Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Potkun muusikot

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Kuvake
keskilinja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2609
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#46

Viesti keskilinja »

MP3 soitinta :lol:
Hernberg Jussi

Tu tö deth!!!
Kuvake
MikkoS
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 261
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: HKI

#47

Viesti MikkoS »

En mitään, mutta suunnitelmissa on opetella soittamaan akustista kitaraa. Sitten kun joskus on aikaa jne.

Ihan pakko DJ:t Sara 8v. ja Ryusei 5v. Hellyttävää!
Kuvake
M. Vilenius
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2443
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tokio

#48

Viesti M. Vilenius »

MikkoS kirjoitti: Ihan pakko DJ:t Sara 8v. ja Ryusei 5v. Hellyttävää!
Eika ainoastaan hellyttavaa, vaan melkoisen taitavaa!
In 1194 Minamoto Yoritomo set out for a hunt with his vassals. On the 8th day the hunt was suspended for a Buddhist belief to abstain from killing on that day. Instead the party enjoyed the company of prostitutes from nearby post stations on the Tokaido road.
Kuvake
MikkoS
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 261
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: HKI

#49

Viesti MikkoS »

M. Vilenius kirjoitti: Eika ainoastaan hellyttavaa, vaan melkoisen taitavaa!
Jep, tälläinen asiaan perehtymätönkin kyllä kuulee, että on treenattu ja paljon. :bow: Ja soitinhan se levysoitinkin on.
Kuvake
Daun
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 234
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Kankaanpää

#50

Viesti Daun »

Bassoa pääasiassa, mutta kitara, rummut ja koskettimetkin onnistuu.

Välineistöä on:
- Ibanezin 5-kielinen basso
- Joku Harley-Bentonin "hevi-kitara" en ole hirveästi tutkaillut, kun vain harvoin siihen kosken.
- 2 Akustista kitaraa.
- Joku Stratocaster kopio.
- Isseen itse kyhäämä nauhaton 4-kielinen basso.
- Kustomin KBA30 Bassovahvistin.
- Marshallin 60 wattinen kitaravahvistin.
Hate is a place where a man who can't stand sadness goes.
IIsakki
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1624
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: E-Pohojanmaa

#51

Viesti IIsakki »

En soita mitään, mutta kitara(virrallinen tai ilman) olisi kiva aparaatti oppia käsittelemään....hmm..onnistuisikohan kitaransoiton opettelu ilman ohjausta?
Potkuholisti
"The Art is in the Person, all we have to do is Bring it Out!"
"Kun harjoittelee ahkerasti, onni potkii useammin." -Mjölnir
"Mora. Kun sanat ei auta ja kädet ei riitä"
Kuvake
Ameepa
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 595
Lauteille: Maaliskuu 2005

#52

Viesti Ameepa »

IIsakki kirjoitti: En soita mitään, mutta kitara(virrallinen tai ilman) olisi kiva aparaatti oppia käsittelemään....hmm..onnistuisikohan kitaransoiton opettelu ilman ohjausta?
Onnistuu, mutta vaatii melkosen paljon pitkäjänteisyyttä ja enemmän työtä ku ohjattuna. Ite oon opetellu ilman ohjausta siis.
Tarinoita yöelämän sankareista: http://ameepa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#53

Viesti Elina »

Soitin viulua joskus kersana jotain 7 vuotta. Samalla olin musiikkiluokalla ja kuorossa :)

Jos nyt antaisi viulun käteen, niin pidellä osaisin sitä ja jousta - soiton laadusta en ole niinkään varma :D Naurattaa vieläkin, kun harjoittelin aina koulun jälkeen ennen soittotuntia mummon luona ja mummo totesi (olin soittanut 3 vuotta tuossa vaiheessa), että: "Nythän tuo kuullostaa jo ihan oikeelta soetolta. Aiemmin se ol vuan semmosta ruapimista." :lol:
heian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3164
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Sonkajärvi

#54

Viesti heian »

Joskus pienenä halusin oppia soittamaan viulua. Tänään konserttimme harjoituksissa eräs oppilaista soitti aivan ihanasti viulua. Halu viulun soiton opetteluun heräsi taas. Ehkä sitten joskus vois sitäkin opetella...
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#55

Viesti MarkkuT »

Viulu on kyllä yksi karmeimman kuuloisista soittimista opetteluvaiheessa. :D
Ameepa kirjoitti:
IIsakki kirjoitti:En soita mitään, mutta kitara(virrallinen tai ilman) olisi kiva aparaatti oppia käsittelemään....hmm..onnistuisikohan kitaransoiton opettelu ilman ohjausta?
Onnistuu, mutta vaatii melkosen paljon pitkäjänteisyyttä ja enemmän työtä ku ohjattuna. Ite oon opetellu ilman ohjausta siis.
Yksi apuväline on ylitse muiden ja se on metronomi. Itse tajusin tämän vasta nyt maniskaa opetellessani. Kannattaa heti alusta asti opetella soittamaan tahtiin. Vaikka sitten Jänis istui maassa 30 bpm.
Ain't no one.
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#56

Viesti Ronin »

MarkkuT kirjoitti: Minkäslaisia ratkaisuja teillä on tuohon kerrostalo-ongelmaan? Itse soittelin monta vuotta pelkkää akustista. Viime viikolla kävin sitten ostamassa pocket podin. Hintaansa nähden erittäin kiva peli minun mielestä.
Riippuu soittimesta. Kitara on helpoin, koska akustinen on hiljainen ja sähkis vielä hiljaisempi. Vahvistinta sitten käyttää bändiharkoissa ja keikoilla ja studiossa. Muutenkin tekniikasta saa puhtaan helpommin jos ei ole über-säröt päällä kun vetelee skaaloja. Jos taas on paljon pedaalikikkailua (esim. pitää siirtyä nopeasti särötetystä chorussoundista clean-wahiin) niin sitä kannattaa harjoitella kyllä, mutta joko niin, että vahvari on pois päältä tai sitten ihan hiljalla. Itse suosin jälkimmäistä metodia, koska soitan yleensä päivisin/iltapäivisin. Soittotyyli on kuitenkin niin erilainen esim. säröllä jos vertaa vaikka pelkkään cleaniin jne.
Niin ja kuulokeliitäntäkin löytynee useimmista vahvareista.

Piano on jo hankalampi. Pitäis melkeen olla digitaalinen, muuten ei naapurit tykkää jos harjoittelee useita tunteja päivässä.

Rummut on vielä kinkkisempi. Akustisia on mahdotonta soittaa kerrostalossa, eli kannattaa pitää akustiset pöntöt keikkailua/treenistä/studiota varten ja kotona sit käyttää joko padisettiä tai sähkörumpuja. Tietenkään "tatsi" ei ole edes lähellä oikeaa, etenkään peltien kohdalla, mutta parempi kuin ei mitään.

edit: jeps, metronomi on korvaamaton apuväline etenkin tekniikkaharjoituksissa. Itse biisejä sit kannattaakin soittaa sekä metronomin kanssa, että ilman.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1615
Lauteille: Helmikuu 2006

#57

Viesti Kerkko »

IIsakki kirjoitti: En soita mitään, mutta kitara(virrallinen tai ilman) olisi kiva aparaatti oppia käsittelemään....hmm..onnistuisikohan kitaransoiton opettelu ilman ohjausta?
Mä oon koittanu opetella sekä yksikseni että opetuksella. Suurimmat edut opetuksessa oli tietty järjestelmällisyys ja varmuus, sekä tietenkin se, että heränneisiin kysymyksiin sai vastauksen.

Yksinään ei ollut oikein selvää se, mitä ja milloin kannattaa harjoitella. Nyt tämä tuntuu hölmöltä, koska eihän tuo nyt niin hankalaa olisi keksiä. Kuitenkin motivaatiota laski se, ettei ollut ihan varma opetteleeko hyödyllisiä juttuja. Ja tietenkin se, ettei ollut viikottaista päivityskertaa, josta saadulla innostuksella pärjää eteenpäin. Olisin ehkä silti yksinkin oppinut. Tuli vain käden kipeytymisen (ja myöhemmän leikkauksen) vuoksi pakollinen tauko ihan hyvin alkaneeseen treenaukseen.

Netistä ja kirjastoista löytyy aika paljon oppaita opetteluun. Opettele ensin sointuja, sointuvaihtoja ja yksinkertaisia sormiharjoituksia. Kannattaa myös ettiä joidenkin helppojen biisien tabulatuureja, nostaa motivaatiota kun saa jotain järkevän kuuloista aikaan. Toki jos osaat nuotit, mahdollisesti vielä parempi. Nuotteja nyt ei netistä oikein löydä, mutta kirjastosta kyllä.
IIsakki
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1624
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: E-Pohojanmaa

#58

Viesti IIsakki »

MarkkuT kirjoitti: Yksi apuväline on ylitse muiden ja se on metronomi. Itse tajusin tämän vasta nyt maniskaa opetellessani. Kannattaa heti alusta asti opetella soittamaan tahtiin. Vaikka sitten Jänis istui maassa 30 bpm.
Metro-what?
Potkuholisti
"The Art is in the Person, all we have to do is Bring it Out!"
"Kun harjoittelee ahkerasti, onni potkii useammin." -Mjölnir
"Mora. Kun sanat ei auta ja kädet ei riitä"
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#59

Viesti MarkkuT »

IIsakki kirjoitti: Metro-what?
http://www.metronomeonline.com/

Klikkaa "ON" ja pidä hauskaa. :D
Ain't no one.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#60

Viesti Mika »

IIsakki kirjoitti:
MarkkuT kirjoitti: Yksi apuväline on ylitse muiden ja se on metronomi. Itse tajusin tämän vasta nyt maniskaa opetellessani. Kannattaa heti alusta asti opetella soittamaan tahtiin. Vaikka sitten Jänis istui maassa 30 bpm.
Metro-what?
"Nyt kuuntelemme metronomin tikitystä."

Jotkut muistavat...
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 115 kurkkijaa