Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
✋:. Meistä on hienoa, kun selailet Potkun, Pohjoismaiden suurimman kamppailulajiyhteisön keskusteluja. Toivottavasti löydät mielenkiintoisia keskusteluja ja otat reippaasti osaa niihin. Samassa voisit sallia Ad Block -ohjelmasi näyttää mainoksia Potkun sivuilla, jotta voimme jatkossakin ylläpitää näitä keskusteluja. Voit myös liittyä etupotkijaksi, jolloin yksi etusi on mainokseton Potku. Kiitos kun ymmärrät. 🙇♂️
Paappa kirjoitti:Miten ratsupoliisi menettelee sen hevosen kanssa, jos joutuu puuttumaan johonkin häiriökäyttäytymiseen? Hyppääkö alas satulasta, mutta mihin hevonen sitten laitetaan?
Täytyy sanoa, että en ole ikinä miettinyt asiaa enkä keskustellut ratsupoliisien kanssa asiasta.
Fillaripoliisina toimiessani fillarin selästä noustiin ennen asiakaskohtaamista, ja tarpeen mukaan fillari laitettiin käsiraudoilla tai muulla lukituslaitteella kiinni johonkin kiintään esteeseen. Jos henkilö esim. otettiin kiinni, voitiin henkilö kävelyttää asemalle tms. paikkaan joko itse taluttaen tai fillarilla perässä ajaen, tai sitten kutsuttiin kuljetuspartio paikalle. Varmaan ratsussa toimitaan samoilla linjoilla.
Mutta jos tulee tilanne, johon on puututtava heti, ja jokainen sekunti merkkaa. Eli näet esim. ryöstön tai pahoinpitelyn tai mitä vaan, niin fillarinhan varmaankin vastuuntuntoinen poliisimies nakkaa maahan lukitsematta sitä tolppaan tai muuhun kiinteään ja syöksyy tilanteeseen. Heppaa ei ehkä niin helposti jätä pyörimään kadulle yksinään selästä hypättyään, sillä sehän voi saada päähänsä lähtemään juoksentelemaan vaikka liikenteen sekaan aiheuttamaan yleistä kaaosta.
Onko "kyttä" muuten pollareiden itsensä mielestä solvaava termi?
Sanshou, vapaaottelu, Sin Moo Hapkido ja Wushukin taas mukana kuvioissa.
Ratsupoliisien homma taitaa olla nykypäivänä kuitenkin enemmän pr-työtä. Onhan se toisaalta komean näköistä. Meilläpäin vain kun näitä pyörii enemmänkin niin komeita ovat myös näiden kulkuvälineiden jättämät päästöt kevyen liikenteen väylillä. Joidenkin mummojen olen nähnyt tätä lannoitetta kukkapurkkeihinsa keräävän.
Omat kokemukseni ratsupoliisin kanssa touhuamisesta rajoittuu siihen, kun lähdin talviaamuna autolla liikkeelle ja ikkunat menivät täysin jäähän. Pysähdyin hinkkaamaan, kun kuului takaani omantunnon ääni joka totesi että "etpä olisi tuosta mitään nähnytkään". Liikenteen melussa en ollut kuullut kun ratsupoliisi tuli siihen metrin päähän.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)
ViestiMänzy »
Kyllä ratsupoliisit käsittääkseni ihan normaalia liikennevalvontaakin tekevät. Esim. pysäyttelevät mopolla kävelyteitä ajelevia teinejä ja valvovat etteivät keskuspuiston vakituisemmat ihmisasukit polta koko metsää.
Mänzy
Mikko Mänttäri
In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Paappa kirjoitti:
Ratsupoliisien homma taitaa olla nykypäivänä kuitenkin enemmän pr-työtä. Onhan se toisaalta komean näköistä.
Näin minäkin luulen. Mutta en usko että kukaan ratsupoliisimies rikoksen nähdessään ajattelee että "Jahas, ryöstö. Harmi että olen PR-tehtävissä" ja jatkaa leppoisasti matkaansa.
Sanshou, vapaaottelu, Sin Moo Hapkido ja Wushukin taas mukana kuvioissa.
ollih kirjoitti:
Onko "kyttä" muuten pollareiden itsensä mielestä solvaava termi?
Alussa se särähti korvaan, mutta aika nopeasti tottui siihen että kyseessä on vain poliisia tarkoittava slangi-ilmaus. Kyllä sen voi asiayhteydestä päätellä, missä mielessä jotain sanaa käytetään, tai ollaan käyttämättä.
Seppo Vesala
(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Saapikos kysyä mikä on ikävin ilmasu poliisille noin poliisin itsensä mielestä?
Taitaa mennä äänensävypuolelle, nämä slurkit ja kissalan pojat on ehtoista eilistä, vaikkakin rikasta sellasta.
Joskus kauansitte tuli kehotettua selittäjää painumaan takas pilkkikilpailuihin kun näkyis haalaritkin jääneen päälle, ei tartte tulla neuvoon.
Mutta se oli sitä aikaa kun portsarihommissa oli omaa hohtoaan.
Parhaat poliisivitsit olen kuullu Totilta, siis Karpelalta. Ne oli kyllä hauskoja.
Kari Aittomäki kirjoitti:
Saapikos kysyä mikä on ikävin ilmasu poliisille noin poliisin itsensä mielestä?
Taitaa mennä äänensävypuolelle,
Nimenomaan näin, ainakin omasta mielestäni. Sellaista oikein osuvaa pilkkanimeä en nyt keksi; useimmiten kertovat käyttäjästään jotakin... Mutta luonnollisesti sellainen onnistunut henkilöön käyvä tölväisy osuu hyvin, mutta tämä ei liene ammatista riippuvaista.
Seppo Vesala
(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Mua kiinnostas tuo työllisyystilanne alalla, oon saanu kuvan että työpaikat on aika kiven alla? Eli koulutetaan kyllä, mutta varsinaisia paikkoja ei sitten ole. Kiinnostaisi kuitenkin ala, mutta mietin että kannattaako hakea tänä syksynä vai odotella ihan rauhassa tilanteen kehittymistä..
Itekki oon monesti tota poliisin eritoten rikospoliisin ammattia miettinyt, Ei kyllä yhtään kiinnostais kouluttautua jos sitte ei saiskaa töitä ... Tosta poliisin työttömyydestä oli myös Kontrollin foorumilla.
DeusVult kirjoitti:
Hevosiahan on kautta historian käytetty JOUHA-tehtävissä. Muttei ehkä niinkään joukkojen hallintaan, vaan ennemminkin joukkojen hajoitukseen
Jep kerran yksi alan herra kertoi kuinka esim länsi naapurissa tarvittaessa karautetaan ratsuineen massan keskelle ja sitten ruvetaan pyörittämään "pska rinkiä" . Väistyy ne ihmiset sen eläimen tieltä, on visiin sellanen luonnollinen reaktio väistää..