin tähän asti töissä) Ei tullut siis tehtyä muuta kuin pyöräiltyä töihin ja takaisin. Tänään oli hieman erilainen reittivalinta, mikä osoittautui 18 km pitkäksi. (enkä siltikään onnistunut välttämään niitä mäkiä joita varten reittiä muutettiin.) Pjärkele :/
Tänään oli lusmupäivä (johtunee siitä, että olin tähän asti töissä) Ei tullut siis tehtyä muuta kuin pyöräiltyä töihin ja takaisin. Tänään oli hieman erilainen reittivalinta, mikä osoittautui 18 km pitkäksi. (enkä siltikään onnistunut välttämään niitä mäkiä joita varten reittiä muutettiin.) Pjärkele :/
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Elokuu 2005
-
- munillepotkija
-
- päähänpotkija
Voit olla oikeassa, mutta toisaalta itse uskon, että moni polvi on pelastettavissa. En tietenkään suosittele tekemään mitään haitallista, mutta itse "kuntoutin" kipeät polvet maltilla ja asenteella ja hyvin menee.flammac kirjoitti: Minul ei polvet kestä juoksua, kun siis juoksee pidemmän matkaa kuin muutamia satoja metrejä.
-
- munillepotkija
-
- päähänpotkija
Täysin epätieteellinen ohje. En todellakaan tiedä sinun jaloista...flammac kirjoitti: Onko mitään vinkkejä miten niitä voi rauhallisesti kuntouttaa? Vai pitäisikö vain alkaa hiljalleen juoksemaan, ensin lyhyempää ja sitten pidempää matkaa kokoajan? Joskin minulla ei taida pinnaa riittää sellaiseen, kun tahdon aina mahdollisimman pian tuloksia.
Minulla oli kipeytyvät polvet jotka kuntoutin käyttämällä polvia varovasti yhä enemmän ja enemmän. Tyyliin.. sinulla on kattila alakaapissa... nosta se menemällä syvään kyykkyyn varovasti ja ylös.
Näin minä koko ajan lisäsin hiukan ja hiukan polvien rasitusta, ja nyt minulla on oikeasti hyvät polvet.
Varmastikin on erittäni yksilöllistä, mutta minulla tuo toimi, toisaalta näin siihen erittäin paljon vaivaa. Eli jossain vaiheessa tein 100 - 300 syvää kyykkyä ilman painoja ja vastaavaa.
Viimeksi muokannut Vlad Tepes, kesä 1, 2007, 21.12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- polveenpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2006
Miten olisi vesijuoksu?flammac kirjoitti: Onko mitään vinkkejä miten niitä voi rauhallisesti kuntouttaa? Vai pitäisikö vain alkaa hiljalleen juoksemaan, ensin lyhyempää ja sitten pidempää matkaa kokoajan? Joskin minulla ei taida pinnaa riittää sellaiseen, kun tahdon aina mahdollisimman pian tuloksia.
-
- päähänpotkija
Minä just täysin maallikkona suosittelisin ihan oikeaa liikuntaa. Nuo vesijuoksut on minun makuun yleensä itsensä kusettamista.Luppa kirjoitti:Miten olisi vesijuoksu?flammac kirjoitti:Onko mitään vinkkejä miten niitä voi rauhallisesti kuntouttaa? Vai pitäisikö vain alkaa hiljalleen juoksemaan, ensin lyhyempää ja sitten pidempää matkaa kokoajan? Joskin minulla ei taida pinnaa riittää sellaiseen, kun tahdon aina mahdollisimman pian tuloksia.
-
- munillepotkija
-
- munillepotkija