Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Hiihto

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang

Viesti Mika »

JanneM kirjoitti: No enivei olen talveksi suksia ostamassa...
Rauhoitu nyt prkl hyvä mies jo sen lainasi kanssa, seuraavaksi ostat huvijahdin, vaikka ei ole laituria! [-X

:p

Nade, sokrates on kova hiihtäjä ja asuu ihan Stadin keskustassa. Hän varmasti osaa opastaa sinua tässä asiassa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Lauteille: Helmikuu 2005

Viesti Jussi Häkkinen »

Nade kirjoitti: On aivan uskomatonta, että hänellä on alemmuudentunteita siitä syystä. Hän on pyytänyt, että veisin hänet joskus hiihtämään, että hän tietäisi miltä se tuntuu. Pitäisi varmaan järjestää se. Eikö jostain pääkaupunkiseudullakin voi vuokrata suksia ja monoja?? Voisin minäkin aivan hyvin pyörtää pyhän päätökseni, etten koskaan elämässäni enää hiihtäisi. Miksei sitä voisi kokeilla. Hyvillä välineillä sen on oltava hauskempaa.
Nade
Ei tuossa ole mitään, mitä ei asiallisella määrällä alkoholia parantaisi. Ottakaapa pojat napsu ennen kuin tulee tehtyä jotain hätiköityä.

Ristus. Kerran päässyt pois korvesta ja hiihtoliikunnasta niin ei kyllä toiste vapaaehtoisesti hikilautailemaan erehdy...
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Elina
etupotkija

Viesti Elina »

Joskus lapsena olin ihan pipona ( :lol: :lol: :lol: ) hiihtoon, mutta en ole ollut nyttemmin enää. Juoksu on kivempaa eikä lainkaan niin välineistä riippuvaista. Tai noh, jotkut housut ja paita on tietysti hyvä olla, samaten juoksukengät. Ja talvella johhiin takki. Tai jottain. 8)

Pipo. :lol:
Kuvake
JanneM
etupotkija
Lauteille: Tammikuu 2005

Viesti JanneM »

Mika kirjoitti:
JanneM kirjoitti: No enivei olen talveksi suksia ostamassa...
Rauhoitu nyt prkl hyvä mies jo sen lainasi kanssa, seuraavaksi ostat huvijahdin, vaikka ei ole laituria! [-X
Mä saan ne sukset verotukseen...
Mähän siis ostan siitä lainasta vaan työvälineitä kuten auton, tietokoneen, vähän toimistokalusteita, sykemittarit, sukset, kävelysauvat (mua hävettää tunnustaa, et olin viikonloppuna sauvakävelemässä ja se on oikeesti hemmetin hienoa...) ja dynema yhdistelmäliivit.
Tai oikeastaan noi sukset mä ostan vasta vähän myöhemmin, niin niitä varten vois yrittää ihan tehdäkkin niitä töitä... :)
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
sokrates
munillepotkija

Viesti sokrates »

Elokuussa keskustellaan hiihdosta! Hyvä :)

Mutta pääosin ikävä kyllä juuri niitä vääriä käsityksiä, joita hiihdosta on enemmän kuin mistään muusta kokeilemastani lajista. Huonoilla välineillä lapsuudessa ja/tai intissä pakkohiihdättäminen vei pari sukupolvea pois laduilta mutta parempaan ollaan menossa.

Hiihto on suomalaisille asia, joka herättää suuria tunteita puolesta tai vastaan. Ihmiset, jotka eivät pidä talvisodan muistelusta, kepulaisista tai maalaisista, vastustavat periaatteessa myös hiihtämistä, vaikka noilla asioilla ei ainakaan enää ole mitään yhteyttä keskenään. Onneksi järki on tulossa käteen ja eräänlaiselta voitolta tuntui lukea Hesarin Nyt-liitteen kolumnistin kommenttia, miten häntä ärsyttää, "kun kaikki käyvät nykyään Paloheinässä hiihtämässä".

No, ei siellä Helsingin Paloheinässä nyt sentään kaikki käy, mutta välineitä voi vuokrata ainakin vkl ja arki-iltaisin. Tietoa löytyy osoitteesta:

http://www.suomenlatu.fi/paloheina/" onclick="window.open(this.href);return false;

Parista muustakin paikasta saattaa saada vehkeitä, mutta Paloheinä on koknaisuutena helpoin kohde varsinkin aloittelijalle, koska sieltä löytyy kaikentasoisia latuja, pukutilat, voiteluapua sekä paikalle pääsee tarvittaessa myöskin julkisilla.
Biitistä sekaisin
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija

Viesti Jussi Häkkinen »

sokrates kirjoitti: Mutta pääosin ikävä kyllä juuri niitä vääriä käsityksiä, joita hiihdosta on enemmän kuin mistään muusta kokeilemastani lajista. Huonoilla välineillä lapsuudessa ja/tai intissä pakkohiihdättäminen vei pari sukupolvea pois laduilta mutta parempaan ollaan menossa.
No jaa, asianmukaisilla kilpailuvarusteilla hyvin voideltuna ja hyvin opetetulla tekniikalla sekin tuli koettua, useaan kertaan ja usean kilpailunkin kautta. Ei hiihdossa sinällään mitään äärimmäistä vikaa ole - se vain on kestävyysliikuntaa, joka ei koskaan ole kivaa. Ainoat hauskat versiot hiihtomeiningissä olivat 200-400m sprinttikisat, joissa tuli hitusen mukavaakin fyysistä suorittamista.
Metsämaisemiinkin on ehtinyt turtua sen verran huolella, ettei niidenkään katselusta saa enää yhtään mitään kiksejä.

Mieluummin etsii jotain oikeasti nautittavaa talviliikuntaa. Painovoimalla alas tuleminen on tässä vahvoilla. ;)

Jos sitten tarvitsee talvista korviketta kestävyyslenkkeilylle, kai hiihto menee siinä samalla tavalla kuin lumikenkävaelluskin. Tällöinhän ei nautintoja tai positiivisia kokemuksia haeta, tavoite kun on muualla.

Mitään traagista ei tapahtuisi, vaikka k.o. harrastusmuoto katoaisi suurten ikäluokkien jäähdyttelylajiksi.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
sokrates
munillepotkija

Viesti sokrates »

Jep, paitsi, että kestävyysliikunta on nautittavaa ja hiihto niistä nautittavin. ;)

Painovoimaliikunta tuhoaa tunturit ja on muutenkin tympeä ja kallis harrastus. :?

Mitään traagista ei tapahtuisi, jos J.Häkkinen vaeltaisi lumikengillä takaisin sinne korpeen ja jäisi sinne. :smt019
Biitistä sekaisin
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija

Viesti Jussi Häkkinen »

sokrates kirjoitti: Jep, paitsi, että kestävyysliikunta on nautittavaa ja hiihto niistä nautittavin. ;)
Suit yourself. :)

Painovoimaliikunta tuhoaa tunturit
Ei se haittaa, ei siellä ketään asu. Painovoimaliikunta antaa ihmisille mahdollisuuden nauttia tuntureista. Lisäksi kehittää kivasti kykyä hallita kroppaansa.

Helsinkiläiset luontoihmiset (ja muut Vihreiden äänestäjät) ovat aina hitusen hymyilyttäviä, etenkin esittäessään kommentteja luonnon tuhoamisesta. Käys joskus siellä tuntureilla ihan livenäkin. Eivät ne kaamosajan hiihtelyn mahdollistavat valaistut ladutkaan itsekseen sinne kairaan tipahda.

ja on muutenkin tympeä ja kallis harrastus. :?
Ei hintataso golfia pahempi ole, eikä golfkaan ole kovin kallista.

Mitään traagista ei tapahtuisi, jos J.Häkkinen vaeltaisi lumikengillä takaisin sinne korpeen ja jäisi sinne. :smt019
Näh, en harrasta kestävyysliikuntaa. Kelkkavaellukselle kyllä voisi lähteä. Myös heliboardingia pitäisi taas päästä harrastamaan. :)
Jussi Häkkinen

sokrates
munillepotkija

Viesti sokrates »

Valaistut ladut tuhoavat ratkaisevasti vähemmän kuin laskettelurinteet.
Harrastan ainoastaan pienoisgolfia ja sitäkin harvoin.

Pikkupaikkakunnilta kaupunkeihin muuttaneet ja kaikki juurensa hylänneet ja kotipaikkakuntaansa tuppukyliksi haukkuvat trendipellet eivät hymyilytä vaan itkettävät, sen verran paljon niitä on tullut nähtyä.

Fiksummat jäävät sinne ja toivottavasti J:H.kin suuntaa kelkkansa vielä kotiseudulleen. 8)
Biitistä sekaisin
Kuvake
Tero
munillepotkija
Lauteille: Huhtikuu 2005

Viesti Tero »

Jussi Häkkinen kirjoitti: . Eivät ne kaamosajan hiihtelyn mahdollistavat valaistut ladutkaan itsekseen sinne kairaan tipahda.
Niin sielä on nimittäin niin pimeetä sillon kaamosaikaan ettei näe edes senttiä eteensä. Hiihtäminenhän olisi itsemurhaa. Missä keinovaloa ei ole niin kaikki elollinen horrostaa koko talven, kun siellä on kaamosaikaan niin pimeetä. ;) Käyppä itse siellä tuntureilla niitten valaistujen reittien ulkopuolella kattelemassa joskus.
Sitä paitsi ne suomen tunturit on niin mitättömiä nyppylöitä ettei niillä saa edes mitään kunnon laskuja aikaseksi. Saa jäädä mun puolesta rauhaan nuo mäet.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija

Viesti Jussi Häkkinen »

sterbok kirjoitti: Käyppä itse siellä tuntureilla niitten valaistujen reittien ulkopuolella kattelemassa joskus.
Käyty, verrattain paljonkin. Ei se valotilanne kaamosaikaan hirveän hurrattava ole. Toki siitäkin kokemuksia saa.

Sitä paitsi ne suomen tunturit on niin mitättömiä nyppylöitä ettei niillä saa edes mitään kunnon laskuja aikaseksi. Saa jäädä mun puolesta rauhaan nuo mäet.
Paippi tarvitsee muutaman sata metriä. Ja laskuja riittää aina kolmeen kilometriin asti, mikä on sangen riittävä. Myös karumpia reittejä löytyy, mm. Pyhän ympäristöstä.

Sokratesilta toki suurta puhetta, mutta taitaa hiihto oikeasti jäädä liikenteenjakajan kiertämiseen rullilla. Muutoin tuskin tuollaista nostalgointia pikkukaupunkielämästä irtoaisi.
Katso joskus Joutilaat niin tiedät, mistä olen häipynyt. Ei ole ikävä - eikä tule.
Trendipelle? Jos harrastusten vapaa valitseminen koko rosterista on "trendipelleilyä", mikäpä siinä. Elitisti kyllä olen, trendipelleksi en tunnustaudu.

Luonto kestää elinikäni. Se riittää minulle.
Jussi Häkkinen

Ronin
etupotkija

Viesti Ronin »

JanneM kirjoitti: (mua hävettää tunnustaa, et olin viikonloppuna sauvakävelemässä ja se on oikeesti hemmetin hienoa...)

BWAHAHAHAHA!!!! :smt082

Joo, viimeksi hiihdin ala-asteella eikä se ollut kovin nautinnollista silloin. Elinan tapaan mieluummin käyn juoksemassa ja vielä mieluummin uimassa. Suksia tai monoja en omista, mutta harkitsen sateenvarjon ostamista.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
Tero
munillepotkija
Lauteille: Huhtikuu 2005

Viesti Tero »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Paippi tarvitsee muutaman sata metriä...
Minä puhuinkin hyvistä laskuista, enkä mistään paippipipellyksestä. ;)
Nade
kylkeenpotkija
Lauteille: Heinäkuu 2005

Viesti Nade »

Kiitos Sokrateelle vihjeestä. Ensi talvena on siis mentävä Paloheinään vähintään yhden kerran.
Nade
Kuvake
Mika
etupotkija
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang

Viesti Mika »

Jussi Häkkinen kirjoitti: - se vain on kestävyysliikuntaa, joka ei koskaan ole kivaa.
:smt082

Näinhän se silti on. :shake:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!

Seuraajat

Kuvake
fudo