Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

flammac

Potkulaisten harjoituspäiväkirjat, joiden lukeminen edellyttää kirjautumista.

Valvoja: Valvoja

flammac
munillepotkija
Lauteille: Toukokuu 2006
Etulaji: Taekwon-do
Takalajit: Hapkido

flammac

Viesti flammac »

Harjoittelen aktiivisesti ITF Taekwondoa ja Sin Moo Hapkidoa, näiden lisäksi uin, pyöräilen ja harjoitan urheilua erilaisissa merkeissä.

Ajatuksena miksi alan pitämään harjoituspäiväkirjaa on se, että saisin seurattua omaa kehitystäni (jos sitä yleensäkin tapahtuu), jotta harjoitusohjelmat tulisi kohdalleen. Tarkoituksena on niin pudottaa painoa kuin harjoittaa nopeutta ja kestyvyyttäkin.

Kesän aikana, kun lajinomaiset harjoitukset ovat vähissä tulee varmaan lähinnä uitua ja pyöräiltyä ja täten toivottavasti pudotettua painoa samalla. :)
flammac
munillepotkija

Viesti flammac »

28.5.2007
Rintauintia 1 km aikaa meni 32 minuuttia. Parantamisen varaa on paljonkin. Tavoitteena uida kesän lopulla 1,5 km noin 40 minuuttiin.
flammac
munillepotkija

Viesti flammac »

29. toukokuuta 2007
Uintia jälleen 1 km ajassa 31 minuuttia teki tiukkaa kyllä, kun aloitin niin löysästi, mutta ei sitä kehdannut hirveän paljon hitaammin kuin eilen vetää.

Illalla oli hapkidon ottelutreenit, jotka olivat aika löysät. Muutamia eriä käsimatsia lämmittelyksi, jonka jälkeen kävin vyötekniikkani läpi. Lopputreeni sitten ihan ottelutekniikkaa ja muutamia pystymatseja.

Olisi mukavaa treenata mattopainiakin välillä, ettei ihan pääsisi unholaan.
flammac
munillepotkija

Viesti flammac »

30.5.2007
Rintauintia 1 km aikaa kului 29 minuuttia, täytyy jo olla ylpeä itsestään. Oli pakko pysyä toisen uimarin perässä niin tuli varmaan siksi parempi aika. :D
flammac
munillepotkija

Viesti flammac »

31.5.2007
Hyötyliikuntana tänään pyöräilyä 13 km nopeus keskimäärin 15 km/h, jos mittariin on luottamista. Matkan varrella useita pitkiä raivostuttavia ylä- ja alamäkiä. :D

Illalla oli Hapkido treenit, jossa käytiin sabomniumin johdolla Dojumnim Ji Han Jaen oppien mukaisia tekniikoita (tekniikoita, joista kaikki eivät kuulu Suomessa opetettaviin vyötekniikoihin). Hauskaa ja rauhallista tekemistä, liikaa kaatumisia minun mieleeni, mutta kivaa silti oli ^_^
flammac
munillepotkija

Viesti flammac »

1.6.2007
Tänään oli lusmupäivä (johtunee siitä, että olin tähän asti töissä) Ei tullut siis tehtyä muuta kuin pyöräiltyä töihin ja takaisin. Tänään oli hieman erilainen reittivalinta, mikä osoittautui 18 km pitkäksi. (enkä siltikään onnistunut välttämään niitä mäkiä joita varten reittiä muutettiin.) Pjärkele :/
Vlad Tepes
päähänpotkija
Lauteille: Elokuu 2005

Viesti Vlad Tepes »

Anteeksi. Ymmärtääkseni et juokse, miksi?
flammac
munillepotkija

Viesti flammac »

Minul ei polvet kestä juoksua, kun siis juoksee pidemmän matkaa kuin muutamia satoja metrejä.
Vlad Tepes
päähänpotkija

Viesti Vlad Tepes »

flammac kirjoitti: Minul ei polvet kestä juoksua, kun siis juoksee pidemmän matkaa kuin muutamia satoja metrejä.
Voit olla oikeassa, mutta toisaalta itse uskon, että moni polvi on pelastettavissa. En tietenkään suosittele tekemään mitään haitallista, mutta itse "kuntoutin" kipeät polvet maltilla ja asenteella ja hyvin menee.
flammac
munillepotkija

Viesti flammac »

Onko mitään vinkkejä miten niitä voi rauhallisesti kuntouttaa? Vai pitäisikö vain alkaa hiljalleen juoksemaan, ensin lyhyempää ja sitten pidempää matkaa kokoajan? Joskin minulla ei taida pinnaa riittää sellaiseen, kun tahdon aina mahdollisimman pian tuloksia. :D
Vlad Tepes
päähänpotkija

Viesti Vlad Tepes »

flammac kirjoitti: Onko mitään vinkkejä miten niitä voi rauhallisesti kuntouttaa? Vai pitäisikö vain alkaa hiljalleen juoksemaan, ensin lyhyempää ja sitten pidempää matkaa kokoajan? Joskin minulla ei taida pinnaa riittää sellaiseen, kun tahdon aina mahdollisimman pian tuloksia. :D
Täysin epätieteellinen ohje. En todellakaan tiedä sinun jaloista...

Minulla oli kipeytyvät polvet jotka kuntoutin käyttämällä polvia varovasti yhä enemmän ja enemmän. Tyyliin.. sinulla on kattila alakaapissa... nosta se menemällä syvään kyykkyyn varovasti ja ylös.

Näin minä koko ajan lisäsin hiukan ja hiukan polvien rasitusta, ja nyt minulla on oikeasti hyvät polvet.

Varmastikin on erittäni yksilöllistä, mutta minulla tuo toimi, toisaalta näin siihen erittäin paljon vaivaa. Eli jossain vaiheessa tein 100 - 300 syvää kyykkyä ilman painoja ja vastaavaa.
Viimeksi muokannut Vlad Tepes, kesä 1, 2007, 21.12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luppa
polveenpotkija
Lauteille: Helmikuu 2006

Viesti Luppa »

flammac kirjoitti: Onko mitään vinkkejä miten niitä voi rauhallisesti kuntouttaa? Vai pitäisikö vain alkaa hiljalleen juoksemaan, ensin lyhyempää ja sitten pidempää matkaa kokoajan? Joskin minulla ei taida pinnaa riittää sellaiseen, kun tahdon aina mahdollisimman pian tuloksia. :D
Miten olisi vesijuoksu?
Vlad Tepes
päähänpotkija

Viesti Vlad Tepes »

Luppa kirjoitti:
flammac kirjoitti:Onko mitään vinkkejä miten niitä voi rauhallisesti kuntouttaa? Vai pitäisikö vain alkaa hiljalleen juoksemaan, ensin lyhyempää ja sitten pidempää matkaa kokoajan? Joskin minulla ei taida pinnaa riittää sellaiseen, kun tahdon aina mahdollisimman pian tuloksia. :D
Miten olisi vesijuoksu?
Minä just täysin maallikkona suosittelisin ihan oikeaa liikuntaa. Nuo vesijuoksut on minun makuun yleensä itsensä kusettamista.
flammac
munillepotkija

Viesti flammac »

Ainakin kyykkimisharjoituksia saa töissä tehdä. :D
Vesijuoksu on tyhmää, kerran kokeiltu, enään en kokeile :) . Normaali uiminen tuntuu tehokkaammalta ja varmasti onkin luulisin. Pitänee kokeilla kyykkimistä vapaa-ajallakin. ^_^
flammac
munillepotkija

Viesti flammac »

Lauantai 2. kesäkuuta 2007
Aamulla uintia 1 km aikaa kului huimat 29 minuuttia.
Töiden jälkeen illalla olisi tarkoitus vielä tehdä pitkät venytykset, mutta katsotaan miten käy. ^_^

Seuraajat

flammac
Lasse Candé