Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Miksi harjoittelet itsepuolustuslajia? [HUOMAA LAJIALUE!]

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Lauteille: Huhtikuu 2005
Etulaji: Defendo

Viesti L.K. »

Ronin kirjoitti:
L.K. kirjoitti:Tyylikäs mainos,mutta mitä ihmettä tuo übertactical-S.W.A.T faitteri liittyy asiaan.. :?
Ehkä se on vertauskuvallisesti läiskäisty mainokseen kuvastamaan sitä varautuneisuuden määrää, joka itsepuolustuksen harjoittelijan täytyy omata mielessään? :p
Uskonpa, että kuitenkin haettu vain mahdollisimman kiinnostava ja myyvä mainos.. :)
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Ronin
etupotkija
Lauteille: Tammikuu 2005

Viesti Ronin »

L.K. kirjoitti:
Ronin kirjoitti:
L.K. kirjoitti:Tyylikäs mainos,mutta mitä ihmettä tuo übertactical-S.W.A.T faitteri liittyy asiaan.. :?
Ehkä se on vertauskuvallisesti läiskäisty mainokseen kuvastamaan sitä varautuneisuuden määrää, joka itsepuolustuksen harjoittelijan täytyy omata mielessään? :p
Uskonpa, että kuitenkin haettu vain mahdollisimman kiinnostava ja myyvä mainos.. :)
Nah, ei ole mahdollista. :D

Ihan vakavissaan tosin, jotenkin luulisi, että ihmiset vierastaisivat tuollaista hathat-imagoa. :?
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
susitar
munillepotkija
Lauteille: Maaliskuu 2006

Viesti susitar »

Mika kirjoitti: Susitar, luulin että harrastat vain Kaspinia. Oletko nyt aloittanut Magan tai Defendon tai jonkin muun tämän alueen lajin vai oletko jo pidempäänkin harrastanut muuta kuin Kaspinia? :)
Aah, olenko nyt kirjoittanut vahingossa väärään laatikkoon? Kylläpä Kas-Pin:ista löytyy itsepuolustustekniikoita. Sitä paitsi olen oppinut Kas-Pin:inin rinnalla myös monenlaista muutakin mm. melkoisen määrän jujutsu-tekniikoita. Mun mies osaa kaikenlaista ja on myös opettanut mulle yhtä ja toista pikkunäppärää itsepuolustusjuttua. Äitikin on opettanut yhden tekniikan. :lol:
Edit:
Nyt vasta luin tuon laatikon ohjeen lajeista. Zorry!
Kas-Pin 2004 ->
Taijiquan (Yang) 2006 ->
Kuvake
susitar
munillepotkija

Viesti susitar »

Milläs perusteella muuten Kas-Pin ei voisi olla tässä laatikossa? Mun mielestäni sopisi hyvin Magojen seuraan.
Kas-Pin 2004 ->
Taijiquan (Yang) 2006 ->
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting

Viesti Mjölnir »

susitar kirjoitti: Milläs perusteella muuten Kas-Pin ei voisi olla tässä laatikossa? Mun mielestäni sopisi hyvin Magojen seuraan.
Eiköhän Kas-Pinin imago ole enemmän tuolla perinnelajien puolella?
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
susitar
munillepotkija

Viesti susitar »

Mjölnir kirjoitti:
susitar kirjoitti:Milläs perusteella muuten Kas-Pin ei voisi olla tässä laatikossa? Mun mielestäni sopisi hyvin Magojen seuraan.
Saatat olla oikeassa! Se on vähän miltä kantilta kulloinkin asiaa tarkastelee. :thinking:
Kas-Pin 2004 ->
Taijiquan (Yang) 2006 ->
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Lauteille: Helmikuu 2006

Viesti Kari Aittomäki »

Näin vois ahmottaa juu.

Josta aiheesta tulee mieleen..
Sain lopultakin käsiini Lauri Törnin tarinan päätösosan Ristiretken.
Josta seuraavaa:
"Tällä välin sateisella Turun tiellä Osasto Törnin Perinnekillan sihteeri, Markku M veti huojentuneena ilmaa keuhkoihinsa. Paluumatkalla Turkuun veteraanit olivat alkaneet kertoa toinen toistaan hurjempia juttuja. Sitten aseveljet olivat halunneet näyttää, miten vankeja siepattiin ja kuinka Törni otti yhtäkin pensasneuvostoliittolainen kurkusta kiinni ja väänsi siltä virran pois niin, ettei pihaustakaan kuulunut.
MM oli joutunut jokaisen demonstraation kohteeksi ja mietti, pitäisikö seuraavana päivänä käyttää poolopaitaa."

Kuulostaas vähä siltä että tekniikkaa ois ollu ja sitä ois reenailtu.
Ja että sillä pullisteltaas yhä.
Tapahtuma oli siis Lauri TÖrnin 80-vuotispäiviltä, tärpätillä osuutta asiassa.
Niin ne jutuut ulos parhaiten tuleekin.
Pirunnyrkki
munillepotkija
Lauteille: Huhtikuu 2008

Onhan se nyt perkele

Viesti Pirunnyrkki »

Mietinpäs asiaa.

Ikä alkaa painamaan työmiestä kumaraan, eikö se itsepuolustus suojaa niiltä iän suomilta rasituksilta? (No, kaikilta rajassaan).
Ja mikäli minua ei kiinnosta kuolla sydän ja verisuonitauteihin, jotka ovat vieneet kaikki miespuoliset sukulaiseni alle 60 iässä, niin pakkohan minun nuorempana on niiltäkin puolustautua.

Ja jos viitsin normivaivoilta itseäni suojata, niin en todellakaan aio jäädä jonkun idiootion puukottamaksi tuolla Hämeenkadulla tai sivukujilla. Ja eikös krav magasta ja defendosta tuohon ongelmaan pitäisi apuja löytyä?

Eli ajattelen asiaa kokonaisvaltaisen itsepuolustuksen kautta, johon kuuluu kunnon ja itsesuojelutaidon parantaminen.
Tuomo

War does not determine who is right- only who is left.
Kuvake
susitar
munillepotkija

Viesti susitar »

Mjölnir kirjoitti:
susitar kirjoitti:Milläs perusteella muuten Kas-Pin ei voisi olla tässä laatikossa? Mun mielestäni sopisi hyvin Magojen seuraan.
Off topic jatkuu...
Lisäyksenä omaan perusteluuni lainaus tuolta ohjeista:
'Monet tällä alueella käsitellyt lajit ovat peräisin sotilastaidoista, ja jotkut saattavat juontaa juurensa jostakin vanhemmasta kamppailulajista, jota on matkan varrella muokattu keskeisiltä osiltaan nykyaikaiseksi.'. Elementit löytyvät Kas-Pin:istakin!
:pilkku:
Kas-Pin 2004 ->
Taijiquan (Yang) 2006 ->
Mars
kylkeenpotkija
Lauteille: Helmikuu 2007

Re: Miksi harjoittelet itsepuolustusta? [HUOMAA LAJIALUE!]

Viesti Mars »

Mars kirjoitti: Itse hankkiuduin jokunen vuosi sitten Krav Magan peruskurssille haaveillen siitä "tehokkaasta ja helposti omaksuttavasta" itsepuolustustaidosta. Mitään erityistä tarvetta sille ei ole tähän päivään mennessä ilmaantunut, mutta hyvä että menin. En ole katunut, vaikka nykyään olenkin Defendoleirissä. Lajiuskovainen en kuitenkaan ole. Hyvä että menin siinäkin mielessä, että samalla avasin itselleni oven kamppailulajien mielenkiintoiseen maailmaan, joka oli ollut ennakkoluulojen takana tarkasti piilossa.

Opettelen siis harrastuksekseni telomaan toisia ihmisiä mahdollisimman tehokkaasti. Syytä en tiedä. Kuntoilu on minulle huono veruke, se on lähinnä hyödyllinen sivutuote. IP-treenin kautta tosin saan kuntoilutavoitteita ja se antaa tarkoituksen muulle harrastamalleni ruumiinkulttuurille.
Päivitystä tähän: ovi on avattu mutta tietä ei näy. Neljässä vuodessa ei tule mestariksi, mutta huomaa kyllä jos on väärässä paikassa.

Uusi systeemi on nimeltään "Lyö V_tun Kovaa" ja sen pääperiaate on, että "ainoa varma hallintaote on tajuttomuus."
“Fatigue makes cowards of us all.”
Esa Koivu
polveenpotkija
Lauteille: Heinäkuu 2008

Viesti Esa Koivu »

Mä en ole koskaan ollut kiinnostunut ipstä.Hauskinta on vaan vääntää tai nyrkkeillä.
Mieluiten traditio bokrausta.Ollaan me tosin aina otettu Pankration matseja. Myös se
max voiman hankinta on täällä muotia. Kiinnostaa myös meikäläistä , kun ei ole syntynyt
Hackenschmitiksi. Tietysti ip puolella on hyviä tekniikoita. Kyllä ne kiinnostaa.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija

Viesti Kari Aittomäki »

Määkään... en oikeen oo koskaan innostunu, siis innostunuinnostunu noista ip-jutuista.
Toki ne kuuluu opetella ja se maailma hahmottaa kun tuo opettajan-nakki on niin usein iskenyt, mutta kaikki munille potkimiset ja de-eskalaatiot menee mun pöydällä samaan laatikkoon.

Ei mua edelleenkään kiinnosta tehdä vastustajasta heikkoa.
Mutta mä oonki tyhymä.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija

Viesti Kari Aittomäki »

Lisäys.
Se on Hackenschmidt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Georg_Hackenschmidt" onclick="window.open(this.href);return false;

Eestin Leijona, Teh Original.
Esa Koivu
polveenpotkija
Lauteille: Heinäkuu 2008

Viesti Esa Koivu »

Ipssä on mun mielestä se vika , ette siinä yritetään päästä irti ja meikä on yrittänyt koko
ikänsä päästä kontaktiin ja estää ne irtipääsyt. Tai sit jotain muuta.
Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang

Viesti Mika »

Esa Koivu kirjoitti: Ipssä on mun mielestä se vika , ette siinä yritetään päästä irti ja meikä on yrittänyt koko
ikänsä päästä kontaktiin ja estää ne irtipääsyt. Tai sit jotain muuta.
Pari Potku-tapaamista sitten Firefighter ja Mjölnir esittelivät Krav Magan ja Defendon välisiä eroja, ja juuri tässä asiassa lajien välillä on eroa, jos en aivan väärin käsittänyt. Eli Magassa pyritään pois, kun taas Defendossa pyritään kontrolloimaan.

Viisaammat voivat korjata.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!

Seuraajat

Kuvake
Aleksi T
Anapiros
Kuvake
Antti_X
Areii