Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Potkun muusikot

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

A.A.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1166
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

#16

Viesti A.A. »

Onhan nuo skaalat kai jossakin määrin aika pakollista tavaraa jos vähän pitemmälle haluaa alkaa soittamaan (ja ymmärtämään). Tiluttajille elinehto. Mua kiinnostaisi flamencoskaalat nytten, jokusen olen löytänyt ja niitä pitää ruveta sahailemaan. Jos joku tietää sivuston jossa näitä on paljon tarjolla, olisin kiitollinen hihkaisusta. :)

Ainiin, capoeirassa luonnollisesti soitamme rytmisoittimia ja laulamme, eli niitä on tietenkin tullut väännettyä. Välillä tulee hulluja ajatuksia laulutunneillekin menemisestä, mutta tähän asti olen pysynyt järjissäni. Atabaqueta (eli capoeiran rumpua) on mukava soittaa, sekä muita afroperinteen rumpuja (conga, djembe, ym.). Kai minä jo rytmissä pysyn nykyään, hädintuskin.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#17

Viesti MarkkuT »

Teräskielinen akustinen korkealla actionilla on kyllä hyvä tapa pilata innostus kitaransoittoon heti alkuunsa. Toisaalta mun mielestä ei kyllä kannata mennä siitäkään mistä aita on matalin, eli aloittaa sähkökitaralla. Joku perus nailonlandola on minusta paras ekaksi kitaraksi. Tuo minun nailonkielinen on itse asiassa joku harjoituskeppi. Jostain syystä siinä on ihan järjettömän paksu ja leveä kaula.

Edit:
A.A. kirjoitti: Tiluttajille elinehto
Tämän takia en ole niitä opetellutkaan... Kitara on rytmisoitin! :P
Ain't no one.
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8116
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland

#18

Viesti Tohtori Krabola »

Runpuja soitettu kymmenisen vuotta ja kitaraa ehkä puolet siitä. Kumpaakaan en osaa kunnolla, mutta runpuihin on isompi into. Kerrostaloasunnossa on vähän hankala toteuttaa itseänsä lyömäsoittajana :(
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
A.A.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1166
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

#19

Viesti A.A. »

MarkkuT kirjoitti:
A.A. kirjoitti:Tiluttajille elinehto
Tämän takia en ole niitä opetellutkaan... Kitara on rytmisoitin! :P
Samaa mieltä olivat populaarimuusikot ennen Woodstockia, mutta sitten alkoi lähtemään homma lapasista ja jengi alkoi saamaan järjettömiä ideoita jazz- ja bluespuolelta. Eikä matka ollut enää pitkä acid rockiin ja sieltä heavy metalliin päin. Ja sittenhän se mauttomuus pääsi valloilleen. ;)
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#20

Viesti Ronin »

Klassista kitaraa olen soittanu 6-vuotiaasta asti, rumpuja 11-vuotiaasta, ja sähkistä nyt jokusen vuoden joskin vasta tänä syksynä rupesin oikeasti harjoittelemaan ku kyllästyin olemaan huono. Tavoitteena olla vuoden päästä keskinkertainen. Sit pari-kolme vuotta ja olen jo hyvä. Wohou!

Sääli vaan, että on vaikea löytää tuntia enempää soittoaikaa per päivä kun on koulu, työt yms. mitä pitää hoitaa. Tosin vasta viimeviikolla vahingossa lintsasin puolet luennoista kun soitinki aamulla 4h sen yhden sijaan mitä piti soittaa: ajantaju hämärtyy tekniikkaharjotusten aikana.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Jopo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2241
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Pori

#21

Viesti Jopo »

Selloa kuutisen vuotta. Jäi sittten kun lähdin Japaniin. Sitten jäi musiikkilukiokin kesken.

Kitaraa yläasteaikaan vuoden pari.
” Liiasta nestetankkauksesta seuraa ainoastaan se, että paska lentää keihästä kauemmaksi.”
Rädyn ohje kaikille urheilijoille
Kuvake
Minazki
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1223
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Ähtäri

#22

Viesti Minazki »

Kitaraa olen ajatellut, että voisi aloitella tästä pian alkaa soittelemaan, mutta tuntuu että kaikki soittavat sitä. Ei varsinaisesti liity aiheeseen. Anteeksi.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#23

Viesti MarkkuT »

Minkäslaisia ratkaisuja teillä on tuohon kerrostalo-ongelmaan? Itse soittelin monta vuotta pelkkää akustista. Viime viikolla kävin sitten ostamassa pocket podin. Hintaansa nähden erittäin kiva peli minun mielestä.
Ain't no one.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#24

Viesti MarkkuT »

Minazki kirjoitti: Kitaraa olen ajatellut, että voisi aloitella tästä pian alkaa soittelemaan, mutta tuntuu että kaikki soittavat sitä. Ei varsinaisesti liity aiheeseen. Anteeksi.
Mun mielestä liittyy. Jos haluat bändiin, niin osta rummut. Kaikki tosiaan soittaa skebaa.

Ite oon tässä miettinyt, että kurttu ois aika miehekäs peli osata soittaa. Joku semmonen pieni. Ovat vaan vähän liian kalliita heräteostoksiksi. Viulu tai sellokin ois hieno. Niissä vaan hämää se nauhattomuus. Jostain syystä en ole koskaan tuntenut mitään vetoa pianon soittoon. Oon varmaan vain kuullut liikaa huonoa pianonsoittoa. Puhaltimistakin löytyis vaikka mitä hienoa.
Ain't no one.
Kuvake
uku
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 806
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#25

Viesti uku »

Itsekin tulee harrasteltua musiikkia. Konemusan puolella siis liikutaan, vuodesta 1992. Levytyssopimuksen saimme digitaaliseen julkaisuun Metrotraks Recordsille vuonna 2004 http://www.metrotraks.com" onclick="window.open(this.href);return false;, Telefunker- nimellä.

Uusin poppoo on RadioTV, http://www.myspace.com/theradiotv" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1613
Lauteille: Helmikuu 2006

#26

Viesti Kerkko »

Kitara on ikuisuusprojekti. Noin 7 vuotta on ollut sellainen olo, että ois kiva oppia, ja oon satunnaisesti harjoitellutkin yksikseni juuri mitään oppimatta. Nyt sitte pari kuukautta sitten menin kurssille, mikä oli hyvä veto. On paljon helpompi harjoitella kun aina kerran viikossa tulee täsmäharjoituksia ja opastusta hommaan. Yksikseen treenaaminen oli vähän semmoista epätietoista harhailua, ja motivaatiotakin oli hankalampi hakea.

En silti kovasti kummastele itseoppineitakaan, multa vaan ei löytynyt riittävästi vaivannäköä ja kurinalaisuutta siihen. Kohta pitäis löytyä, kun kurssi loppuu. Tosin nyt on jo aika paljon materiaalia treenattavana. Nuotit kun vielä jaksais opetella.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#27

Viesti MarkkuT »

Hyvää musaa uku. :thumbsup:
Ain't no one.
Kuvake
susitar
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 888
Lauteille: Maaliskuu 2006

#28

Viesti susitar »

Koskettimia, soitellut parissa bändissä, kevyttä, raskasta musiikkia.
Soittimina tällä hetkellä:
- Nord Electro2 61-key , Virtual Electromechanical Keyboard (mm. Stage-piano, Hammond B3 yms.)
- Rolandin legendaarinen Juno Alfa 1
Kas-Pin 2004 ->
Taijiquan (Yang) 2006 ->
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#29

Viesti L.K. »

Läskibassoa (vaimolla)... ;) :lol:
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 931
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

#30

Viesti Eizei »

Koskettimia vähän, huuliharppua sitäkin vähemmän ja suuta. Vähän tulee pohdiskeltua omaakin matskua.

Kaverin kanssa soitetaan, hän pelaa skebaa ja laulaa taustoja. Itselle tuo puuha on sellasta pakollista terapiaa. Esiintymiskunnossa korkeintaan laulun osalta. Siinäkin loppuu taito viimeistään, kun muro on mekossa. Esiintyminen on karmivaa.
Antti Junikka
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 141 kurkkijaa