Sanotaanko, että kynnystä käyttää voimaa tulisi alentaa, liittyen vaikka tuliaseen käyttöön. Lisäksi haluasin poliisi-organisaatiolle enemmän toimivaltaa. "Valtuuksia" oli ehkä huonosti sanottu.Luxi kirjoitti:Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että minkälaisia valtuuksia. Puuttuuko poliisilta tällä hetkellä jotain valtuuksia, jotka merkittävästi parantaisivat heidän kykyään hoitaa työnsä?sinappi kirjoitti:Minusta esimerkiksi poliisilla tulisi olla enemmän valtuuksia!
Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Koppalakin valtuudet ja vastuu
Valvoja: Valvoja
-
- etupotkija
- Lauteille: Tammikuu 2006
- Etulaji: Taihojutsu
- Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.
Re: Koppalakin valtuudet ja vastuu
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2005
Ainakin virkamerkki on esitettävä vaadittaessa (myös virkapukuisen), ja muistelen että myös nimi on kerrottava (virkapuvussa kuuluisi itse asiassa kantaa nimilappuakin). Käytännössä en oikeastaan ymmärrä joidenkin hinkua pyrkiä salaamaan henkilöllisyytensä (jopa laittomasti), kun siitä saattaa koitua enemmän haittaa kuin hyötyä.saarikko kirjoitti:Pitääkö poliisimiehen ilmoittaa nimensä, jos toimenpiteen kohde sitä kysyy?YJT kirjoitti:Jos toimenpiteen kohteena oleva sitä vaatii.sinappi kirjoitti: Jos poliisi joutuu ottamaan vapaa-ajallaan rosvon kiinni, täytyykö hänen jotenkin todistaa olevansa poliisi?
Seppo Vesala
(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
-
- sääreenpotkija
- Lauteille: Joulukuu 2007
Jouhassa voi olla hyötyäkin, esim. ASEM-tapahtumassa oli osittain tunnistusongelmia. Jos olen oikein ymmärtänyt Jouhalaisten tunnistamista tullaan kohentamaan (jos ei ole jo tehty). Kyseessä oli yksittäistapahtuma, mistä saatiin ilmeisesti hyvää oppia tulevia Jouhatehtäviä varten, joita onneksi suomessa on erittäin vähän.YJT kirjoitti: Ainakin virkamerkki on esitettävä vaadittaessa (myös virkapukuisen), ja muistelen että myös nimi on kerrottava (virkapuvussa kuuluisi itse asiassa kantaa nimilappuakin). Käytännössä en oikeastaan ymmärrä joidenkin hinkua pyrkiä salaamaan henkilöllisyytensä (jopa laittomasti), kun siitä saattaa koitua enemmän haittaa kuin hyötyä.
Totean selvennykseksi, että arvostan suomalaista Poliisia ja Poliisimiehiä ml. naispuoliset Poliisimiehet, koiria ja hevosia unohtamatta.
Paulin laki: Lattialta ei voi pudota
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2005
No siis tarkoitin tavanomaisia poliisitehtäviä tietyin reunaehdoin. Toki on tilanteita joissa ei aleta virkamerkkiä kaivelemaan (esim. kesken painin).
En sanoisi kuitenkaan että tuosta olisi varsinaisesti hyötyä; nimenomaan Smash ASEMin tiimoilta on tullut pyyhkeitä siitä että poliisit eivät olleet yksilöitävissä. (Itse ASEM sitten menikin aivan loistavasti, ilman ongelmia.) Sen sijaan siitä, että ei tarvitse esitellä virkamerkkiä jokaiselle mielenosoittajalle, on hyötyä.Kuntoutuja kirjoitti: Jouhassa voi olla hyötyäkin, esim. ASEM-tapahtumassa oli osittain tunnistusongelmia.
Näitä tunnistamisongelmia ei enää pitäisi olla nykyisen ohjeistuksen mukaan toimittaessa. Tosin kun tilanteet tulevat välillä aika yllättäen (kuten se toissapäiväinen jouhakeikka), ongelmia käytännössä esiintyneekin myös jatkossa.Kuntoutuja kirjoitti: Jos olen oikein ymmärtänyt Jouhalaisten tunnistamista tullaan kohentamaan (jos ei ole jo tehty).
On tietenkin makuasia, mikä on erittäin vähän. Jouhatehtäviä sinänsä on välillä aika paljonkin, mutta valtaosa niistä ei ylitä uutiskynnystä. Esim. viime EU-puheenjohtajuuskauden aikana oli aikoja, jolloin olin enemmän jouhassa kuin normaaleissa työtehtävissä.Kuntoutuja kirjoitti: Kyseessä oli yksittäistapahtuma, mistä saatiin ilmeisesti hyvää oppia tulevia Jouhatehtäviä varten, joita onneksi suomessa on erittäin vähän.
Seppo Vesala
-
- sääreenpotkija
- Lauteille: Joulukuu 2007
Hyvä tarkennus! Kuluun siihen suureen enemmistöön, jotka seuraavat Jouhan toimintaa vain tiedotusvälineiden välityksellä. Tarkoitin itse asiassa tilanteita, joissa Jouhalaiset joutuvat fyysisen väkivallan tai esim. esineiden heittelyn kohteeksi.YJT kirjoitti: On tietenkin makuasia, mikä on erittäin vähän. Jouhatehtäviä sinänsä on välillä aika paljonkin, mutta valtaosa niistä ei ylitä uutiskynnystä. Esim. viime EU-puheenjohtajuuskauden aikana oli aikoja, jolloin olin enemmän jouhassa kuin normaaleissa työtehtävissä.
On tietenkin selvää jo taktisista syistä, ettei Poliisi etukäteen paljon tiedoita joukkojen sijaintia tai määrää. Kommentti voi olla esim, "Poliisi on varautunut riittävästi ... "
Paulin laki: Lattialta ei voi pudota
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Syyskuu 2005
Olisi kiva tietää että missä säädetään että poliisin on kerrottava nimi, sillä itse en tällaista ole mistään löytänyt ja luonnollisesti nimeähän ei tarvitse kenenkään kertoa ellei laissa ole näin erikseen säädetty.YJT kirjoitti: Ainakin virkamerkki on esitettävä vaadittaessa (myös virkapukuisen), ja muistelen että myös nimi on kerrottava (virkapuvussa kuuluisi itse asiassa kantaa nimilappuakin).
-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.
Blogi
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.
Blogi
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2005
- Etulaji: Jyrki Saario Defendo
- Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Tuo nimilappujuttu kuulostaa enemmänkin hallinnolliselta määräykseltäbodyguard kirjoitti:Olisi kiva tietää että missä säädetään että poliisin on kerrottava nimi, sillä itse en tällaista ole mistään löytänyt ja luonnollisesti nimeähän ei tarvitse kenenkään kertoa ellei laissa ole näin erikseen säädetty.YJT kirjoitti: Ainakin virkamerkki on esitettävä vaadittaessa (myös virkapukuisen), ja muistelen että myös nimi on kerrottava (virkapuvussa kuuluisi itse asiassa kantaa nimilappuakin).
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-Psalmi 23:4 (modattu)
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- päähänpotkija
nimilappu varmasti onkin mutta onko nimen kertomisestakin tällainen olemassa??Mjölnir kirjoitti:Tuo nimilappujuttu kuulostaa enemmänkin hallinnolliselta määräykseltäbodyguard kirjoitti:Olisi kiva tietää että missä säädetään että poliisin on kerrottava nimi, sillä itse en tällaista ole mistään löytänyt ja luonnollisesti nimeähän ei tarvitse kenenkään kertoa ellei laissa ole näin erikseen säädetty.YJT kirjoitti: Ainakin virkamerkki on esitettävä vaadittaessa (myös virkapukuisen), ja muistelen että myös nimi on kerrottava (virkapuvussa kuuluisi itse asiassa kantaa nimilappuakin).
Blogi
Blogi
-
- etupotkija
- Lauteille: Maaliskuu 2005
Oikeuskanslerin kannanotto 90-luvun alusta 8)bodyguard kirjoitti:Olisi kiva tietää että missä säädetään että poliisin on kerrottava nimi, sillä itse en tällaista ole mistään löytänyt ja luonnollisesti nimeähän ei tarvitse kenenkään kertoa ellei laissa ole näin erikseen säädetty.YJT kirjoitti: Ainakin virkamerkki on esitettävä vaadittaessa (myös virkapukuisen), ja muistelen että myös nimi on kerrottava (virkapuvussa kuuluisi itse asiassa kantaa nimilappuakin).
-
- päähänpotkija
Vieläkö tuo on kovin ajankohtainen? Kun poliisilakikin on muuttunut sen jälkeen varmaan parikymmentä kertaa.saarikko kirjoitti:Oikeuskanslerin kannanotto 90-luvun alusta 8)bodyguard kirjoitti:Olisi kiva tietää että missä säädetään että poliisin on kerrottava nimi, sillä itse en tällaista ole mistään löytänyt ja luonnollisesti nimeähän ei tarvitse kenenkään kertoa ellei laissa ole näin erikseen säädetty.YJT kirjoitti: Ainakin virkamerkki on esitettävä vaadittaessa (myös virkapukuisen), ja muistelen että myös nimi on kerrottava (virkapuvussa kuuluisi itse asiassa kantaa nimilappuakin).
Blogi
Blogi
-
- etupotkija
Sitähän juuri kysyin. No, viisastelut sikseen. Laki eikä asetus ei mainitse, menee varmaan niihin hallinnon periaatteisiin.. viitti kaivaa, mutta lukekaa Annika Lapintien eduskuntapuheenvuorot Smash ASEMin jälkeen..Vieläkö tuo on kovin ajankohtainen? Kun poliisilakikin on muuttunut sen jälkeen varmaan parikymmentä kertaa.
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2006
En oikeen tajua mihin perustuu tämä identifioimisen tarve.
Poliisi on poliisi ja sillä hyvä.
Juttuhan heijastui myös portsaripuolelle, multakin on tultu tootevana vaatimaan nimeä ja monesti sittenkin.
Olen iloisesti kehottanut pieremään ikeniin ja katsomaan lisää telkkaria, mun oikeaa nimeä ei tiedä edes kapakan omistaja.
Asia joka oli moninpaikoin itsestäänselvyys.
Mutta onko ei-virkamiestenkin pakko nimetä ittensä niin käskettäessä?
Ja kuka pakottaa?
Poliisi on poliisi ja sillä hyvä.
Juttuhan heijastui myös portsaripuolelle, multakin on tultu tootevana vaatimaan nimeä ja monesti sittenkin.
Olen iloisesti kehottanut pieremään ikeniin ja katsomaan lisää telkkaria, mun oikeaa nimeä ei tiedä edes kapakan omistaja.
Asia joka oli moninpaikoin itsestäänselvyys.
Mutta onko ei-virkamiestenkin pakko nimetä ittensä niin käskettäessä?
Ja kuka pakottaa?
-
- päähänpotkija
Nimeähän ei pidä kertoa. JV- kortti tai vartijakortti on esitettävä pyydettäessä toimenpiteen kohteena olevalle tai tämän edustajalle. Onneksi vaan harvempi älyää tuota korttia pyytää.Kari Aittomäki kirjoitti: Mutta onko ei-virkamiestenkin pakko nimetä ittensä niin käskettäessä?
Ja kuka pakottaa?
Blogi
Blogi
-
- päähänpotkija
Vieläkin kiinnostaisi tämä asiabodyguard kirjoitti:En näe, mutta kerro toki millainen se voisi olla?Jussi Häkkinen kirjoitti:
Et siis näe tuossa minkäänlaista ongelmaa mm. lain tulkinnan näköpiiristä ajatellen?
Blogi
Blogi
-
- kylkeenpotkija
http://mulukku.blogspot.com/2007/09/lii" onclick="window.open(this.href);return false; ... hyvin.html
Tässä yksi sangen innokas koppalakki
Tässä yksi sangen innokas koppalakki