Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Vyö- ja tasokokeet eri lajeissa

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 18953
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Vyö- ja tasokokeet eri lajeissa

#91

Viesti Andy »

Illu kirjoitti: huhti 6, 2021, 13.50Hauska yksityiskohta muuten, ekana siirrytään pois vöistä ja aletaan käyttää tasoja, nyt ollaan taas vöissä.
Tämä varmaan kertoo siitä, että vyöjärjestelmä on kohtuullisen hyvä systeemi erityisesti lajille, jossa kilpailemisen rooli on pieni/olematon.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Illu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 119
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Vyö- ja tasokokeet eri lajeissa

#92

Viesti Illu »

JanneM kirjoitti: huhti 7, 2021, 13.12 ONko siis KMG omanaan sekä SMKL:n yhteydessä ja tämän lisäksi Classic ja PKMI? VAi onko KMG vain SKML alaisena?
KMG:ssä näyttää olevan sekä seuroja, jotka kuuluvat Suomen Magaliittoon, ja seuroja, jotka eivät kuulu siihen. Lähinnähän tämä on mielenkiintoinen kuvio juurikin vyökokeiden näkökulmasta: suoritanko vyöt/tasot molempiin liittoihin, vai hyväksytäänkö esimerkiksi KMG:n graduate 1-taso tiettynä vyönä SKML:ssä?

Juu, toiset liitot on Classic ja PKMI.
Illu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 119
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Vyö- ja tasokokeet eri lajeissa

#93

Viesti Illu »

Andy kirjoitti: huhti 7, 2021, 15.28
Illu kirjoitti: huhti 6, 2021, 13.50Hauska yksityiskohta muuten, ekana siirrytään pois vöistä ja aletaan käyttää tasoja, nyt ollaan taas vöissä.
Tämä varmaan kertoo siitä, että vyöjärjestelmä on kohtuullisen hyvä systeemi erityisesti lajille, jossa kilpailemisen rooli on pieni/olematon.
Juuri näin. Itse ainakin olen asian kokenut niin, että harrastajat ovat mielellään vöitä suorittamassa ja kokevat vyöarvon saamisen "arvokkaampana", kuin tason saamisen, vaikka emme fyysisesti vöitä käytäkkään.
Kuvake
Nommo
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 130
Lauteille: Maaliskuu 2021
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: kuntonyrkkeily
Takalajit: BJJ/lukkopaini-alkeet

Vyö- ja tasokokeet eri lajeissa

#94

Viesti Nommo »

Illu kirjoitti: huhti 7, 2021, 15.37 Itse ainakin olen asian kokenut niin, että harrastajat ovat mielellään vöitä suorittamassa ja kokevat vyöarvon saamisen "arvokkaampana", kuin tason saamisen, vaikka emme fyysisesti vöitä käytäkkään.
Ihmiset joilla harrastus tyssähtää ekaan vyöhön haluavat kaiketi muiston siitä että ovat tutustuneet johonkin lajiin. KM:ssa minusta vaikuttaisi että 2. eli oranssi vyö on kaikista yleisin määrällisesti? Se kertoo siitä että perusteet on hanskassa ja lisääkin on haluttu oppia, mutta ei nyt kumminkaan katso itseään ihan niin pro-tyypiksi että kannattaa tässä alkaa keräilemään vöitä öpauttia yksi per vuosi.

Kyllä se vyö jonkinlaista tyydytystä antaa; on esittää jotain konkreettista todistetta siitä että harjoiteltu on, eikä tarvitse muidenkaan pelkkää puhetta uskoa että juu juu harrastan Krav Magaa, usot sie. Kun itse on lajissa sisällä, niin pikku juttuhan siitä ennenpitkää tulee, ei ole niin ihmeellistä. Mutta jotkut ns. siviilit kumminkin pitävät ihmeellisenä, suorastaan vaikeana uskoa. :lol:
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 73 kurkkijaa